بازسازی محیط کار با راهکارهای حرفه ای

بازسازی محیط کار با راهکارهای حرفه ای


امتیاز شما به این مطلب؟

بازسازی محیط کار با راهکارهای حرفه ای

از بازسازی محیط کار چه می‌دانید؟

بازسازی محیط کار، فرآیندی است که طی آن دکوراسیون داخلی پیشین احیا شده و خصوصیات جدیدی به آن اضافه می‌شود. در این مطلب به موضوع بازسازی دکوراسیون محل کار با راهکارهای حرفه ای خواهیم پرداخت. با به کار بردن نکاتی که در این مطلب برای شما توضیح خواهیم داد، شما قادر خواهید بود بازسازی محل کار خود را با برنامه و طبق اصول پیش ببرید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

با 6 روش اصولی جهت بازسازی ساختمان آشنا شوید.

تعیین هدف بازسازی محیط کار

تعیین هدف پیش از شروع کردن هر پروژه سنگینی ضروری می باشد. بنابراین پیش از آنکه کار را شروع کنید مطمئن شوید که هدفی روشن و دلایل کافی برای بازسازی دارید. به این فکر کنید که چرا لازم است در ساختار محل کار خود تغییری ایجاد کنید. دلیل شما ممکن است از جلب رضایت و افزایش بهره‌وری کارمندان گرفته تا تحت تأثیر قرار دادن مشتریان را در بربگیرد.

تعیین هدف بازسازی محیط کار
تعیین هدف بازسازی محیط کار

تخمین بودجه بازسازی محیط کار

قبل از شروع کار، حتما هزینه‌ی لازم تا پایان کار بازسازی را تخمین بزنید. شرکتی که استخدام می‌کنید، باید بعد از بررسی دفترکار و نیازهای شما، یک برآورد هزینه داشته باشد و به شما بودجه‌ی تقریبی مورد نیاز برای بازسازی دفترکارتان را بدهد. این کار تصمیم گیری را برای شما راحت‌تر می‌کند و از صرف وقت و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند. بنابراین پیش از شروع هر اقدامی از یک تیم متخصص در زمینه بازسازی مشاوره دریافت کنید.

مشورت با کارمندان

مشورت گرفتن از کارمندان هوشمندانه‌ترین روش برای اطمینان حاصل کردن از گرفتن بهترین تصمیم‌ها است. کارمندان شما دیدگاه بهتر و دقیق‌تری نسبت به وضعیت محیط کار دارند و می‌توانند پیشنهاد‌های ارزشمندی در راستای بهبود شرایط محیط به شما ارائه دهند.

هر آنچه در زمینه اصول بازسازی تجاری و برآورد هزینه های آن باید بدانید.

حتی می‌توانید یک پرسش‌نامه را میان کارمندان خود پخش کنید تا بدانید در حال حاضر کارمندان چگونه از محیط کار استفاده می‌کنند و نظر آن‌ها راجع به بازسازی محیط کار چیست.

بازسازی محیط کار با راهکارهای حرفه ای
بازسازی محیط کار با راهکارهای حرفه ای

در نظر گرفتن همه شرایط

شما باید در مراحل اولیه توجه کنید که بازسازی محل کار، برای ایجاد یک فضای کاربردی و زیبا صورت می‌گیرد که باید بر مبنای نیازهای شما شکل بگیرد. از آن‌جایی که بازسازی، معمولا هزینه نسبتا زیادی برای شما به همراه دارد.

شما باید همه شرایط موجود را مد نظر قرار دهید تا در میانه کار به مشکل بر نخورید. این نکات، شامل هزینه، استخدام طراح مجرب، مشخص کردن نقشه‌های بازسازی و این قبیل موارد است.

پیش تر در مقالات حوزه مواد و مصالح ساختمانی به انواع مصالح در ساختمان سازی پرداخته ایم.

تصویرسازی از محیط کار جدید

تصویرسازی از محیط کار جدید
تصویرسازی از محیط کار جدید

به ‌احتمال ‌زیاد یک تصویر مبهم از محیط کار بازسازی‌ شده در ذهن دارید. اکنون وقت آن رسیده که آن تصویر را به روی کاغذ بیاورید. کشیدن طرحی که در نظر دارید ارتباط برقرار کردن با متخصصان بازسازی ساختمان را آسان‌تر می‌کند و باعث می‌شود همه‌ چیز مطابق نظر شما پیش برود.

هنگام توضیح دادن طرح خود برای متخصصان می‌توانید درباره میزان دلخواه نورگیر بودن ساختمان، اضافه کردن یک اتاق کنفرانس یا سمعی بصری جدید و ملزومات آن از قبیل عایق صدا بودن، امکانات سیم‌کشی و لوله‌کشی و انتخاب رنگ‌های جدید صحبت کنید.

خلق تم جدید در بازسازی محیط کار

اینجا مرحله‌ی هیجان انگیز ماجرا است. چه مدل تمی دوست دارید؟ شاد و پرهیجان یا آرام و ساکن؟ کلاسیک یا مدرن؟ تمی که انتخاب می‌کنید باید با کار و خدماتتان مرتبط باشد. شما باید طراحی داخلی دفترکارتان را هماهنگ با هویت سازمانی خود انجام دهید.

سعی کنید از المان‌های معرفی کننده‌ی برند خود در این انتخاب استفاده کنید. با همکارانتان مشورت کنید. از شرکت ساختمانی ای که استخدام کرده‌اید بخواهید که یک مدل از آن‌چه قرار است اجرا شود به شما ارائه دهد. این کار در حصول نتیجه‌ی بهتر، شما را بسیار یاری می‌کند.

بهتر است پیش از هر چیز به مطالعه تفاوت بازسازی، نوسازی و بهسازی ساختمان بپردازید.

توجه به تاسیسات محیط کار در بازسازی

توجه به تاسیسات محیط کار در بازسازی
توجه به تاسیسات محیط کار در بازسازی

وقتی بحث بازسازی محل کار به میان می‌آید، منظور، بازسازی همه بخش‌هایی است که در ساختمان وجود دارند. یکی از این بخش‌ها نیز تاسیسات می‌باشد. ساختمان‌های قدیمی، معمولا تاسیساتی قدیمی نیز دارند که شاید از کار افتاده یا فرسوده باشند.

به همین خاطر، شما باید لوله‌های شوفاژ یا آب را پیش از آغاز بازسازی چک کنید. اگر این لوله‌ها دچار آسیب شده باشند، هزینه بازسازی شما هدر می‌رود و مجبور به دوباره کاری خواهید شد.

حذف دیوارهای اضافی

فکر می‌کنید محیط کار شرکت‌های گوگل و فیس‌بوک در چه چیز با هم مشابه هستند؟ بله درست است، میز کارمندان این شرکت‌ها با دیوار و پارتیشن از هم جدا نشده است. با هر چه بیشتر باز کردن فضای دفتر کار نه ‌تنها تعامل کارمندان با یکدیگر ساده‌تر می‌شود، بلکه محیط کار شما بزرگ‌تر دیده می‌شود.

هر آنچه در زمینه انواع فولاد و روش های تولید و کاربرد آن باید بدانید.

اصول نورپردازی صحیح

اصول نورپردازی صحیح در بازسازی محل کار
اصول نورپردازی صحیح در بازسازی محل کار

در محیط کار نورپردازی نقش بسیار مهمی دارد. نور زیاد چشم‌ها را اذیت می‌کند و نور کم هم باعث کسالت می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید کارمندان شما بهترین بازدهی را داشته باشند روی نورپردازی کار کنید.

بهتر است زمینه‌های دریافت نور طبیعی را ایجاد کنید، اما اگر این امکان وجود نداشت، با همکاری متخصصان نور متعادل را در فضای کاری خود ایجاد کنید.

نقش آشپزخانه در بازسازی محیط کار

بیشتر آشپزخانه‌ها در محیط‌های کاری بدترکیب و ناخوشایند هستند و کوچک‌ترین شباهتی به آشپزخانه‌های خانگی ندارند. معمولاً در این آشپزخانه‌ها ارزان‌ترین مدل یخچال و چای‌ساز قرار داده می‌شود و ظرف‌شویی آن در اکثر مواقع کثیف است!

کارمندان زمان زیادی را در شرکت می‌گذرانند و باید آشپزخانه تبدیل به مکانی شود که کارمندان از حضور در آن لذت می‌برند. صرف قسمت معقولی از بودجه بازسازی محیط کار به بهبود شرایط آشپزخانه تأثیر بسیار خوبی بر شرایط محل کار شما خواهد داشت. برای درک بهتر این مطلب می توانید به مقاله ای با عنوان ۶ نوع پرطرفدار طراحی آشپزخانه که پیش تر در بخش طراحی و دکوراسیون داخلی به آن پرداخته ایم مراجعه نمایید.

بکارگیری رنگ‌های شاد و زنده

بکارگیری رنگ‌های شاد و زنده در بازسازی محیط کار
بکارگیری رنگ‌های شاد و زنده در بازسازی محیط کار

یک گرایش مدرن که این روزها در خیلی از شرکت‌ها باب شده استفاده از رنگ‌های روشن، درخشان و شاد است تا به فضای کار انرژی ببخشد.

۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان که باید بدانید.

بسیاری از دفتر کارهای قدیمی با استفاده از رنگ‌های کسالت‌آور خاکستری، سفید و قهوه‌ای آراسته شده‌اند که باعث ایجاد حس خستگی و خواب‌آلودگی در کارمندان می‌شود. رنگ‌های زنده و شاد باعث می‌شوند کارمندان شما انرژی بگیرند.

بهبود طرح پنجره‌ها

هیچ‌کس دوست ندارد در یک قوطی کبریت بدون پنجره کار کند! با اضافه کردن پنجره‌های جدید یا فراخ‌تر کردن پنجره‌های قبلی، کمی نور آفتاب به محل کار خود اضافه کنید. برای پنجره‌ها پرده یا کرکره‌های روشن انتخاب کنید.

بهبود طرح پنجره‌ها در درازمدت برای شما مقرون‌به‌صرفه هم خواهد بود چرا که پنجره‌های جدید در حفظ گرما یا سرمای داخل ساختمان بهتر عمل می‌کنند.

گنجاندن اتاق استراحت

هر کارفرمایی دوست دارد که کارمندانش پرانرژی و سختکوش باشند، بنابراین باید هنگام بازسازی محیط کار به رفاه و راحتی آن ها توجه شود.

با در نظر گرفتن یک اتاق راحت و آرام برای استراحت کارمندانی که دچار خستگی شده‌اند می‌توان به آن‌ها کمک کرد تا آرامش و انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنند. این گونه اتاق‌ها را می‌توانید به آسانی و به کمک پارتیشن دوجداره بسازید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *