اصول بازسازی آپارتمان کوچک

اصول بازسازی آپارتمان کوچک


امتیاز شما به این مطلب؟

اصول بازسازی آپارتمان کوچک

چگونگی بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی بخش‌های مختلف دکوراسیون آپارتمان می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر حال و هوای خانه بگذارد و انرژی زیادی به قسمت‌های مختلف آن بدهد. گاهی با ایجاد یک تغییر کوچک، به عنوان مثال با تغییر رنگ یک دیوار و یا تعویض روکش مبلمان نشیمن می‌توان تغییر و تحولی بزرگ در فضای داخلی آپارتمان ایجاد کرد.

انتخاب تیم مناسب برای بازسازی

به طور کلی سپردن بازسازی ساختمان به شرکت‌هایی که در زمینه ساخت و ساز فعال هستند نسبت به سپردن این امر مهم به اشخاص، کار عاقلانه‌تری است. ولی ممکن است هزینه آن بیشتر باشد.

در مقالات قبلی به کاربردهای وال پست در ساختمان پرداخته ایم.

بالاتر بودن هزینه در نهایت رضایت از کار نهایی، اجرای حرفه‌ای مراحل عملیات‌های ساختمانی و عدم صرف زمان از سوی کارفرما در حین کار از مزیت‌های سپردن کار به شرکت‌های معتبر ساختمانی است. جهت انتخاب بهترین تیم بازسازی آپارتمان می توانید از کارشناسان ابنیه سازان آدینه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

انتخاب تیم مناسب برای بازسازی آپارتمان کوچک
انتخاب تیم مناسب برای بازسازی آپارتمان کوچک

طراحی و چیدمان در بازسازی

طراحی و نوع چیدمان وسایل در داخل یک خانه از جمله نکات مهم در بازسازی آپارتمان‌های کوچک به شمار می‌رود. در این مورد توجه به هارمونی و هماهنگی در طراحی داخلی و چیدمان وسایل امری ضروری است. چرا که در صورت عدم توجه به این موارد، نمایش عمومی بازسازی صورت گرفته در فضا تحت تاثیر عدم هماهنگی قرار خواهد گرفت.

پیش تر در حوزه مواد و مصالح ساختمانی به معرفی انواع سیمان و کاربردهای آن پرداخته ایم.

به عبارت دیگر عدم هارمونی محیط مانع از نمایش مطلوب و بهینه‌ی بازسازی شده و تمامی هزینه‌ها و تجهیزات در پس ناهماهنگی‌ها پنهان خواهد ماند. بر همین اساس مشاوره با یک طراح داخلی که سبک کار وی برای شما مطلوب است، از ضروریات بازسازی خواهد بود.

طراحی و چیدمان در بازسازی آپارتمان کوچک
طراحی و چیدمان در بازسازی آپارتمان کوچک

انتخاب رنگ مناسب

رنگ آمیزی دیوار و سقف در بازسازی آپارتمان‌های کوچک نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند. زیرا در این مرحله باید دقت لازم را داشته باشید که کدام رنگ و طراحی برای پوشش دیوار و سقف خانه خود می‌پسندید.

با اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرای آن بیشتر آشنا شوید.

در ایران اغلب طراحان رنگ سفید را به رنگ‌های دیگر ترجیح می‌دهند. چون در عین سادگی زیبایی بی‌نظیری را به خانه می‌دهد. البته انتخاب رنگ کاملا بستگی به سلیقه و نظر شما در بازسازی خانه دارد.

انتخاب رنگ مناسب بازسازی آپارتمان کوچک
انتخاب رنگ مناسب بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک

بازسازی آشپزخانه در آپارتمان کوچک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند سهم بسزایی در زیباسازی آپارتمان داشته باشد. به ویژه در بازسازی‌های کوچک جهت بزرگتر دیده شدن فضا از طراحی اپن برای آشپزخانه‌ها استفاده می‌شود که آشپزخانه را در معرض دید بیشتر و حساسیت روی طراحی و دکوراسیون آن را چند برابر می‌کند.

پیش تر در مقالات حوزه اجرائیات ساختمان به اصول و مراحل دیوار چینی استاندارد پرداخته ایم.

بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک می‌تواند شامل مواردی همچون تعویض کابینت‌ها، تخریب و نوسازی دیوارها و آرک‌های قدیمی، تعویض و نوسازی لوله‌کشی‌ها و شیرآلات، تعویض کفپوش آشپزخانه و کاشی‌کاری باشد.

بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک
بازسازی آشپزخانه آپارتمان کوچک

بکارگیری سبک های ساده

در طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان‌های کوچک بهتر است از حداقل اکسسوری استفاده شود و بهتر است از سبک‌های دکوراسیون داخلی ساده مانند سبک مینیمال، معاصر، مدرن، صنعتی و روستیک به جای کلاسیک و ساحلی استفاده شود. زیرا در این سبک‌های دکوراسیون داخلی از رنگ‌های روشن‌تر استفاده می‌شود و فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و از طرفی هم اکسسوری کمتر و بی‌آلایش‌تری دارند و باعث نمی‌شوند فضا از آنچه که هست کوچک‌تر به نظر بیاید. به طور کلی دکوراسیون داخلی کلاسیک مناسب آپارتمان‌ها و خانه‌ای با متراژ بالا است.

بکارگیری سبک های ساده در بازسازی آپارتمان کوچک
بکارگیری سبک های ساده در بازسازی آپارتمان کوچک

بازسازی سرویس بهداشتی

برای بازسازی سرویس حمام و دستشویی بعد از بازرسی کامل کارشناسان از محیط ، چنان‌چه تشخیص دهند که شیرآلات و تاسیسات سرویس بهداشتی باید تعویض گردد بهتر است این کار را انجام دهید. همچنین در بازسازی سرویس بهداشتی بهتر است اولویت بندی برای انجام کارها صورت گیرد.

با ۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان آشنا شوید.

متداول‌ترین مراحلی که در بازسازی سرویس بهداشتی صورت می‌گیرد، عایق بندی کف و دیوارها، تعمیر و تعویض لوله‌کشی و تاسیسات، بازسازی کفپوش و تعویض شیرآلات در صورت خرابی آن‌ها است. نکته قابل توجه این است که می‌توانید با صرف هزینه کم‌تر فضای داخلی حمام و سرویس بهداشتی را طراحی کنید. به عنوان مثال امروزه برای تنوع و زیبایی هر چه بیش‌تر از گلدان طبیعی در سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

نورپردازی در بازسازی آپارتمان‌ های کوچک

در بازسازی آپارتمان‌های کوچک به نورپردازی توجه زیادی داشته باشید و از نورهای مصنوعی در فضا بیش‌تر استفاده کنید. همچنین انتخاب فرش‌های بزرگ گزینه مناسبی برای آپارتمان‌های کوچک محسوب نمی‌شوند، پس بهتر است از فرش‌های کوچک و یا موکت‌های بدون طرح و رنگ خنثی در طراحی فضاهای کوچک استفاده کنید. از پرده‌ها برای آپارتمان‌های کوچک با سقف کوتاه بهتر است استفاده کنید و رنگ خنثی را برای رنگ پرده آپارتمان استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *