چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟


4.5/5 - (2 امتیاز)

برای اینکه بازسازی خانه های قدیمی را آغاز نماییم، باید بدانیم که کجاهای خانه نیاز به بازسازی دارد و باید از کجا شروع کرد؟ بهتر است با استفاده از یک زمان بندی مناسب تمام کار هایی که در لیست نوسازی خود در نظر دارید را انجام دهید و کاری را از قلم نیندازید. این کار هم مزیت دارد و هم معایبی دارد. مزیت آن در رابطه با بحث هزینه و مالی است که تقسیم می شود و عیب آن هم این است که هر سری باید دردسرهای سر و صدا در بازسازی را تحمل نمایید.

اما اگر درباره بخش های مهمی که در خانه می تواند به بازسازی نیاز داشته باشد بگوییم، می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  1. آشپزخانه
  2. نشیمن و اتاق پذیرایی
  3. اتاق خواب
  4. حمام و سرویس بهداشتی
  5. حیاط خانه و نمای خانه
  6. سقف خانه
  7. حیاط خلوت

مراحل بازسازی مسکن چگونه است؟

مراحل بازسازی خانه را به ترتیب رعایت کنید تا مشکلی به وجود نیاید. ترتیب بازسازی از این نظر اهمیت دارد که کاری از قلم نیوفتد و به صورت منظم انجام شود. بهتر است پیش از هر کاری اطمینان پیدا کنید که می خواهید خانه را مورد بازسازی قرار دهید و به طور کامل هدف خود را مشخص کنید. پس از این کار برای بازسازی منزل خود از مهندسین مجرب که در این کار به اندازه کافی سابقه دارند کمک بگیرید. مهندسین و مشاورین شرکت ابنیه سازان آدینه در تمام این مسیر شما را یاری و همراهی می کنند.

مشاهده و بازدید : بازسازی خانه های تهران

تعیین مقدار بودجه مربوط به بازسازی

در همان ابتدای کار باید مشخص کنید که چه مقدار بودجه مالی را می توانید به این کار اختصاص بدهید. به صورت دوره ای باید هزینه بازسازی به پروژه تزریق شود. روند برنامه ریزی بازسازی خانه بسته به میزان بودجه شما متفاوت خواهد بود. سعی کنید بیشترین مقداری که می توانید برای این کار در نظر بگیرید تا در آینده نزدیک نیاز به دوباره کاری و هزینه اضافه نباشد.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
مراحل بازسازی خانه را به ترتیب رعایت کنید تا مشکلی به وجود نیاید

تعیین زمان اختصاص داده شده به بازسازی

زمان نیز به اندازه بودجه ای که کنار می گذارید برای امر بازسازی مهم است. هر قدر زمانی که به پروژه بازسازی خانه اختصاص می دهید، بیشتر باشد نتیجه مطلوبی تری دریافت خواهید کرد. البته می توان در زمان کوتاه نیز نتیجه دلخواه دریافت کرد. گروه مهندسی ابنیه سازان آدینه کار بازسازی مسکن شما را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد و این اطمینان خاطر را برای داشتن یک خانه زیبا و جدید به شما می دهد.

اهمیت نوسازی آشپزخانه

آشپزخانه قلب یک خانه به حساب می آید. به همین دلیل بازسازی آشپزخانه به دقت بیشتر و حساسیت بالاتری نیاز است. پیش از شروع بازسازی خانه طراحان یک طرح پیشنهادی به شما ارائه می دهند. در آن طراح کارائی، ساختار اجزای آشپزخانه و زیبایی طراحی دکوراسیون در نظر گرفته شده است. بعد از موافقت شما تیم بازسازی فعالیت خود را آغاز می کند. تجهیزاتی که به تعمیر نیاز دارند درست می کنند و اگر کابینت ها فرسوده شده باشند و یا مورد پسند شما نباشند؛ آنها را تعویض می کنند. توجه به سیم کشی و نورپردازی در بازسازی ساختمان بسیار با اهمیت است.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
زمان نیز به اندازه بودجه ای که کنار می گذارید برای امر بازسازی مهم است

در ادامه به برخی از نکات مهم در زمینه بازسازی آشپزخانه اشاره خواهیم کرد. نوسازی درب های کابینت و کف زمین از جمله مهم اقداماتی است؛ که در بازسازی ساختمان باید انجام شود. زمانی که به سراغ خرید کابینت می روید باید دو نکته را در نظر بگیرید. اول اینکه کابینتی که انتخاب می کنید باید متناسب با ابعاد آشپزخانه شما باشد. دوم آنکه نمونه را انتخاب کنید که با سایر اجزا داخل آشپزخانه همخوانی داشته باشد. بکار بردن طراحی های مدرنی چون ساختار جزیره ای و ساختن یک کانتر زیبا در قسمت ورودی آشپزخانه فضا را مدرن و زیبا می کند.

نوسازی و بازسازی کف منزل

خوشبختانه برای بازسازی کف ساختمان گزینه های متنوعی وجود دارد. که شامل سنگ، پارکت، سرامیک، لمینت، اپوکسی و… می شود. بازسازی کف به اندازه نوسازی دیوارها در زیباتر کردن محیط خانه شما نقش دارد. در بازسازی خانه، کف خانه اهمیت بالایی دارد. نباید فاظلاب و سیم کشی هایی که قرار است از کف ساختمان رد شود را فراموش کنید.

تیم مهندسی ابنیه سازان آدینه با مشورت گرفتن از مشتری بهترین متریال متناسب با سبک زندگی آنها را انتخاب می کند. لازم به ذکر است که امروزه اغلب از لمینت پارکت برای کفپوشی خانه های مدرن استفاده می شود. افزون سرعت نصب بالا، لیمینت پارکت از دوام بالایی نیز برخوردار است.

پیشنهاد مقاله : معرفی انواع کفپوش ساختمانی قبل از بازسازی خانه

اهمیت بازسازی سقف و نورپردازی خانه

نورپردازی خانه مساله مهمی است که نباید از آن غافل شد. نورپردازی در بازسازی خانه اهمیت بالایی دارد چنان که باید هزینه بیشتری هم برای آن بپردازید. اگر در مناطق سردسیر و پر باران قرار دارید بهتر است به ایزوگام سقف اهمیت بیشتری دهید. ایزوگام مساله مهمی است که اگر رعایت نشود تمام زحمات شما برای بازسازی خانه به هدر می رود. اگر سقف به اندازه کافی قیرگونی نشده باید آب به آن نفوذ کرده و نمای داخلی خانه که گچ می باشد را به کلی خراب می کند.

مساله دیگر سقف نورپردازی آن است. نورپردازی اگر به صورت مخفی باید و در درون کار تعبیه شود زیبایی و نمای بسیار بهتری به خانه شما می دهد. این نما و زیبایی اگر با زاویه نور هماهنگی خوبی داشته باشد یک فضای لوکس و لاکچری همانند خانه هایی به سبک اروپایی را برای شما ایجاد می کند.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
نورپردازی در بازسازی خانه اهمیت بالایی دارد چنان که باید هزینه بیشتری هم برای آن بپردازید

در نورپردازی سقف خانه اگر امکان استفاده از نورپردازی تمام رنگ برای شما وجود دارد از آن استفاده کنید. استفاده از نور های تمام رنگ دست شما را برای تنظیم نور باز می گذارد و به این صورت نمایی زیباتر در اختیار خواهید داشت.

اگر از سقف هایی به صورت کناف می خواهید استفاده کنید برای نورپردازی آن بهتر است از لوستر و LED نواری استفاده کنید. این کار جلوه خانه شما را بسیار لاکچری و خاص می کند.

بیشتر بخوانیم : نورپردازی ویلا چیست و انواع آن

اهمیت بازسازی دیوارهای ساختمان

تغییر رنگ دیوارها جزو اولین پیشنهادات برای بازسازی خانه به حساب می آید. تعمیر و رنگ کردن دیوار تغییر قابل ملاحظه ای در زیبایی ظاهری فضای خانه به وجود می آورد. گزینه ها متنوعی به عنوان پوشش دیوار وجود دارد که شامل سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی، کاغذ دیواری، نقاشی و… می شود. طراحان با در نظر گیری هزینه ها، نوع معماری خانه، آب و هوا بهترین پوشش ها را مطابق با سلیقه شما انتخاب می کند. می توان با صرف هزینه های کم و ایجاد تغییرات فضا را به یک محیط مورد پسند تبدیل کنید.

چرا بازسازی اتاق خواب های خانه اهمیت دارد؟

برای بازسازی خانه و مخصوصا اتاق ها می توان هنگام نوسازی دیوار ها و تغییر لایه رویی اقدام به تغییر رنگ هم کنید. رنگ هایی که برای دیوار های اتاق در نظر می گیرید می تواند در زیبایی اتاق نقش اصلی را ایفا کند. اتاق خواب مکانی است که  پس از یک روز طولانی در آن به آرامش می رسید و استراحت می کنید. باید از رنگ های آرام بخش استفاده کنید تا این احساس آرامش برای شما بیشتر شود.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
تغییر رنگ دیوارها جزو اولین پیشنهادات برای بازسازی خانه به حساب می آید

بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

بازسازی سرویس بهداشتی یکی از کارهای پرهزینه در زمینه بازسازی خانه می باشد. بهتر است پیش از شروع برای دقیق تر پیش رفتن پروژه بازسازی یک لیست از تمام مواردی که باید تعمیر یا تعویض شود تهیه کنید. برای پیش بردن بازسازی حمام و دستشویی بودجه خودتان را در نظر بگیرد و سپس اقدام به ایجاد تغییرات کنید.

بیشتر بدانیم : تاسیسات بهداشتی ساختمان و کابردهای آن

اهمیت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

از قسمت های مهم در بازسازی خانه می توان بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد. زیرا دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد که باعث می شود زندگی افراد مختل شده و آسایش از افراد خانواده و اهالی خانه گرفته شود. نشتی لوله فاضلاب، کم بودن فضای سرویس بهداشتی و حمام، خرابی و ایجاد مشکل در کاشی کاری، قدیمی شدن دکور سرویس و حمام، خرابی در توالت و دوش حمام، همه از عوامل مهم در به فکر افتادن برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی است. پس اهمیت بازسازی حمام و سرویس بهداشتی را می توان خیلی خوب درک کرد.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
از قسمت های مهم در بازسازی خانه می توان بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد

برای تغییر سبک حمام و سرویس بهداشتی هم خوب است اطلاعاتی درباره انواع سبک ها داشته باشید تا با توجه به سلیقه و دکوراسیون و بودجه در نظر گرفته شده، بهترین سبک را برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خانه خود در نظر بگیرید.

بهتر است قبل از انجام بازسازی خانه برای هر قسمت با مشاورین و متخصصین این امر، مشورت و همفکری داشته باشید. تا بتوانید بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.

زیباسازی و نوسازی سقف خانه

خوشبختانه بازسازی سقف از جمله اقدامات کم هزینه در بازسازی خانه به شمار می رود که تاثیر بصری زیبایی در منزل از خود به جای می گذارد. اجزای سقف کاذب، گچبری، اعمال پی وی سی، اعمال سقف کشسان و نورپردازی از جمله اقداماتی است که در بازسازی سقف انجام می شود. برای نورپردازی فضا نصب نورمخفی و تعویض لوستر صورت می پذیرد. که افزون بر زیبا سازی فضا مصرف انرژی را بهینه سازی نیز می کند.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
خوشبختانه بازسازی سقف از جمله اقدامات کم هزینه در بازسازی خانه به شمار می رود

پیدا کردن بهترین پیمانکار برای بازسازی خانه

برای بازسازی خانه خود حتما به دنبال یک پیمانکار خوب خواهید بود. پیمانکاری که متعهد باشد و منظم باشد و اجرای درست و به موقعی داشته باشد. باید خوش اخلاق باشد و دامنه ارتباطات خوبی را داشته باشد و از نظر فنی هم با تجربه باشد. یک پیمانکار حرفه ای دارای قدرت تصمیم گیری و قاطعیت در انجام کارها و پیشرفت در پروژه داشته باشد.

مورد مهمی که حتما باید در پیدا کردن بهترین پیمانکار برای بازسازی خانه در نظر داشته باشید، تجربه پیمانکار است. اگر پیمانکار با تجربه باشد و بر روی انجام کارها تسلط کافی داشته باشد، پروژه خیلی سریع پیش می رود و هزینه هم متعادل صرف می شود و کیفیت کار بالا خواهد بود. در انتخاب پیمانکار دقت لازم را داشته باشید. پیمانکار با تجربه و وظیفه شناس، تیم کاری خوب و با تجربه ای هم برای انجام پروژه های ساختمانی خود در نظر دارد.

در نوسازی خانه چگونه می توان صرفه جویی کرد؟

همانطور که می دانید، هزینه بازسازی برای هر خانه ای منحصر به فرد است و با دیگر خانه ها متفاوت است. با توجه به اینکه قیمت ها در هر کاری، مخصوصا کارهای ساختمانی سر به فلک می کشد؛ اما می توان هزینه های بازسازی خانه ها را کاهش داد و صرفه جویی کرد. در ادامه درباره این راه ها می خوانیم. در زمینه بازسازی خانه نکاتی وجود دارد که رعایت آنها می تواند در کاهش هزینه ها نقش بسزایی داشته باشد. تورم موجب گران تر شدن هزینه خرید مواد اولیه می شود؛ از این رو سعی کنید در همان ابتدای پروژه تمام مصالح را تهیه کنید.

برای به انجام رساندن پروژه از یک تیم حرفه ای و مطمئن کمک بگیرید تا در آینده مجبور نشوید با صرف هزینه اضافی دوباره کاری انجام دهید. از طرفی دیگر استفاده از مصالح باکیفیتی که برند نیستند در کاهش هزینه ها بسیار اثر گذار است. پیش از خرید مصالح حتما به تولیدی ها و بورس فروش آن مصالح سر بزنید و از بین فروشگاه بهترین محصول با صرفه اقتصادی را خریداری کنید.

مقاله بیشتر : بازسازی خانه های تهران

استفاده دوباره از مصالح ساختمانی در بازسازی خانه

اگر از مصالح خانه، استفاده دوباره و مجدد انجام شود هم نیازی به خرید دوباره مصالح و پرداخت هزینه ای دوباره نمی شوید و هم اینکه، هزینه از بین بردن و دفع آن ها هم از هزینه بازسازی خانه شما کم می شود. مثلا از آجرهایی که از تیغه های قدیمی به دست می آیند، می توان استفاده دوباره داشت و در هزینه ها صرفه جویی کرد.

برای خرید مصالح از چند فروشنده قیمت بگیرید. برای خرید مصالح در بازسازی خانه اصلا به قیمت یک مغازه اعتماد نکرده و در این باره از مغازه ها و فروشگاه های دیگر هم سوال نمایید تا بهترین کیفیت و بهترین قیمت را از مصالح خریداری نمایید.

چه نقاطی از خانه نیاز به بازسازی دارد؟
سعی کنید در کمترین زمان ممکن کار بازسازی را به اتمام برسانید تا هزینه بیشتری متحمل نشوید

اهمیت زمان در نوسازی خانه

زمان بازسازی خانه با هزینه بازسازی ارتباط نزدیکی دارد. هر چه سرعت کار بیشتر باشد، قطعا در مصرف هزینه های بازسازی هم صرفه جویی می شود. سعی کنید در کمترین زمان ممکن کار بازسازی را به اتمام برسانید تا هزینه بیشتری متحمل نشوید.

اهمیت خرید مصالح در ابتدای بازسازی

با توجه به شرایط اقتصادی حاکم می دانیم که جنس گران می شود که ارزان نمی شود. پس خوب است که مصالح کاربردی چون گچ و سیمان که از همان اول کار هم لازم می شود و استفاده می شود را خریداری نمایید. این هم یکی از راه های صرفه جویی در بازسازی خانه است. حتما در خرید مصالح و اجناس به نام برند اکتفا نکنید. اجناس برند همیشه بخاطر نام برندی که به یدک می کشند گران تر از دیگر اجناس هستند. می توانید اجناس با کیفیت و با قیمت مناسبی را که برند نیستند برای بازسازی خانه خودتان انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *