نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری


امتیاز شما به این مطلب؟

بازسازی مطب و کلینیک

نکته حائز اهمیت برای بازسازی مطب و کلینیک توجه به فضای انتظار هست. فضای انتظار باید دارای فضای سبز و گیاهانی باشه، موزیک ملایم پخش بشه، از رنگ‌های آرامش بخش مثل سبز، آبی سفید استفاده بشه، همچنین نور محیط خیلی خوب تامین شده باشه که زمانی که افراد منتظر نوبتشون هستن استرسشون کم بشه و حال خوبی داشته باشند، از تی وی و پخش یکسری تصاویر جذاب و حال خوب کن استفاده بشه .

نکته مهم دیگه کانتر میز منشی هست که میتونه از جذابیت بالایی برخوردار باشه  و حس دعوت شوندگی خوبی به به بیماران بده و اتاق اصلی که دکتر در اون قرار داره هم باید از رنگ‌های شاد و سرد و همچنین نورپردازی خیلی خوب و یکپارچه استفاده بشه تا در زمان طبابت بهترین عملکرد رو داشته باشه .

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

بازسازی اتاق مدیریت

در بازسازی انواع فضاهای اداری میشه گفت مهم‌ترین فضا اتاق اصلی مدیریت هست چون همگی جلسات اونجا برگزار می‌شه ، قراردادها اونجا صورت میگیره.  بنابراین باید قدرت، تسلط و تخصص رو به مشتریا القا کنه برای انجام اینکار میشه از مبلمان لوکس، میز مدیریت حرفه‌ای، گل و گیاه استفاده کنیم. توی این اتاق هم چنین پوسترها و کاغذ دیواری‌های لوکس می‌تونن خیلی کمک کنند و همچنین استفاده از لوح‌های تقدیر و افتخارات توسط مدیر مجموعه داخل اتاق می‌تونه جذابیت بصری توأم با قدرت بیشتری رو نشون بده و خیلی مهمه که نورپردازی اتاق مدیریت کاملا تامین شده باشه و بصورت یک پارچه و بدون سایه باشه.

پیشنهاد مقاله : نکات مهم در بازسازی اداری

اهمیت طراحی داخلی در بازسازی اداری

برای جلوگیری از هدر رفت زمان ،انرژی و سرمایه و جلوگیری از چند بار کاری صد درصد توصیه میشه قبل از اقدام به بازسازی در فضاهای اداری حتماً طراحی داخلی محیط انجام بشه و دقیقاً طبق خواسته‌ها و نیازها و سلیقه کارفرما به علاوه موارد فنی و معماری که متناسب با اون فضای کار و اون حوزه شغلی هست انتخاب بشه و در نهایت بعد از چند بار کورکسیون با کارفرمای محترم به طرح نهایی برسیم و بعد اقدام به بازسازی کنیم.

بازسازی فضاهای اداری بدون طراحی داخلی می‌تونه عواقب زیادی داشته باشه و در نهایت اون چیزی که شما دلتون می‌خواد به دست نیاد نکته حائز اهمیت برای طراحی داخلی که شاید خیلی ها بهش توجه نمیکنن شاید این باشه که تفکرات، ایده‌ها و سلیقه و خواسته‌های کارمندان هم مدنظر قرار گرفته بشه پس نکته خیلی خوبیه که در زمان قبل از طراحی داخلی معمار محترم با کارمندان مجموعه هم جلساتی بذاره تا دیدگاه‌های اون‌ها رو هم توی طراحی داخلی لحاظ کنه.

 

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

تفاوت بازسازی و نوسازی اداری

بازسازی و نوسازی فضا و ساختمان اداری با همدیگه متفاوتند اگر فضای شما قبل از اینکه شما ازش استفاده کنین فضایی بوده که توسط شرکت مشابه شما اداره میشده شاید نیاز به تغییرات و بازسازی اساسی نباشه و شما صرفاً برای تغییرات جزئی در ظاهر کار اقدام به نوسازی فضا کنید.

بیشتر بدانیم : 8 نکته قبل از بازسازی خانه با کاغذ دیواری که نمیدانید

در نوسازی به صورت جزئی به تغییرات می‌پردازیم یعنی شاید تغییراتی در کاغذ دیواری تغییراتی در رنگ محیط تغییراتی در روکش درب یا کابینت تغییراتی در لوسترها یا چراغ ها، اما در بازسازی شما تصمیم بر این می‌گیرید که فضای داخلی شما به صورت کامل دستخوش تغییرات عظیم قرار بگیره که در این صورت شما باید بازسازی انجام بدید و در بازسازی امکان تخریب، تغییر دیوارها، چیدمان و حتی تغییرات سیستم‌های گرمایش و سرمایش وجود داره.

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

اصلاح پلان در زمان بازسازی اداری

نکته جالب در بازسازی فضاهای اداری توجه به اصول معماری و اصلاح پلان هست یعنی در زمان بازسازی فضای اداری شما با توجه به نیازهاتون اتاق‌هایی که براتون مهمه و بهش نیاز دارید و همچنین حوزه شغلی و تفاوت در سلسله مراتب هر کار گاهاً در زمان بازسازی اقدام به تغییرات فضایی انجام می‌دید. یعنی احتمال داره یک اتاق رو حذف کنید یا یک اتاق رو تبدیل به دو اتاق کنید یا حتی اتاقی رو به صورت جدید ایجاد کنید.

بیشتر بخوانیم : بهترین زمان برای بازسازی اداری

مثلاً شما در نظر بگیرید: یک فضایی که مربوط به فضای اداری برای تولید مواد شوینده هست نیاز به انبار ، فضای آزمایشگاه ،بایگانی، فضای مانیتورینگ ، مدیریت و غیره داره اما در نظر بگیرید شاید یک شرکت معماری نیاز به یک سالن بزرگ بدون اتاق برای استقرار طراحان و حتی نهایتاً یک اتاق برای مدیریت داره.  پس با توجه یه شغلتون فضاهای متفاوتی میتونید انتظار داشته باشید و اصلاح پلان رو با توجه به خواسته های خودتون تغییر بدید.

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

بازسازی دفتر وکالت

دفتر اداری وکالت به صورت خیلی کلی تبدیل به فضای انتظار و اتاق وکالت میشه در فضای انتظار شما باید با استفاده از المان‌ها و طراحی داخلی جذاب بتونید فضایی رو ایجاد کنید که استرس مراجعین به پایین ترین حد ممکنشون برسه برای همین کار شما می‌تونید از آبنما ، سیستم صوتی پخش موزیک‌های آرامش بخش، آینه، گل و گیاه و مبل‌های راحتی استفاده کنید و بد نیست در فضاهای مشاوره‌ای و دفتر وکالت از نوری استفاده بشه که اون صمیمیت و گرما رو به محیط بده تا افراد میزان استرسشون به پایین‌ترین حد ممکن برسه.

همچنین در اتاق مشاور یا وکیل هم نیاز به نورپردازی سرد و استفاده از رنگ های سرد که فعالیت بدنی رو بالاتر میبرن نیست و توجه به میز مدیریت و همچنین میز کنفرانس در اتاق وکالت می‌تونه دارای اهمیت بالایی باشه و در دفتر وکالت متفاوت با دیگر فضاهای شغلی باید دکوراسیونی ایجاد کرد که در کمال آرامش بتونن صحبت بکنن و ارتباط برقرار کنن.

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

بازسازی آموزشگاه

اکثر موسسات و آموزشگاه‌ها با وجود تردد خیلی زیاد و دانشجویان زیاد بعد از مدتی دچار صدماتی میشن که برای این تغییرات شما باید دست به بازسازی فضا بزنید. در بازسازی فضای آموزشی کاربردی بودن، استفاده حداکثری از محیط و همچنین بازی با رنگ‌ها و نور برای بالا بردن سطح تمرکزدر افراد بشدت مهمه دارم توصیه میشه در دکوراسیون و بازسازی فضای آموزشی طراحی ساده‌تری داشته باشیم و از شلوغی پرهیز کنید و هر آن چیزی که باعث تمرکز و بالا بردن خلاقیت در افراد می‌شه در این فضاها لحاظ بشه.

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

بازسازی اداری با کمترین هزینه

چند تا نکته وجود داره تا شما بتونید حتی خودتون دست به بازسازی بزنید…!!!!!!!

با هزینه خیلی کم خیلی وقتا پیش میاد شما وارد یک واحد اداری میشید و هزینه زیادی برای انجام تغییرات ندارید و همچنین ملک مورد نظر اجاره‌ای هست و شما پس از مدتی باید واحد رو واگذار کنید پس در اینجا نیاز به تغییرات عمده و اساسی وجود نداره پس حتی المقدور باید دور باید از وسایل و دکوراسیونی استفاده بشه که متحرک و قابل حمل باشند تا بعدها در اثر جابجایی این دکوراسیون قابل حمل باشند مثل استفاده از آبنما، المان‌های جذاب، استفاده از پوسترهای دیواری متحرک،استفاده از آباژورها، چراغ‌های دیواری قابل حمل، بهره وری از شلف های دیواری متحرک.

پیشنهاد مقاله : بازسازی دیوار خانه با هزینه کم

همچنین شما می‌تونید برای تغییرات در رنگ و روی دیوارها یا سقف خودتون با تهیه رنگ‌ها و ابزارآلات مورد نیاز ( که هزینه کمی دارند) عملاً بدون هزینه اقدام به بازسازی و تغییرات عمده در ظاهر کار بکنید استفاده از پرچمی که لوگوی شما روش درج شده استفاده از تابلوها و پوسترهای دیواری بزرگ که قابل حمل هستند می‌تونه توی بازسازی بدون هزینه به شما کمک خیلی زیادی کنم.

نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری
نکات جالب در بازسازی فضاهای اداری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *