بازسازی ویلاهای کلنگی

بازسازی ویلاهای کلنگی در شرکت ابنیه سازان آدینه


5/5 - (3 امتیاز)

گزینه‌های خرید ویلا در شمال کشور دارای تنوع بالایی است از این جهت بسیاری از خریداران با ارزیابی موارد مختلف می‌توانند سرمایه خود را به خرید یک ملک خاص اختصاص دهند. ویلا کلنگی یکی از موارد پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری است که برای خریداران مطرح می‌شود. ویلا کلنگی دارای ویژگی‌های خاص خود بوده و به هر ترتیب طرفداران مخصوص به خود را دارد. با خرید ویلا کلنگی با مزایا و معایب مختلفی روبرو خواهید شد  که قبل از اقدام به خرید باید به دقت بررسی شوند. این نوع ویلاها به طور کلی در زمین‌هایی قرار دارد که در زمره بافت قدیمی محسوب می‌شوند.

اگرچه که قیمت خرید ویلا کلنگی نسبت به انواع نوساز کمتر است اما این نوع ویلا نیز برای سکونت شامل هزینه‌های مختلفی خواهد شد. اغلب ویلاهای کلنگی دارای مساحت بالایی هستند و به دلیل آنکه مصالح کاربردی در آنها قدیمی شده است نیاز به بازسازی و نوسازی در آنها احساس می‌شود. بنابراین قبل از اقدام به خرید این نوع ویلا لازم است که هزنیه‌های بازسازی و تعمیرات را به دقت ارزیابی کنید. اگر ویلا خیلی قدیمی باشد برای استفاده مناسب از آن ضرورت دارد که هزینه زیادی در نظر گرفته شود.

خرید ویلا کلنگی در شمال در کنار خرید ویلا نوساز در شمال یک گزینه قابل تامل است. مشتریانی که نسبت به خرید ویلا در مازندران برنامه‌‌ریزی می‌کنند به طور قطع با گزینه‌‌های مختلفی روبرو هستند. ویلاهایی که در منطقه ساحلی ساخته شده است، انواع ویلا شهرکی، ویلاهای کوهستانی و ویلاهای جنگلی، نمونه‌هایی از بهترین گزینه‌های خرید ویلا شمال هستند.

بازسازی ویلاهای کلنگی
بازسازی ویلاهای کلنگی در شرکت ابنیه سازان آدینه

چرا ویلاهای کلنگی برای سرمایه گذاری خوب هستند؟

هر سرمایه گذاری در شمال، روش و فوت و فن های خاص خودش را دارد. تا به اینجا بارها در مقالات مختلف پیرامون خرید ویلا و زمین در شمال صحبت کرده ایم، پس به خوبی می دانید که باید هدف از خرید ملک در شمال معین باشد. حالا بحث ما بر سر این است که چرا مشاوران املاک، خریداران را به خرید ویلای کلنگی در شمال راهنمایی می کنند و چه رمز و رازی در این مسیر نهفته است؟!

خرید ویلای کلنگی یعنی شما یک ساختمان قدیمی چند سال ساخت می خرید! خب شاید بپرسید که این ساختمان چه سودی برایمان دارد؟… سرمایه گذاری از همین جا آغاز می شود….

درست است که ویلای کلنگی می خرید اما با هزینه بسیار کمتری می توانید آن را بازسازی کنید؛ این پروژه به منزله آن است که هر طرح و ایده ای را می توانید با اندکی خلاقیت در ویلا به اجرا در بیاورید. در پایان کار، ویلایی که شما دارید، یک ویلای نوساز شیک و مدرن است! چه چیزی از این بهتر؟ … و اگر بخواهید این ویلا را بفروشید، کلاً سودی که به دست می آورید، خیلی خیلی بیشتر از آن پولی است که به این پروژه اختصاص داده اید!!

نکته دوم درباره خرید ویلای کلنگی در شمال این است که زمان خرید، قیمت زمین فقط محاسبه می شود و چون ساختمان قدیمی است، ساخت بنا در قیمت ملک نقشی ندارد. خب، می بینید که از همان اول هم شما سود کرده اید.

این در حالی است که اگر بخواهید ویلای نوساز بخرید، هم قیمت زمین و هم هزینه ای برای ساخت در نظر گرفته می شود. برای موفقیت در بررسی ویلاهای کلنگی برای خرید و انجام این معاملات، پیشنهاد می دهیم که با مشاوران اول خونه صحبت کنید. اگر نیاز به مشارکت در ساخت و یا عملیات بازسازی ویلای قدیمی دارید، باز هم کارشناسان ما در کنار شما هستند.

پیشنهاد مقاله: اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

با توجه به اینکه قیمت خرید ویلا در مازندران با توجه به فاکتورهای مختلف تغییر می‌کند، مشتریان در نگاه اول به دنبال ویلای با کیفیت و قیمت مناسب هستند. منظور از ویلای باکیفیت در حقیقت، ویلاهایی هستند که از لحاظ سن ساخت، تقریباً نو باشند و بهترین مصالح در آن به کار رفته باشد. از طرف دیگر، امکانات داخل ویلا هم اهمیت دارد. این مسئله به ندرت با گزینه خرید ویلا کلنگی در شمال مطابقت پیدا می‌کند.

به این ترتیب با توجه به توضیحات فوق، شاید این سوال برای شما ایجاد شود دقیقاً چه زمانی مسئله خرید ویلا کلنگی در شمال اهمیت پیدا می‌کند؟ آیا این نوع معاملات مزایایی هم دارند؟ خرید ویلاهای کلنگی چه کمکی به مشتریان می‌کند؟ آیا تمام مشتریان می‌توانند ویلاهای کلنگی را بخرند و آن‌ها را با فرایندهایی نظیر نوسازی و بازسازی ساختمان تغییر بدهند؟

سند ویلاهای کلنگی در مازندران چگونه است؟ مالک ویلا تا چه میزان اجازه دخل و تصرف در ویلاهای کلنگی را دارند؟ بهترین گزینه‌های خرید ویلا کلنگی در شمال در چه مناطقی هستند؟ در بافت‌های شهری قرار دارند یا بافت روستایی؟ و …..

اگر مشتری خرید ویلا کلنگی در شمال هستید، این چنین پرسش‌هایی حتماً در ذهن شما مطرح می‌شود. اگرچه داشتن یک خانه قدیمی در دل طبیعت آرزوی اکثر خانواده‌ها است اما به راحتی نمی‌توان ویلای کلنگی خرید و از آن انتظار داشت همانند یک ساختمان نو، کارایی داشته باشد!

اگر جزء آن دسته از خانواده‌هایی هستید که استراحت کردن کنار شومینه قدیمی را می‌پسندید و می‌خواهید گلدان‌های سرسبز و گل‌های رنگارنگ را در حیاط ویلا بچینید و بوی نم باران، روح شما را  صیقل دهد، شاید به این فکر می‌کنید که ویلای کلنگی برایتان مناسب‌تر است. انتخاب میان خرید ویلا کلنگی در شمال یا خرید ویلاهای نوساز به سرمایه اولیه شما، هدف از خرید ویلا و شرایط ساختمان ویلا بستگی دارد.

با چند راهکار ساده که در ادامه این متن به شما معرفی می‌کنیم می‌توانید فرایند خرید ویلا کلنگی در شمال را پشت سر بگذارید. ابتدا تعریف کوتاهی از یک ویلای کلنگی در شمال خواهیم داشت تا بدانید که با چه ساختمان‌هایی مواجه هستید.

بازسازی ویلاهای کلنگی
بازسازی ویلاهای کلنگی در شرکت ابنیه سازان آدینه

ویلای کلنگی چیست و هدف از خرید آن کدام است؟

خرید ویلا کلنگی در شمال یعنی شما ویلایی را می‌خرید که بیشتر از هفت یا هشت سال سن ساختمان است و مصالح آن قدیمی هستند و در زمین‌هایی ساخته شده است که جزء بافت قدیمی محسوب می‌شود. افرادی که ویلاهای کلنگی در شمال را خریداری می‌کنند، به ندرت، قصد زندگی در آنجا را دارند. بیشتر، هدف از این معامله، خرید ویلا با قیمت ارزانتر است تا بتوانند آن را تخریب کرده و ویلاهای نوساز مطابق با سلیقه و طرح‌های جدید احداث نمایند.

پیشنهاد مقاله: قبل از فروش ویلای شمال بازسازی کنیم یا نه؟

اکثر مشتریان خرید ویلا کلنگی در شمال، شرکت‌های انبوه‌ساز و شرکت‌های ساختمانی هستند. شاید هم چند نفر با یکدیگر شریک شوند، یک ویلای کلنگی را خریده و یک ساختمان نو به جای آن بسازند و به صورت یک مکان برای تعطیلات خود از آن استفاده کنند. تمام این شرایط با توجه به معیارهای مختلف قابل اجرا خواهد بود.

بازسازی ویلاهای کلنگی
بازسازی ویلاهای کلنگی در شرکت ابنیه سازان آدینه

مهم‌ترین نکات در خرید ویلا کلنگی در شمال

1- ویلاهای قدیمی یا ویلاهای کلنگی، مصالح ساختمانی قدیمی دارند

هنگام خرید ویلا کلنگی در شمال توجه داشته باشید که این ویلاها معمولاً طبق فناوری‌های قدیمی ساخته شده‌اند و مصالح ساختمانی هم بسیار قدیمی خواهد بود. خصوصیاتی که این ویلاهای کلنگی دارند معمولاً ابعاد و اندازه‌های بزرگتر است و در مناطق مختلف یافت می‌شوند. ویلاهای کلنگی از نظر معماری ظاهری، جذابیت خاصی ندارند، چون جزء ساختمان‌های قدیمی محسوب می‌شوند.

از طرف دیگر، فناوری‌های جدید که در ویلاهای نوساز وجود دارند، نظیر گرمایش از کف، عایق‌بندی سقف و دیوارها و پنجره‌های دوجداره در ویلاهای کلنگی معمولاً به کار نرفته‌اند! مگر آنکه ساختمان ویلا تحت نوسازی و بازسازی قرار گرفته باشد.

مقالات بیشتر: بازسازی ویلا در شمال با اصول مهندسی

اگر نسبت به خرید ویلا کلنگی در شمال برنامه‌ریزی کرده اید، بهتر است از پیمانکاران یا کارشناسان ساختمانی کمک بگیرید تا ساختمان را بازرسی کنند. خرید ویلای کلنگی باید با دقت و حساسیت بالا انجام گیرد. اگرچه به نظر می‌رسد که ساختمان، سالم است و وضعیت خوبی دارد، اما به دلیل اینکه کلنگی محسوب می‌شود ممکن است در آینده شما را با مشکل مواجه کند!

2- ویلاهای کلنگی، ممکن است خصوصیات ظاهری و امکانات نامطلوبی داشته باشند

به عنوان مشتری خرید ویلا کلنگی در شمال، هرگز فراموش نکنید که برخی از ویژگی‌های این ساختمان‌ها نامطلوب هستند. کفپوش‌ها ساختمان ممکن است آسیب دیده باشند؛ سیستم برق‌کشی ممکن است مشکلاتی داشته باشد. ساختمان ویلا کلنگی در بافت قدیمی و فرسوده ساخته شده است. محوطه سازی زیبایی ندارد؛ ساختمان در محله قدیمی قرار گرفته و امکانات تفریحی، مرکز خرید یا دسترسی به ساحل در اطراف آن وجود ندارد؛ نمای ساختمان مطابق با معماری مدرن امروزی نیست.

موارد فوق جزء مهم‌ترین شرایط نامطلوب هستند که در ویلاهای کلنگی می‌توانند دیده شوند. یک ساختمان کلنگی می‌تواند یک یا چند مورد از خصوصیات بالا را داشته باشد. در هر صورت برای اینکه هزینه‌ای که برای خرید ویلا کلنگی در شمال می‌پردازید به هدر نرود، باید جوانب مثبت و منفی این معامله را ارزیابی کنید. قبل از هرگونه معامله، یک مشاوره داشته باشید.

3- ویلاهای کلنگی ممکن است به بازسازی نیاز داشته باشند

در مواردی که هدف از خرید ویلا کلنگی در شمال زندگی در آن باشد، شاید نیاز داشته باشید که برخی از قسمت‌های ویلا را بازسازی کنید. مثلاً کمدهای بزرگ در سالن را عوض کنید؛ حمام و سرویس بهداشتی را از نظر کاشی‌ها و سیستم لوله‌کشی بازسازی کنید؛ نمای آشپزخانه را تغییر بدهید؛ اتاق خواب و اتاق بچه‌ها را رنگ‌آمیزی کنید؛ ورودی ویلا را زیباتر طراحی کنید؛ شرایط هم لازم باشد درباره محوطه سازی و زیباتر کردن حیاط ویلا هم برنامه‌ریزی کنید.

می‌توانید به راحتی متوجه شوید که علاوه بر هزینه‌ای که برای خرید ویلا کلنگی در شمال می‌دهید، هزینه‌های را هم باید برای بازسازی پرداخت کنید! بنابراین بهتر است یک ارزیابی هزینه داشته باشید تا بدانید که قیمت نهایی خرید ویلا کلنگی با قیمت خرید ویلا نوساز برابری می‌کند یا خیر.

بیشتر بدانید: طراحی ویلا به سبک تلفیقی چگونه است؟ به همراه مراحل ساخت آن

تعدادی از مشتریان هم ویلاهای کلنگی را خریداری می‌کنند و پس از هزینه‌ای برای بازسازی کردن آن، قصد دارند که مجدداً ویلا را به فروش برسانند. به این ترتیب قیمت فروش ویلا کلنگی از قیمت اولیه خرید بیشتر است و این یک سود محسوب می‌شود.

بازسازی ویلاهای کلنگی
بازسازی ویلاهای کلنگی در شرکت ابنیه سازان آدینه

چالش‌های خرید ویلا کلنگی در شمال

اگر مشتری خرید ویلا کلنگی در شمال هستید و سبک زندگی سنتی را انتخاب کرده‌اید، چالش‌های این ویلاها را هم باید در کنار خود تحمل کنید. اجرای برخی از ایده‌های مدرن در داخل ویلاها برای ویلاهای کلنگی معمولاً قابل اجرا نیست. برای یک ویلای کلنگی که نمای سنتی دارد نمی‌توانید از سنگ مرمر تزئینی در داخل ویلا استفاده کنید؛ چون هیچ همخوانی با نمای بیرونی ندارد! شاید لازم باشد که درب ورودی ویلا را به سبک مدرن تغییر دهید که این عامل هم با نمای کلاسیک آن سازگار نیست!

به طور کلی اگر یک ویلای کلنگی خریداری می‌کنید باید انتظار داشته باشید که ساختمان شما چیزی شبیه به معماری‌های تاریخی و قدیمی ساخته شده است. اگر می‌خواهید بازسازی‌هایی را انجام دهید که ساختمان کلنگی شما را شبیه به ویلاهای نوساز جلوه دهد، قطعاً هزینه‌های هنگفتی را باید خرج کنید. با چند راهکار ساده شاید بتوانید محیط ویلا را مطابق با میل و سلیقه خود طراحی کنید، اما تغییرات اساسی عملاً پر هزینه است.

بیشتر بخوانید: ویلای ساحلی چیست و مزایا و معایب آن

سخن پایانی

بهترین گزینه‌های خرید ویلا کلنگی در شمال در نگاه اول برای اهدافی است که مالک آن ساختمان بخواهد ساختمان کلنگی را خراب کند، پروژه‌های نوساز بسازد و سپس با قیمت مناسب‌تر بفروشد. خرید ویلاهای کلنگی در مازندران هم نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود؛ به این ترتیب بهتر است برای این هدف مهم، یک کارشناس با تجربه را کنار خود داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *