سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان چیست؟

سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان چیست؟


4.9/5 - (7 امتیاز)

سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان چیست؟

دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان

با توجه به پیشینه تاریخی کشور ایران و قدمت طولانی آن در زمینه های تاریخ، فرهنگ و هنر، سبک طراحی دکوراسیون داخلی ایران باستان به نوعی می‌تواند شکوه و بزرگی پادشاهان ایران در زمان گذشته را به رخ بکشد. این سبک به نوعی به دوران هخامنشیان و اشکانیان اشاره دارد. در بناهای قدیمی از اصیل ترین هنرهای ایرانیان مانند کاشی کاری، منبت کاری و… استفاده شده است که در معماری آن زمان، کاربرد بسیار زیادی داشتند.

افرادی می‌توانند از این سبک استفاده کنند که دارای منازل بزرگ هستند و توان مالی پرداخت مخارج این سبک از چیدمان را داشته باشند. سبک ایران باستان دارای ویژگی هایی هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند یک دکوراسیون داخلی منزل منحصر به فرد را ایجاد کند. کشور ایران دارای پیشینه ای غنی و با شکوه است که می‌تواند به عنوان یک منبع غنی از ایده های متفاوت به شمار آید.

پیش تر در مقالات به اصول و مراحل دیوار چینی استاندارد پرداخته ایم.

دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان
دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان

سبک دکوراسیون ایران باستان سرشار از شکوه و عظمت می باشد. چرا که امپراطوری ها و حکومت های مختلفی در این کشور وجود داشته اند که میراث های گران بهایی برای نسل های بعدی به جا گذاشته اند. سبک دکوراسیون داخلی ایران باستان برای فضاهای کوچک مناسب نیست، زیرا برخی وسایل تزئینی که در آن استفاده می‌شود حجم زیادی داشته و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

به عنوان مثال مبلمان سلطنتی که در این طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شوند، نسبت به سایر مبل ها بزرگ تر هستند. اما نمی‌توان گفت که طراحی دکوراسیون داخلی با این سبک در منازل کوچک امکان ندارد. می‌توان برخی وسایل تزئینی کوچک یا به اصطلاح اکسسوری هایی مانند برخی گلدان و مجسمه و… که فضای کمتری اشغال می‌کند، را در فضا قرار داد.

هر آنچه در زمینه اصول بازسازی آپارتمان کوچک باید بدانید.

دکوراسیون ایران باستان مناسب چه فضاهایی است؟

سبک دکوراسیون ایران باستان به دلیل بافت و ویژگی های خاص خود برای اجرا در خانه هایی با متراژ نسبتا بزرگ مناسب است.

البته باید توجه داشت که متراژ بالا به تنهایی برای اجرای سبک دکوراسیون ایران باستان کفایت نمی‌کند و حتی المقدور باید ارتفاع سقف محل مورد نظر از حد معمول بالا تر باشد چون در صورت کوتاه بودن سقف و یا حتی ارتفاع استاندارد آن هم برای اجرای این سبک می‌تواند مناسب نباشد چون ارتفاع بلند سقف باعث بزرگ و روشن شدن فضا می‌شود که شکوه و جلال خاصی به فضای مورد نظر می‌دهد.

بنابراین اکثر طرفداران سبک دکوراسیون ایران باستان افرادی هستند که خانه های با متراژ نسبتاً بزرگتری در اختیار دارند و حاضر به پرداخت مبلغ قابل توجهی برای داشتن این سبک دکوراسیون در خانه های خود هستند.

پیش تر در مقالات حوزه اجرائیات ساختمان به موضوع رابیتس کاری و کاربرد آن در ساختمان پرداخته ایم.

دکوراسیون ایران باستان مناسب چه فضاهایی است؟
دکوراسیون ایران باستان مناسب چه فضاهایی است؟

خاصیت این سبک از دکوراسیون به نحوی است که نیازمند اکسسوری هایی با ارتفاع بلندتر و حجم بیشتر است، پس فضای زیادی از خانه‌ی شما را اشغال می‌کند. بعنوان مثال، غالباً از انواع مبلمان سلطنتی در دکوراسیون ایران باستان استفاده می‌شود که نسبت به سایر مدل ها جای بیشتری هم می‌گیرد. این سبک از مبلمان با این نوع از دکوراسیون بهترین هماهنگی را خواهند داشت، منبت کاری های آن نیز شکوه و عظمت را هر چه بهتر به محیط اطراف القا می‌کنند.

با ۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان آشنا شوید.

ویژگی های سبک ایران باستان

در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از سنگ های مجلل مرمر برای طراحی دیوار های داخلی و خارجی، و به کار بردن مجسمه های هخامنشیان و ایران باستان، کنده کاری های هخامنشی، استفاده می‌شود. در این سبک رنگ های خنثی مانند سفید و کرم را، با رنگ های زیبای زرشکی و آبی ارغوانی ترکیب می‌کنند.

این ترکیب رنگ یکی از ویژگی های برجسته این سبک از دیزاین است. در کل در این طراحی دکواسیون داخلی هر اقدامی که افراد را به یاد ایران باستان بیندازد استفاده می‌شود. برخی از اقدامات می‌تواند درب های بلند و سنگین، قاب های مرمر، سر ستون های شیر و اسب بالدار باشد. وسایل دکوری در این سبک گوشه دار و زاویه دار باشد.

پیش تر در حوزه مواد و مصالح ساختمانی به معرفی انواع سیمان و کاربردهای آن پرداخته ایم.

ویژگی های سبک ایران باستان
ویژگی های سبک ایران باستان

اخیراً در ایران استفاده از این سبک بسیار کم شده است و تنها موارد کمی در برخی منازل وجود دارد که از این سبک پیروی می‌کنند. از مهم‌ترین و زیباترین وسایلی که باعث می‌شوند دکوراسیون خانه شما حال و هوای ایرانی بگیرد استفاده از کاشی کاری، منبت و معرق، استفاده از قوس در بازشو های خانه، شیشه های رنگی، آجر کاری، سفال های رنگی، پارچه های ایرانی و نهایتا فرش و تابلو فرش است که به دلیل تنوع رنگی می‌تواند کنار هر سبک دکوراسیونی مورد استفاده قرار بگیرد.

با اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرای آن بیشتر آشنا شوید.

تفاوت سبک ایرانی سنتی و سبک ایران باستان

اغلب عناصر موجود در سبک ایرانی سنتی بر پایه صنایع دستی و هنری است. اما در اجرای سبک ایران باستان باید وسعت دید خود را بیشتر کرد و بسیاری از المان های موجود در دکوراسیون را بزرگ‌تر، حجیم‌تر و سلطنتی‌تر انتخاب کرد. به همین دلیل می‌توان گفت که سبک ایرانی سنتی از سادگی بیشتری نسبت به ایران باستان برخوردار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *