۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان

۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان


4.9/5 - (9 امتیاز)

۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان

امروزه بازسازی ساختمان به طور تخصصی و در بخش های متفاوتی انجام می شود، بازسازی خانه کلنگی و فرسوده ، بازسازی ساختمان اداری و دفتر کار، بازسازی و نوسازی ویلا و… بنابراین در این بین پیدا کردن پیمانکار خوب برای پروژه نوسازی و بهسازی ساختمان و دریافت مشاوره از وی پیش از شروع کار بازسازی ساختمان کمک حائز اهمیتی به شما خواهد کرد.

همانطور که می دانید یکی از رایج‌ترین عملیات ساختمانی برای ساختمان‌های قدیمی، بازسازی ساختمان می‌باشد. زیرا به مراتب هزینه و زمان کمتری نسبت به ساختن یک ساختمان دارد. در این مقاله به ۵ نکته ایمنی در بازسازی ساختمان خواهیم پرداخت که در هنگام اجرا مراحل بازسازی ساختمان باید به آن توجه داشت.

۱- عمر ساختمان

هر چه عمر ساختمان بیشتر باشد، بازسازی ساختمان زمان بیشتری نیاز دارد. در این حالت بدیهی است که تغییرات نیز بیشتر خواهد بود. اما مهمترین نکته ایمنی در هنگام بازسازی ساختمان توجه به بخش‌های آسیب دیده، پوسیده و یا در حال خرابی ساختمان است. اگر قصد بازسازی یا نوسازی ساختمان را دارید حتما باید بخش‌های آسیب‌دیده را به طور کلی ترمیم کرده تا در آینده دچار هزینه‌های جانبی برای تعمیر این بخش‌ها نشوید.

همچنین در ساختمان‌هایی با عمر بالا در مواردی نیاز است تا بخشی از ساختمان به کلی تخریب گردیده و دوباره ساخته شود. به عنوان مثال در یک ساختمان دوبلکس، پیشنهاد می‌شود طبقه بالایی برای بازسازی مجدد کف و جلوگیری از ریزش آن کاملا تخریب گردیده و مجدد بازسازی شود.

هر آنچه در زمینه مقاوم سازی ساختمان و اصول و روش های آن باید بدانید.

۲- لوله کشی

در هنگام بازسازی ساختمان، لوله‌ها به دلیل فرسودگی باید به طور کامل تعویض شوند. این نکته برای جلوگیری از خرابی‌های احتمالی ضرروی است. همچنین ساختمانی که بالای ۳۰ سال قدمت داشته باشد لوله‌های پوسیده‌ای داشته که می‌توان تمامی آنها را با لوله‌های جدید، سبک و مدرن تعویض کرد. این کار علاوه بر بهبود کاربری ساختمان، عمر آن را نیز بسیار طولانی خواهد کرد. در هنگام تعویض لوله‌ها مطمئن باشید متخصص مربوطه تخصص و تجربه کافی را در لوله کشی ساختمان داشته باشد.

لوله کشی در بازسازی ساختمان
لوله کشی در بازسازی ساختمان

برای رعایت تمامی نکات ایمنی در هنگام بازسازی ساختمان، توصیه می‌کنیم کار را به کاردان سپرده و از متخصصین باتجربه استفاده نمایید. ما در شرکت ابنیه سازان آدینه با سال‌ها تجربه در زمینه بازسازی ساختمان، با بکارگیری بهترین و ایمن‌ترین روش ها میتوانیم در این زمینه همراه شما باشیم.

۳- سیم‌کشی

سیم‌کشی ساختمان اصلی ترین بخش مربوط به ایمنی آن است. برای جلوگیری از اتفاقاتی مثل آتش‌سوزی و خرابی‌هایی که به خاطر سیم‌کشی غلط و یا سیم‌کشی فرسوده است، حتما در هنگام بازسازی یا حتی نوسازی ساختمان تمامی سیم کشی را تغییر داده و از سیم‌های مقاوم و مدرن استفاده نمایید.

سیم کشی در بازسازی ساختمان
سیم کشی در بازسازی ساختمان

یکی از مزیت‌های بزرگ تغییر سیم‌کشی ساختمان هنگام بازسازی این است که می‌توانید تمامی جایگذاری‌های قبلی مربوط به کلید و پریزها را اصلاح کرده و راحتی و آسایش بیشتری داشته باشید.

۴- بازدید از سازه‌های اصلی

هنگام بازسازی ساختمان حتما باید سازه‌های اصلی مانند تیرآهن ساختمان، دیوارهای حامل (باربر)، و ستون‌های اصلی ساختمان توسط متخصصین بازدید شده تا در صورت بروز هر گونه خرابی و آسیب به آنها، در صورت نیاز ترمیم گردند. سازه‌های اصلی معمولا از مقاومت ترین بخش‌های یک ساختمان هستند اما همین بخش‌ها نیز با گذشت زمان فرسوده شده و در صورت نیاز بهتر است هنگام بازسازی آنها را نیز ترمیم کرده تا عمر مفید ساختمان افزایش یابد.

البته باید توجه داشته باشید که هر گونه تغییر در سازه‌های اصلی، هزینه و زمان بندی بازسازی ساختمان را افزایش خواهد داد.

۵- نکات ایمنی هنگام تخریب ساختمان

اگر در طرح مورد نظر شما برای ساختمان، باید بخشی از آن تخریب گردد باید به این نکته توجه داشته باشید که تخریب ساختمان باید در ابتدای عملیات انجام شده تا بعد از آن زمان کافی برای ترمیم بخش‌های دیگر داشته باشید.

نکات ایمنی تخریب ساختمان
نکات ایمنی تخریب ساختمان

قوانین بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان قوانینی دارد که باید به آن توجه داشته باشید و موظفید آنها را رعایت کنید. البته همه عملیاتی که در رابطه با نوسازی و بازسازی ساختمان انجام می‌شود نیاز به مجوز ندارد و فقط بعضی از اصلاحات نیاز به مجوز از طرف شهرداری دارد. در ادامه با برخی از اقداماتی که نیازی به مجوز از سمت شهرداری ندارند آشنا می‌شوید و این گونه می‌توانید راحت‌تر و سریع‌تر کارهای بازسازی و نوسازی ساختمان خود را انجام دهید.

• تمامی اقدامات مربوط به تعمیر و تعویض کف‌سازی طبقات و زیرزمین
• سیمان‌کاری و سفیدکاری
• نقاشی
• کلیه اقدامات مربوط به تعمیر، تعویض و بازسازی نمای ساختمان
• تغییرات مربوط به محوطه و حیاط ساختمان (مثل ساخت باغچه)
احداث استخر یا حوض به شرط آن که منجر به از بین رفتن فضای پارکینگ نشود.

نکات ایمنی بازسازی ساختمان
نکات ایمنی بازسازی ساختمان

نتیجه گیری

در نهایت این نکته را بدانید که ایمنی در تمامی مراحل کارهای ساختمانی حرف اول را می‌زند. پس بهتر است همیشه این عملیات را توسط نیروهای متخصص انجام دهید. شما می‌توانید جهت هر گونه سوال و یا درخواست در زمینه بازسازی ساختمان از طریق تماس و دریافت مشاوره از متخصصین ابنیه سازان آدینه اقدام نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *