چک لیست بازسازی ساختمان چیست و چرا باید تهیه کنیم؟

چک لیست بازسازی ساختمان چیست و چرا باید تهیه کنیم؟


امتیاز شما به این مطلب؟

در ابتدای چک لیست بازسازی ساختمان باید بگوییم، یک بازسازی خوب و اصولی می‌تواند جان تازه‌ای به فضای داخلی ببخشد و هویت متفاوتی به منزل بدهد، که با سلیقه و سبک زندگی ساکنین آن همراه باشد. هرچه ساختمان قدیمی‌تر باشد بازسازی آن با چالش بیشتری همراه خواهد بود. آشنایی کامل با مراحل و نحوه بازسازی و داشتن یک چک لیست بازسازی ساختمان می‌تواند تا حد زیادی این چالش‌ها را کمتر و آمادگی شما را برای انجام عملیات بازسازی بیشتر کند.

چک لیست بازسازی ساختمان چیست؟

برای برآورد هزینه‌های دقیق و زمان انجام یک پروژه، نیاز داریم تا بدانیم مراحل انجام کار چیست و چه زیر شاخه‌هایی دارد و در هر مرحله چه عملیاتی با چه متریال و نیروی کاری برای انجام می‌شود، به لیستی که برای این کار به صورت جامع و کامل تهیه می‌شود چک لیست بازسازی ساختمان می‌گوییم.

بدون تهیه چک لیست بازسازی ساختمان ممکن است آیتمهای مهم و پرهزینه‌ای را از قلم بیاندازیم و در نتیجه هزینه‌ای که برای پروژه مورد نظرمان پیش بینی کرده‌ایم، تا حدودی اشتباه باشد و این اشتباه هم از نظر مالی و هم زمان تعیین شده برای انجام پروژه ما را با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد کرد.

در چک لیست بازسازی ساختمان می‌بایست هر یک از آیتمها یک به یک بررسی شده و در پروژه بازسازی مورد نظر ما هزینه‌های مربوط به آن آیتم محاسبه شود. در نهایت ممکن است در یک پروژه، برخی از آیتمهای یک چک لیست بخاطر محدود بودن بودجه حذف شوند یا بالعکس، ممکن است پس از برآورد هزینه‌ها به این نتیجه برسیم که بودجه کافی برای اضافه کردن بخشهای جدید به پروژه وجود دارد.

برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید

09125282353

021-44033056

021-44034351

021-44033799

021-44022408

مشاهده اطلاعات کامل تماس با شرکت ابنیه سازان آدینه

هدف از تهیه چک لیست بازسازی ساختمان

بازسازی خانه همانطور که جذاب و هیجان‌انگیز است می‌تواند استرس‌زا هم باشد؛ خصوصا اگر تجربه قبلی در بازسازی نداشته باشید. داشتن چک لیست بازسازی ساختمان هم از نظر برآورد هزینه و هم اصول و زمان کار، مسیر را برایتان روشن می‌کند و باعث می‌شود درنهایت نتیجه‌ای عالی به دور از استرس و نگرانی داشته باشید؛ زیرا در این چک لیست تمامی عملیات به ترتیب اولویت و هزینه مشخص می‌شوند و در اصل این چک لیست نقطه شروع عملیات بازسازی است.

در تهیه چک لیست بازسازی ساختمان قبل از هر چیز باید بدانید بازسازی خانه معمولا به دو صورت انجام می‌شود، اینکه کدام نوع بازسازی برای منزل شما مناسب‌تر است بستگی به سلیقه و سبک مورد نظر خودتان و مدل خانه دارد:

  • بازسازی جهت حفظ هویت اصلی و قدیمی خانه
  • نوسازی فضاهای خانه جهت تغییر کامل

قبل از شروع بازسازی لازم است به این سوالات جواب بدهید:

  • خانه شما چقدر پتانسیل بازسازی دارد؟
  • ساختمان چندساله است و در طی سال‌های اخیر عملیاتی برای تعمیر یا تعویض زیرساخت‌های آن انجام شده؟
  • پروژه‌های بازسازی خانه‌هایی مشابه ساختمان خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا بازسازی و تغییر آن‌ها موفق بوده؟
  • بازسازی خانه به چه شکلی انجام شود تا منجر به افزایش قیمت فروش یا اجاره خانه شما بشود؟
  • برای بازسازی خانه چقدر زمان و هزینه باید صرف شود؟
  • قرار است خودتان دست به کار شوید یا باید به دنبال یک شرکت بازسازی باشید؟
  • تا چه حد می‌توانید توقع کاهش مصرف انرژی را در خانه داشته باشید؟

 توجه به مراحل و زمان انجام عملیات در چک لیست بازسازی ساختمان

همانطور که می‌دانید بازسازی به دو صورت بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون بنا انجام می شود. بازسازی زیر ساخت ساختمان شامل مواردی مانند لوله کشی، بررسی برق کشی، بررسی عایق‌هادر پشت بام و قسمت‌های داخلی و… می‌شود و در مقابل آن بازسازی دکوراسیون، همان طور که از نامش مشخص است شامل مواردی مانند رنگ و تعویض دیوارپوش‌ها، عوض کردن کفپوش‌ها و کابینت های آشپزخانه و… است که مربوط به ظاهر و زیبایی داخلی خانه می‌شود.

مراحل و زمان انجام هر یک از عملیات بازسازی بستگی به نوع بازسازی فضای شما دارد که تعیین کننده اولویت کارهای انجامی می‌شود. درباره زمان هم بایید بگوییم بازسازی خانه بسته به میزان تغییرات و شرایط فعلی خانه متفاوت است. در سبک‌ترین حالت بازسازی می‌توان زمانی حدود 1 ماه را پیش‌بینی کرد و در حجم بالای کار از 2 تا 6 ماه هم می‌توان برای بازسازی زمان در نظر گرفت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *