بازسازی خانه در منطقه 5, بازسازی منزل در منطقه 5, بازسازی ساختمان در منطقه 5, بازسازی مسکونی در منطقه 5, بازسازی اداری در منطقه 5, بازسازی خانه در منطقه 2, بازسازی منزل در منطقه 2, بازسازی ساختمان در منطقه 2, بازسازی مسکونی در منطقه 2, بازسازی اداری در منطقه 2, بازسازی کلنگی در مناطق 2 و 5

بازسازی خانه در منطقه 5, بازسازی منزل در منطقه 5, بازسازی ساختمان در منطقه 5, بازسازی مسکونی در منطقه 5, بازسازی اداری در منطقه 5, بازسازی خانه در منطقه 2, بازسازی منزل در منطقه 2, بازسازی ساختمان در منطقه 2, بازسازی مسکونی در منطقه 2, بازسازی اداری در منطقه 2, بازسازی کلنگی در مناطق 2 و 5


امتیاز شما به این مطلب؟

نقش رنگ ها در بازسازی

اهمیت رنگ‌ها در طراحی و بازسازی فضای اداری رو به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت. رنگ‌ها تاثیر به شدت مستقیمی روی جلب مشتری و همچنین راندمان افراد در شرکت داره. رنگ‌هایی که توی فضای شرکت می‌تونید استفاده کنید می‌تونه استفاده از رنگ سازمانی شما توی گوشه کناری از شرکتتون باشه. هم چنین توجه به رنگ‌هایی که انرژی افراد رو بالا می‌بره و تحقیق در مورد روانشناسی رنگ‌ها در انتخاب رنگ خیلی می‌تونه به شما کمک کنه.

پیشنهاد مقاله : بازسازی ساختمان اداری در تهران و شهرستان

بعنوان مثال: رنگ های سفید رنگ‌های آبی و رنگ‌های سبز توی محیط اصلی دفتر میتونه آرامش توام با فعالیت و انرژی بالا رو به افراد القا کنه ‌های نارنجی و زرد توی اتاق خلاقیت و جایی که افراد باید افکار خلاقانه به خرج بدن خیلی می‌تونه تاثیرگذار باشه و همچنین رنگ های خنثی مثل طوسی مشکی و خاکستری در کنار رنگ‌های اصلی می‌تونه جذابیت بصری در محیط ایجاد کنه و فعالیت افراد رو بالاتر ببره.

توصیه میشه از رنگ‌های مشکی به صورت خیلی گسترده یا رنگ‌هایی که تناژ گرم دارند مثل قهوه‌ای، قهوه‌ای سوخته توی فضا کمتر استفاده بشه یا در کنار رنگ های اصلی قرار بگیرن.

نکات مهم در بازسازی اداری
نکات مهم در بازسازی اداری

نقش گیاهان در بازسازی اداری

گیاهان تاثیر زیادی در جذابیت بازسازی فضای اداری و همچنین راندمان بالای افراد دارن و با انتخاب گل و گیاهان آپارتمانی و گیاه‌هایی که انرژی زیادی به فضا میدن و همچنین نگهداری ساده‌تری دارند علاوه بر زیبایی محیط میشه به دفع سموم ،کاهش صدا و تهویه مناسب کمک کرد.

پیشنهاد میشه که حتماً در جای جای دفتر یا شرکتتون از گل‌های مختلف و گیاهان آپارتمانی مختلف استفاده کنید تا انرژی رو به محیط اضافه کنید. در نظر داشته باشین گیاهانی که مناسب آپارتمان یا فضای اداری نباشن، میتونن نتیجه معکوس داشته باشن و باعث به وجود اومدن یک سری از آلودگی‌ها و حشرات بشن.

 نکته خیلی مهم بحث آبرسانی و نگهداری داری از گل و گیاه ها هست و حتماً پیشنهاد می‌شه که به صورت دو هفته یک بار یا سه هفته یک بار به اونا آب بدید. توی دفتر یا محیط کارتون از گل‌های طبیعی مثل نرگس رز گل محمدی استفاده کنید تا فضا رومعطر کنن و باعث افزایش خلاقیت و انرژی کارکنان بشه.

بیشتر بخوانیم : طراحی و اجرای سقف های تزئینی در بازسازی فضاهای اداری

بازسازی بالکن اداری

توصیه میشه اگر در واحد اداریتون فضای تراس حیاط خلوت یا بالکن دارید به سادگی از کنارش نگذرید و اون فضا رو تبدیل به انباری نکنید اینجور فضاها برای کارکنان دفاتر میتونه فضایی برای استراحت، تجدید قوا و حتی برای برخی از نیروها که عادت به استعمال دخانیات دارند میتونه فضایی باشه که توی فضای باز و آزاد و خارج از فضای اصلی دفتر این کار را انجام بدن.

همچنین با یک مقدار گلکاری و گذاشتن گیاه تا کفپوش‌های چمن مصنوعی میتونید انرژی دوباره ای به نیروهای دفتر بدید.

نکات مهم در بازسازی اداری
نکات مهم در بازسازی اداری

تغییرات در گرمایش و سرمایش محیط اداری

یکی از مهمترین تغییراتی که در زمان بازسازی واحدهای اداری حتماً باید بهش توجه کنید نگاه خیلی ویژه به گرمایش و سرمایش محیطه. گاهاً پیش میاد واحد اداری ای که شما خریداری یا اجاره کردین، دچار نواقص زیادی در موضوعات تاسیساتی باشن و یا از سیستم‌های قدیمی گرمایش و سرمایش استفاده می کنن.

توی اینجور موارد بالا نگه داشتن انرژی محیط و راندمان کاری افراد خیلی مهمه که همه فضاها مجهز به این سیستم‌ها بشن . در اکثر مواقع شما می‌بینید که یک واحد اداری مثلاً اگر سه تا اتاق داره دو تاشون به کانال‌های کولر دسترسی ندارند و نواقص زیادی توی ساخت این واحدها وجود داره. پس بهترین فرصت برای ایجاد تغییرات در این سیستم‌ها زمان بازسازی واحد هست و زمانی که شما درگیر تغییرات اساسی بنایی و تغییر در سیستم‌های لوله کشی هستید  بهترین زمان برای تغییر این سیستم‌هاست.

توصیه میشه تعبیه سیستم های گرمایش و سرمایش متناسب با اصول و استانداردها باشه تا خدایی نکرده به افراد آسیبی وارد نشه.

بیشتر بخوانیم : بهترین زمان برای بازسازی اداری

المان های جذاب در بازسازی اداری

شما در زمان بازسازی می‌تونید از یک سری از المان‌های جذاب برای انرژی بخشیدن به محیط استفاده کنید. المان‌هایی مثل آبنما، مجسمه ،پرده ‌های زبرا، استفاده از تلویزیون، استفاده از قاب‌ها و یا اکسسوری‌های مرتبط با کسب و کار خودتون، استفاده از میزهای خاص و مبلمان جذاب می‌تونه تاثیر خیلی زیادی توی زیبایی فضای شما بذاره.

نکات مهم در بازسازی اداری
نکات مهم در بازسازی اداری

مدل های قرارداد بازسازی

شما به چند روش می‌تونید بازسازی فضای اداریتون را انجام بدید:

مورد اول: که قطعاً توصیه نمی‌شه بازسازی توسط خودتان هست دو نقطه که با توجه به مقاله‌ای که خواندید و تخصص بالایی که در زمینه بازسازی فضای اداری باید داشته باشید طبیعتاً بازسازی ای که گروه معماری انجام می دهند رو شما نمی تونید انجام بدید و فقط زمان و هزینه و انرژی خودتونو از دست می‌دید بهتره شما تمرکز و زمانتونو بذارید برای کارهای مهمتر…!!!

بیشتر بدانیم : انواع قرارداد بازسازی ساختمان و موارد الزامی آن

مدل دوم: قراردادی قرارداد به صورت پیمانکاری هست ( منسوخ شده و کمتر استفاده می‌شود) در این مدل پیمانکار میاد و از ملک شما دیدن می‌کنه طبق خواسته‌ها و نیازهای شما برآورد هزینه انجام میده حاشیه سود رو توی ذهن خودش حساب می‌کنه و به شما یک عددی رو اعلام می‌کنه که در قبال پرداخت اون عدد دیگه کاری با اکیپ‌ها هزینه مصالح متریال و دیگر چیزها نداریم و در نهایت زمان تحویل میان به شما واحد رو تحویل میدن.

 مورد سوم: مدیریت پیمان (عرف جامعه) این مدل قراردادی شرکت معماری پروژه شما را در دست می‌گیرد و از روز اول که استارت پروژه زده می‌شود تا آخرین روزی که پروژه به شما تحویل داده می شود با توجه به هزینه هایی که در پروژه انجام شده شامل اکیپ‌ها و مصالح و متریال به صورت فاکتوری از جمع مبلغ هزینه شده عددی را که معمولا به صورت درصدی هست به صورت دستمزد دریافت می‌کند که این عدد با توجه به نوع پروژه متراژ سبک طراحی و شرایط کاری عددی بین 15 تا 30 درصد هست و توصیه میشه برای انجام کار بازسازی حتما سراغ سومین مدل قراردادی برید.

نکات مهم در بازسازی اداری
نکات مهم در بازسازی اداری

نکات مهم یک دفتر کار حرفه ای

یک دفتر کار حرفه‌ای شامل مواردی می‌باشد که شاید نادیده گرفته می‌شود مورد اول توجه به موارد ایمنی و امنیت محیط کار هست . شامل داکت کشی مناسب سیم وکابل ها قفسه بندی مستحکم بودن قفسه ها میز صندلی ها توجه به سلامت افراد که توصیه میشود از جعبه های کمک اولیه و کپسول آتش نشانی در دفتر استفاده کنید . تجربه شخصی: از فضاهای اداری از سیستم برق اداری ترانس های برق ( استابلایزر) برای تنظیم ولتاژ برق استفاده شود چون دفاتر اداری دارای وسایل برقی ارزشمند هستند با در نظر نگرفتن این موارد با تغییر در ولتاژ برق شهری امکان سوختن وسایل وجود دارد.

پیشنهاد مقاله : چیدمان آشپزخانه کوچک در بازسازی

از آبسرد کن  دستگاه تهویه هوا در محیط استفاده شود برای بلابردن روحیه افراد در فضا از سیستم صوتی و تلویزیون برای نمایش فیلم ها انگیزشی استفاده بشه . تا حدامکان آبدارخانه دور از فضای کاری باشه یا اگر در فضای اداری وجود داره با استفاده از تمهیداتی بوی نامطبوع و آلودگی به فضای اداری منتقل نشود. برای حفظ تمیزی و پاکیزگی محیط حتما توصیه میشه در هر اتاق و برای هر میز فضای سطل زباله جدا لحاظ بشه و دستکش و لوازم بهداشتی در اشپزخانه ابدارخانه فضای انبار و سرویس بهداشتی تعبیه بشه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *