قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟


امتیاز شما به این مطلب؟

یه خریدار ویلای شمال، همیشه دنبال ویلایی با کمترین تعمیره و فروشنده رویای فروش فوری ویلای شمال را در سر می‌پروراند که نیل به هر دو هدف در گرو تعمیر و بازسازی ویلا توسط فروشنده ویلای شمال است. واقعیت این است که قیمت ویلا در شمال، احتمالاً مهم ترین فاکتوری است که تصمیم ما را دستخوش تغییر می سازد، این روزها رشد بی رویه قیمت، سبب شده برخی فکر خرید ویلای شمال را به کلی از سر بیرون کنند با این حال باز هم خرید ویلای ارزان، ایده‌ای ناب در شرایط مشابه است.

از این‌رو، یک چالش مهم پیش از فروش ویلای شمال، تصمیم گیری در این خصوص است که آیا بازسازی ویلا، ارزنده است یا ممکن است با رشد قیمت ویلا، منجر به کاهش تعداد خریدار ویلای شمال شود؟ آنچه امروز در اول خونه بدان خواهیم پرداخت، بررسی این مسئله است، لطفا با ما همراه باشید.

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟
قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

آیا تعمیر ویلا پیش از فروش، ارزنده است یا خیر؟

خوب می دانیم تمام فضای ویلا، مانند یک ویترین بزرگ می تواند خریدار ویلای شمال را راغب به خرید یا از خرید ویلا کاملاً دلسرد نماید، از این‌رو به دنبال راهکارهایی هستیم که نه تنها خریدار را پرانده که او را برای خرید فوری ویلای شمال، مشتاق سازیم. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چطور ممکن است بیننده با مشاهده یک کاشی ترک خورده یا شیر آبی که در حال چکه کردن است از خرید ویلای شمال منصرف شود درحالی که هر قسمت احتمالاً نمادی از جریان کلی ساختمان است و به نوعی در حال توصیف اتفاقاتی است که در ویلا در حال جریان است. آنچه خریدار ویلای شمال با دیدن خرابی حتی جزئی با خود گمان می کند، خرج تراشی ویلا پس از خرید است.

پیشنهاد مقاله : ۲۲ سبک طراحی داخلی در بازسازی خانه

تعمیر چه وسایلی قبل از فروش ویلای شمال ارجح است؟

پیش از آنکه به فروش ویلای شمال بپردازید، این که بدانید کدام تغییرات ارجح‌تر است و چه اقداماتی منجر به فروش ارزان ویلای شمال و فروش سریع تر آن می شود، یک رکن اساسی است. بدیهی است هر نوع بازسازی پیش از فروش ویلا در شمال، توصیه نمی گردد و اعمال برخی تغییرات ممکن است تنها اتلاف وقت و هزینه باشد. نظر به این که بازسازی ویلا بر اساس نوع ویلا و صاحب ملک متفاوت خواهد بود.

در ادامه 8 سوال ارائه گردیده است تا شما به عنوان فروشنده ویلای شمال بتوانید به این سؤال پاسخ دهید که آیا ویلای من پیش از فروش، نیازمند تعمیر و بازسازی هست یا خیر؟!

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟
قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

1) بررسی وضعیت خرید و فروش ملک در منطقه شما

آیا فروش ویلای شمال در محله شما سریع و بلافاصله پس از اعلام فروش، فروخته می‌شود یا ماه ها زمان لازم است تا خریدار ویلا در مازندران، از ویلای عرضه شده استقبال نماید و برای خرید اعلام آمادگی نماید؟ آیا فروش ویلای شمال با قیمت پیشنهادی از سوی فروشنده عرضه می گردد یا با قیمتی بسیار کمتر؟ آیا تعداد خریدار ویلای شمال که برای بازدید از ویلا حضورا مراجعه می کنند بسیار اندک است یا این رقم قابل توجه و چشمگیر است؟

توصیه ما در اول خونه پیش از فروش ویلای شمال، مشورت با مشاور املاک منطقه در خصوص وضعیت خرید و فروش ویلا در محل مورد نظر است، چنانچه مشاور املاک بر این عقیده بود که خریداران ویلای شمال در موقعیت مکانی مزبور، زیاد و پرتکرار است، می توان بدون بازسازی و بی اختصاص هزینه زیاد به تعمیر، در راستای فروش ویلای شمال، گام برداشت، با این حال عقیده ما این است که برای اثرگذاری مستقیم و سریع بر خریدار ویلای شمال، نیاز به انجام اقدامات زیاد و هوشمندانه است.

بیشتر بخوانیم : سبک های مختلف طراحی ویلا و انواع آن

2) آیا فروش فوری ویلای شمال مدنظر شماست؟

با چه سرعتی دنبال فروش ویلای شمال هستید؟ اگر نیاز به فروش فوری ویلا دارید (به دلیل انتقال کاری یا خرید ویلا در شمال و نیاز مالی)، لازم است تمام کارهایی که به فروش سریع‌تر و گرانتر ویلای شمال منتهی می گردد، را در مرکز توجه قرار دهید.

اگر از نظر مالی شرایط مناسب نیست و از بازسازی گران ویلا یا ایجاد تغییراتی که نیاز به صرف هزینه بالایی دارند احساس ناراحتی می کنید، بهترین کار، اهمیت به پاکیزگی، تمیزی و خوش بو بودن ویلا و یا رنگ آمیزی است، این ها برای مواقعی است که بازار خرید ویلا در شمال گرم است چنانچه فروش ویلا خوب صورت نمی گیرد و شما هم عجله چندانی برای فروش ویلای مازندران ندارید بهتر است برای ایجاد تغییرات بزرگتر در ویلا برنامه‌ریزی کنید و مدتی بعد مجدداً ویلای خود را برای فروش آگهی نمایید.

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟
قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

3) وضعیت ویلاهای مشابه در بازار چگونه است؟

اطلاع از ویلاهایی که مورد استقبال خریداران ویلای شمال واقع می شود، بسیار مفید است. می توانید از طریق مشاهده سایت دیوار یا سایت‌هایی چون اول خونه که فروش ویلای شمال با تنوع بالا را ارائه می دهد مشاهده کرده و تفاوت‌های ویلاها را بیرون بکشید. ببینید رمز فروش فوری ویلای شمال چیست؟طراحی داخلی یا خارجی چنین ویلایی چگونه است؟ فروشنده ویلای شمال چگونه آن را پرزنت کرده است؟ آیا آشپزخانه به روزی دارد؟

پیشنهاد مقاله : اصولی که برای بازسازی آشپزخانه باید بدانیم

اگر ویلاهای دیگر، ویژگی منحصر به فردی دارند که ویلای شما از آن محروم است (مثل یک محوطه سازی درجه یک)، می توانید آن را در اولویت قرار دهید. نیازی نیست ویلای خود را دقیقاً مشابه ویلاهای موجود در شمال کنید، کافی است مطمئن شوید آنچه چشم خریدار ویلای شمال را می گیرد در ویلای شما وجود دارد همین.

تعمیر ویلای شمال، آری یا خیر؟ پرداخت هزینه تنها برای تغییرات ضروری.

آنچه در ادامه تشریح شده به تصمیم‌گیری درخصوص بازسازی و تعمیر ویلای شمال می‌پردازد.

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟
قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

4) آیا وجود کالای معیوب در ویلا نشان‌دهنده عدم مراقبت درست از ویلاست؟

نشت شیر آب، کاشی‌های ترک خورده، چمن‌های بیش از حد بلند، وسایل خراب یا هرچیزی که آنطور که باید کار نمی کند می تواند اثری منفی و سریع بر خریدار ویلای شمال داشته و به سرعت وی را از خرید ویلا منصرف کند. عموماً در بازدید از ویلا، خریداران معمولاً با دیدن یک یا دو مورد منفی، خیلی سریع از دیدن خانه منصرف شده و دیگر قسمت های ویلا را نگاه نمی کنند، بنابراین حتماً باید خرابی ها را گرفت و تعمیرات جزئی لازم را پیش از فروش ویلای شمال، انجام داد. چنانچه لمینت دچار خرابی شده یا کاشی‌های کف خرد شده یا حتی اگر فرش‌ها کثیف شده اند بهتر است تعویض شده یا تمیز شوند.

بیشتر بخوانیم : معرفی انواع کفپوش ساختمانی قبل از بازسازی خانه

5) آیا می توان راه حل ارزانتری پیدا کرد؟

فرض را بر این بگذارید که ویلاهای مشابه و مجاور خود را در شمال بررسی کرده اید و تقریباً همه آن‌ها مجهز به یک آشپزخانه جدید و مدرن هستند، چیزی که ویلای شما ندارد. بهتر نیست برای اختصاص هزینه زیاد برای بازسازی آشپزخانه ویلا، با چند تعمیر ساده و ارزان، آشپزخانه را مدرن و امروزی جلوه دهید؟ می‌توانید کابینت ها را رنگ کنید یا از یک جنس جدید برای درب کابینت استفاده کنید، می‌توان از قرنیز برای زیباسازی و تمیز جلوه دادن پشت سینک یا پایین کابینت ها استفاده نمود.

چراغ ها را تغییر دهید و آنچه در آشپزخانه موجود است را به یک نمونه مدرن و کاربردی بدل کنید، بنابراین اگرچه این موارد نیز با صرف هزینه همراه است اما در مقایسه با بازسازی کامل آشپزخانه چیزی نیست ضمن این که ویلای شما را در یک فضای رقابتی جلو می اندازد و این بی‌نظیر است. بهتر است برای این کار از تزئینات زننده یا حتی ترند استفاده نکنید ممکن است برخی موارد در سلیقه عموم مردم نباشد و حتی تو ذوق خریدار ویلای شمال بزند.

سعی کنید با انتخاب رنگ های خنثی و سبک های مرسوم و استایل‌هایی که برای همه محبوب است، ساده و غیرشخصی است، پتانسیل خرید ویلای شمال را بالا ببرید. از طرفی نظم وسایل موجود در آشپزخانه را بررسی کنید بهتر است وسایلی چون فرگاز، یخچال و مایکروویو در یک نظم و ترتیب چشم‌نواز در کنار هم قرار بگیرند. رعایت این اصل باعث می شود خریدار ویلای شمال بتواند خود و اثاثیه اش را در ویلا تصور کند و با خود به خوبی بیندیشد که آیا این ویلا برای وی مناسب است یا خیر؟

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟
قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

– برخی روش‌های مهم اما ارزان

با این حال، انجام برخی امور شدیداً کم هزینه برای فروشنده ویلای شمال خواهد بود، همچون نورگیر نشان دادن ویلا، کافی است تلاش کنید ویلا را دارای نور طبیعی فراوان جلوه دهید نه ویلایی کسل‌کننده، تیره و تاریک. وجود نور، محیط را شاداب و زنده نشان می‌دهد آن هم در شهری چون شمال که انتظار می‌رود حضور طبیعت بیش از هر جای دیگری حس شود.

بیشتر بدانیم : تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی

6) بدون بازسازی، قیمت ویلای شمال چقدر افت خواهد کرد؟

اگر ویلای شما برای بازسازی به هزینه زیادی نیاز دارد، احتمالاً از بازسازی پیش از فروش منصرف شوید، اما واقعیت این است که حتی خریداران ویلای شمال هم با دیدن خانه، به دلیل مشکلات و نیاز به تعمیر از شما تخفیف خوبی به هنگام خرید ویلای شمال می‌خواهند که طبیعی است.

از طرفی شما نمی توانید دقیقا قیمت تعمیرات ویلا را محاسبه و از قیمت اصلی ویلا کسر کنید، حتی شاید برای این که ارزش وقت و تلاش خریدار را داشته باشد شاید نیاز باشد هزینه بالاتری از قیمت فروش کسر کنید، بنابراین اگر به بازسازی پیش از فروش ویلای شمال نپردازید، لاجرم ناچارید قیمت فروش ویلا را پایین بیاورید.

قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟
قبل از فروش ویلای شمال، بازسازی کنیم یا نه؟

7) آیا آنچه قرار است بازسازی شود در معرض دید خریدار ویلاست؟

اولین برداشت به هنگام بازدید از ویلا، کلیدی است به نوعی که می تواند تصمیم خریدار ویلای شمال را به مقدار زیادی تغییر دهد، اگر برای بازسازی و یا تعمیر قسمتی از ویلا مردد هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید حتماً به این پرسش پاسخ دهید که آیا آنچه قرار است مورد بازسازی واقع شود در معرض توجه خریدار است؟ آیا خریدار ویلای شمال با ورود به ویلا، متوجه این قسمت خواهد شد و اصلاً نگاهش را درگیر خواهد نمود؟

محوطه سازی ویلا را جدی بگیرید، همان بوته و درخت هایی که درون ویلا جا خوش کرده اند، بهتر است اصلاح شده و منظم باشند تا خریدار ویلای شمال با دیدن آن، حس خوبی را تجربه کند. کاشت گل های جدید، تغییر چراغ های حیاط، استفاده از رنگ های متنوع، حتی تعمیر نرده‌ها، می تواند ایده ای نو برای درگیر کردن خریدار ویلای شمال باشد.

                                      پیشنهاد مقاله : نورپردازی ویلا چیست و انواع آن

8) آیا معامله را خراب می‌کند؟

برخی از مشکلات ویلا اعم از سقف ویلا به قدری جدی و مهم است که هر خریدار ویلای شمالی را می ترساند و منجر به عقب نشینی وی می شود، اگر بازار خرید و فروش ویلای شمال داغ است و عجله ای هم برای فروش ندارید، بهتر است اول بازسازی کرده و پس از آن فروش را انجام دهید اما اگر بازار داغ است اما فرصت کافی برای بازسازی ویلا وجود ندارد و در عین حال بخش مهمی از ویلا همچون سقف نیاز به تعمیر دارد، بهترین کار، کسر بخشی از قیمت به هنگام قرارداد نویسی ویلا زمان فروش است. اگر چنین نیست باز هم بهتر است ابتدا به انجام تغییرات پرداخته و سپس در راستای فروش ویلای شمال، اقدام نمایید.

گفتنی است مشکلات جدی ساختمان شاید به دست شخص رفع نشود و احتمالاً نیازمند بکارگیری یک فرد متخصص و یک تیم پیمانکاری درجه یک است که پارت مورد نظر را بررسی کرده و در صورت تشخیص به اصلاح آن بپردازد

 

آیا شما فروشنده ویلای شمال هستید؟

به ما بگویید شما فروشنده ویلای شمال هستید و یا اینکه به تازگی ویلا را فروخته اید؟ آنچه در این معامله برای شما مهم بوده یا اثر مهمی بر فروش ویلای شمال با قیمت خوب داشته، چه چیزی بوده است؟ می‌توانید از طریق کامنت با شرکت ابنیه سازان آدینه در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *