بهترین زمان برای بازسازی اداری

بهترین زمان برای بازسازی اداری


امتیاز شما به این مطلب؟

بازسازی اداری به فرایند تبدیل یک فضا به فضایی کارآمد گفته میشه که دکوراسیون خوب و قابل قبولی دارد و در اون محیط راندمان افراد بالا میره. نکته مهم در بازسازی فضای اداری این هست که محیط شما تغییر پیدا کنه و تبدیل به فضای اداری مناسب بشه.

دلایل بازسازی اداری

یک – فرسودگی

زمان‌هایی پیش میاد که شما یک واحد رو برای فضای دفتر اداری خودتون می‌خرید یا اجاره می‌کنید اما مشکلات خودش رو داره مثل:

نم دادن دیوارها یا کف، ریختن قسمتی از دیوار، شکسته شدن قسمتی از کف، فرسودگی در درب‌ ها و کابینت‌ ها و یا سقف که به این منظور اولین اقدام قبل از اسباب کشی به فضای اداری اقدام به بازسازیه…!

پیشنهاد مقاله : بازسازی ساختمان اداری در تهران و شهرستان

دو- جلب مشتری

گاها پیش میاد که شما وقتی یک واحد اداری رو تهیه می‌کنید، کاربری مسکونی اون محیط با کاربری اداریش خیلی تفاوت داره. بنابراین شاید حتی اون واحد ایرادی نداشته باشه، اما برای جلب مشتری و توجه ارباب رجوع (که مستقیما روی درآمد اون دفتر میتونه تاثیر گذار باشه) اقدام به بازسازی فضای اداری میکنین. توی این بازسازی باید به دکوراسیون و ظاهر کار توجه بشه.

بهترین زمان برای بازسازی اداری
بهترین زمان برای بازسازی اداری

سه- راندمان کاری افراد

گاهی وقتا بازسازی اداری برای این انجام میشه که راندمان افرادی که توی اون دفتر هستن بالا بره. توی این بازسازی ما می تونیم:

رنگ دیوارها و سقف را عوض کنیم
و تغییرات اساسی در نورپردازی دفتر انجام بدیم

با این تغییرات میتونیم به صورت ناخودآگاه روی ذهنیت نیروها تاثیر بذاریم و راندمان کاریشون رو بالاتر ببریم.

چهار -تغییر کاربری

گاهاً پیش میاد که شما یک واحد رو برای دفتر کار اداری می‌خرید یا اجاره می‌کنید ولی کاربریش به صورت مسکونیه و در موقعیت اداری قرار داره پس در این صورت شما با فضایی روبرو میشید که چیدمانش بر اساس فضای مسکونیه…!  توی این مواقع شما برای تغییر کاربری دست به بازسازی می‌زنید که توی این بازسازی ( بازسازی محیط اداری )  احتمالاً اصلاح پلان رو خواهیم داشت و چیدمان و معماری آپارتمان دستخوش تغییرات می‌شه.

بیشتر بخوانیم : بازسازی خانه از صفر تا صد با شرکت ساختمانی ابنیه سازان آدینه

بهترین زمان برای بازسازی اداری

بازسازی فضاهای اداری معمولاً به دو صورت ممکنه:

 یک- بازسازی جزئی

در بازسازی اداری جزئی شما قسمت‌هایی از واحد رو قراره تغییرات بدید و نه همه ی قسمت ها …!! حتی با توجه به نظر کارشناس این امکان وجود داره که نیروها به کارشون ادامه بدن و فقط همون قسمتی که قراره بازسازی انجام بشه دستخوش تغییر میشه و نیازی به تعطیل کردن شرکت نیست.

بهترین زمان برای بازسازی اداری
بهترین زمان برای بازسازی اداری

دو- بازسازی کلی

در بازسازی کلی تصمیم بر این هستش که همه قسمت‌های واحد اداری دستخوش تغییرات اساسی بشه که در این صورت چاره‌ای جز تعطیلی شرکت نیست .

اما بهترین زمان برای بازسازی واحدهای اداری زمانیه که شما اون واحد رو پسندیدید و قبل از اینکه اسباب کشی را انجام بدید و نیروها مستقر شما بازسازی رو انجام دادید. مورد بعدی زمان‌هایی پیش میاد که شما توی واحد اداری مدت‌هاست دارید فعالیت می‌کنید و می‌خواید بازسازی رو انجام بدید در این صورت بهترین زمان ممکن تعطیلات چند روزه تقویم هست که می‌تونید ازش بهره ببرید. در آخرین گام شما می‌تونید توی زمان‌هایی که ساعت اداری دفتر نیست، دست به بازسازی بزنید و همه ی اینا برمیگرده به همفکری شما و کارشناس متخصص بازسازی برای بازسازی.

بیشتر بدانیم : 8 نکته قبل از بازسازی خانه با کاغذ دیواری که نمیدانید

مدت زمان بازسازی اداری

برای بازسازی اداری هیچ مدت زمانی رو نمیشه تعیین کرد و با توجه به متراژ حجم کارتون موقعیت شرکت و همچنین استفاده از طرح‌ های ساده یا طرح‌ های خاص می‌تونه متفاوت باشه. در بین بازسازی فضاها مدت زمان بازسازی فضای اداری از همه گنگ‌تر و مبهم‌تره چون احتمال داره این بازسازی یک روز طول بکشه یا حتی ۲ تا ۳ ماه…!!! ولی نکته مهمی که وجود داره اینه که جوری برنامه ریزی انجام بشه که بازسازی اداری در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق بیفته چون معمولاً واحدهای اداری به صورت استیجاری هست و شما بابت هر روزی که اونجا هستید باید اجاره پرداخت کنید و به میزان زمانی که شما شرکت رو تعطیل کردید طبیعتا متحمل ضرر مالی میشید.

بهترین زمان برای بازسازی اداری
بهترین زمان برای بازسازی اداری

هزینه بازسازی اداری

در مورد هزینه مثل مدت زمان نمیشه هیچ عدد ثابتی رو عنوان کرد و به عوامل مختلفی مثل:

استفاده از متریال درجه یک یا دو یا سه
استفاده از مصالح و متریال‌های خاص
استفاده از دکورهای خاص
متراژ پروژه
حجم پروژه
موقعیت جغرافیایی
اینکه واحد اداریتون در کدوم واحد مستقره

میتونه متفاوت و متغیر باشه. بین همه بازسازی‌ها باز هم بازسازی اداری از نظر هزینه می‌تونه گنگ‌ترین نوع بازسازی باشه و هزینه بازسازی با توجه به عوامل مختلفی که گفته شد می‌تونه بین عدد ۲۰ میلیون تومان تا ۲ میلیارد تومان متفاوت باشه.

بازسازی سقف اداری

در بین همه بازسازی‌ها شاید بشه گفتش که بازسازی سقف فضاهای اداری از دیگر فضاها خیلی مهمتره چون تاثیر کاملاً مستقیمی روی دید کارمندان و ارباب رجوع ها داره و از لحاظ بصری روی کلیت دکوراسیون و جذابیت فضا تاثیر داره. با توجه به اینکه نورپردازی یکی از المان‌های به شدت مهم توی بازسازی اداری هست، پس میشه گفت روی نورپردازی سقف هم میشه مانور داد و سقفی رو طراحی کرد که بشه نورپردازی‌های مورد نظر رو داخل سقف دفن کرد و منابع نوری قابل مشاهده نباشن…! معمولاً برای طراحی و اجرای سقف‌های واحدهای اداری از متریال کناف و یا سقف‌های کشسان و همچنین تایل های نوری خیلی استفاده میشه و مورد استقبال افراد قرار می گیره.

 

پیشنهاد مقاله : انتخاب بهترین کفپوش در بازسازی

بازسازی کفپوش اداری

یکی دیگه از عوامل خیلی مهم توی بازسازی فضاهای اداری کفپوش فضا هستش و خیلی مهمه که بهترین نوع کفپوش رو انتخاب کنیم. برای این انتخاب باید این موارد رو در نظر بگیرید که دیگه فضا مسکونی نیست و یک فضای اداریه که داخلش تردد زیاده…! پس برای همین باید متریالی استفاده بشه که مقاومت بالایی داشته باشه و تمیزشوندگی خیلی زیادی داشته باشه. مثلا اگر مواد آسیب زننده روی کف ریخته شد پتانسیل مقابله با این موارد را داشته باشه. یه کفپوش مثل پارکت که کفپوش خوبی محسوب می‌شه ولی توی فضای اداری خیلی کاربردی نداره و بعد از مدتی استفاده امکان داره که لق بشن ، آسیب بزنن و مشکلاتی رو به وجود بیارن.

نکته خیلی مهم (از تجربیات خودم): حتی المقدور مقدور از کفپوشی استفاده بشه که رنگ کاملاً سفید نباشه چون لک به وجود میاره و چون تعداد افراد توی دفتر زیاد هست اون لک و کثیفی به جاهای دیگه ی دفتر سرایت نکنه.

بهترین زمان برای بازسازی اداری
بهترین زمان برای بازسازی اداری

بازسازی دیوار اداری

یکی دیگه از المان‌هایی که توی بازسازی فضای اداری به شدت مهم هست و اگر حتی شما نمی‌خواین هزینه زیادی برای بازسازی انجام بدید باید روی این المان کار کنید دیوارها هستند که معمولاً با کاغذ دیواری‌های متناسب با فضای اداری و یا رنگ‌های مرتبط می‌تونیم تغییرات زیادی رو توی دیوارها به وجود بیاریم و فضارو به یک فضای کاملاً حرفه‌ای اداری تبدیل کنیم. پوسترهای دیواری میتونن جلوه فوق العاده جذابی رو به فضای اداری بدن و در ادامه شما می‌تونید از تابلوها، شلف‌های دیواری برای دکور استفاده کنید که جذاب هم هستند.

بیشتر بخوانیم : بازسازی دیوار خانه با هزینه کم

بازسازی پارتیشن اداری

مورد بعدی که توی بازسازی واحد اداری می‌تونه خیلی حائز اهمیت باشه بازسازی پارتیشن‌ها هست. وقتی وارد یک فضای اداری می‌شید ( یا اجاره کردید یا خریدید) ممکنه نیاز باشه یکسری از دیوار ها رو حذف کنید و تبدیل به پارتیشن‌هایی کنید که دسترسی افراد توی دپارتمان‌های مختلف با همدیگه راحت‌تر باشه و یا اینکه باید یک فضاهایی رو تحت عنوان اتاق‌های اداری به واحدتون اضافه کنید که ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه استفاده از پارتیشن هست که این پارتیشن‌ها می‌تونن با متریال‌هایی مثل شیشه سکوریت ، کناف، شلف‌های طبقاتی و غیره مورد استفاده قرار بگیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *