بازسازی و نوسازی ساختمان های اداری و مسکونی

بازسازی و نوسازی ساختمان های اداری و مسکونی


امتیاز شما به این مطلب؟

نوسازی و بازسازی ساختمان، به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که هدف آن بهبود شرایط ساختمانی و ایجاد تغییراتی در ساختار فیزیکی ساختمان است. در بسیاری از موارد، نوسازی و بازسازی ساختمان، به منظور افزایش ارزش املاک و مستغلات، بهینه‌سازی قابلیت‌های ساختمانی، افزایش ایمنی، رفع عیوب و اشکال ویا به دنبال افزایش رفاه و کیفیت زندگی ساکنان صورت می‌گیرد. برای انجام این فعالیت‌ها، از تخصص‌های مختلفی از جمله مهندسی عمران، معماری، برق، مکانیک، آب و فاضلاب و… استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، نیاز به اخذ مجوزهای مربوطه از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه نیز وجود دارد. نوسازی و بازسازی ساختمان، در بسیاری از موارد، به عنوان راهکاری برای افزایش ارزش ساختمان و بهبود شرایط زندگی ساکنان، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ایجاد بافت سالم در بازسازی ساختمان و نصب قطعات

پیش از آنکه بخواهیم لوازم و قطعات مرتبط با نوسازی فضای داخلی را نصب کنیم ابتدا باید یک بافت سالم را بوجود آوریم. به عنوان مثال لوازمی همچون کاغذ دیواری، دیوارپوش‌ها، کفپوش‌ها، پارتیشن‌ها، درب و پنجره، کابینت و دیگر قطعات باید بر روی سطوح سالم نصب شوند. به بیان ساده تر باید بافت سالمی وجود داشته باشد که شما یک نصب تراز، هماهنگ و یکدست را در نتیجه کار ببینید.

این موضوع نه تنها برای پروژه های بازسازی ساختمان در داخل سازه بلکه برای بخش بیرونی آن نیز اهمیت دارد. در بخش خارج ساختمان شما اگر بخواهید به نصب سنگ نما یا حتی یک رنگ آمیزی ساده بپردازید حتما باید سطح کار بدون خوردگی، ترک های عمیق و کاملا محکم باشد. در اینجا ما دو نوع پروژه را پیش رو داریم. مرحله ای که مرتبط با اصلاح و ترمیم است و بعد از آن مرحله نصب و اجرای قطعات در پیش گرفته می‌شود. هر چقدر بافت سالم سازه پیش از نصب بهتر باشد به همان نسبت سرعت کار نیز افزایش می‌یابد و سرمایه شما نیز صرفه جویی خواهد شد.

پیشنهاد مقاله: بازسازی ساختمان در تهران با قیمت مناسب

ایده پردازی در بازسازی ساختمان و جلوگیری از نماهای تکراری

درخواست بازسازی ساختمان یک پروژه بسیار همه گیر و پر طرفدار است. هم برای منازل و هم ادارات و دیگر محیط های بسته قابلیت اجرا دارد. آنچه که همواره حائز اهمیت است پرهیز از اجرای نقشه‌ها و نماهای داخلی تکراری می‌باشد. تیمهای تخصصی حوزه دکوراسیون داخلی به دلیل پروژه های بسیار زیادی که انجام داده اند احتمال دارد در نوسازی هایی مانند نصب کابینت و دیگر المان های موجود در محیط یک نمای تکراری را بوجود آورند.

این موضوع خصوصا در ادارات و مجموعه های کاری به شدت رایج است. لذا کارفرمایان در چنین شرایطی باید آن ذهنیت و ایده ای که در ذهن دارند را به مجریان ارائه دهند تا حداقل بتوان براساس ایده پردازی هایی که کاربردی و قابل اجرا است پروژه را تکمیل کرد.

اقدامات بسیار گسترده ای را میتوان در بازسازی ساختمان برای بخش داخلی انجام داد که ترفندها و تکنیک های آن بسیار زیاد و به نوعی نامحدود است. شما میتوانید هر نما و با هر نقش و نگار را در نتیجه کار بوجود آورید که این نشان از وسعت کار پروژه های دکوراسیون داخلی است.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان تماس بگیرید

09125282353

021-44033056

021-44034351

021-44033799

021-44022408

مشاهده اطلاعات کامل تماس با شرکت ابنیه سازان آدینه

اهمیت زمان و اتمام کار در بازسازی ساختمان

موضوع زمان و اتمام کار در شرایطی اهمیت پیدا میکند که ساختمان مورد نظر یک مجموعه تجاری، کاری و اداری باشد. البته برای بازسازی های منزل نیز اهمیت دارد. در چنین وضعیتی علاوه بر حفظ کیفیت و ایجاد یک نتیجه مطلوب و رضایت بخش باید بتوان در یک مدت زمان اندک تمام کارهای مرتبط با بازسازی و نوسازی را به سرانجام رساند. عواملی که میتوان در طولانی شدن یک پروژه به آن اشاره کرد مساحت بالای محیط است. همچنین میزان زیرسازی هایی که باید انجام شود بخش زیادی از زمان کارکنان و تیم کاری را میگیرد. در مجموع تمام تلاش عوامل اجرایی بر این است که کارفرما از هر لحاظ راضی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *