بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان

بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان


امتیاز شما به این مطلب؟

برای دکوراسیون ساختمان باید چه کار هایی انجام دهید؟ اولین قدم برای انجام این کار مهم برنامه ریزی و کمک گرفتن از افراد حرفه ای است. یک خانه از لوازم و وسایل مختلفی تشکیل شده است. این وسایل به همراه نحوه چینش آن ها دکوراسیون داخلی ساختمان را می سازند. برای انتخاب هر یک از این عناصر باید دقت زیادی داشته باشید.

سبک های مختلفی در دکوراسیون وجود دارند که شکل و شمایل متفاوتی به خانه می‌بخشند. قبل از انتخاب هر یک از این سبک ها باید از یک سری اصول کلی و اولیه پیروی کنید. به همین منظور در ادامه درباره اصول اولیه بازسازی و طراحی خانه، روشنایی خانه و انتخاب شرکت معماری داخلی صحبت می کنیم.

بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان
بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان

اصول اولیه و مهم دکوراسیون ساختمان

اگر به فکر بازسازی طراحی داخلی ساختمان خود هستید، باید وارد دنیای طراحی داخلی شوید. این هنر به شما می گوید چگونه می توانید فضایی ایده آل و زیبا بسازید و از آن لذت ببرید. وقتی وارد یک ساختمان می شوید، وسایل، رنگ آمیزی، بافت وسایل و چینش آن ها حس خاصی را به شما القا می کند. این دقیقا همان چیزی است که باید روی آن کار کنید. برای اینکه یک ساختمان به خوبی طراحی شود، باید از قوانین و اصول خاصی در دکوراسیون ساختمان پیروی کنید که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.

پیشنهاد مقاله : اصول مدیریت و برنامه ریزی در بازسازی

  • تعادل

حفظ تعادل از اولین اصولی است که در بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان اهمیت دارد. در این راستا باید وسایل را بر اساس وزن بصری آن در جای مناسب قرار دهید. این تعادل را در الگو، رنگ، شکل و بافت ایجاد کنید. بطور کلی سه نوع تقارن در طراحی داخلی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

  • رسمی یا متقارن

حتما تا به حال این شکل از تعادل را دیده اید. در حالت رسمی و متقارن، فضای داخلی به دو قسمت تقسیم می شود. همه وسایل رو به روی هم قرار می گیرند و کاملا با هم متقارن هستند. برای اینکه به این تعادل برسید، هر یک از عناصر موجود در ساختمان را روبروی هم قرار دهید. در این شکل از بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان سعی کنید از رنگ ها و عناصری استفاده کنید که فضا بیش از حد تکراری و خسته کننده نشود.

بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان
بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان
  • نامتقارن یا غیر رسمی

فضاهای نامتقارن در سبک های مدرن بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان از این شکل از تعادل زیاد استفاده می کنند. وزن های بصری، خطوط، فرم ها و بافت ها بدون تقارن دقیق به کار برده می شوند. اگر از سبک های بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان به صورت متقارن خسته شده اید، سبک های مدرن و نامتقارن را به شما پیشنهاد می کنیم. به عنوان مثال شما می توانید یک مبل را در مقابل دو صندلی قرار دهید.

  • هارمونی

یکی دیگر از نکاتی که در زمان دکوراسیون ساختمان باید رعایت کنید، هارمونی است. هارمونی در طراحی ساختمان اهمیت زیادی دارد. شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف این هارمونی را رعایت کنید. یک پالت رنگی جذاب انتخاب کنید و آن را در بخش های مختلف مثل مبلمان، کاغذ دیواری و وسایل دیگر اجرا کنید.

بیشتر بخوانیم : بازسازی ویلا در شمال با اصول مهندسی

  • نسبت و مقیاس

هر ساختمانی دارای اندازه و متراژ مشخص است. وسایلی که برای بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان انتخاب می کنید، باید با اندازه ساختمان مطابقت داشته باشند. به عنوان مثال برای دکوراسیون ساختمان کوچک نباید از وسایل بیش از حد بزرگ استفاده کنید. وسایل در چنین ساختمانی باید کوچک و متناسب با اندازه ساختمان باشند. در غیر این صورت فضا بیش از حد شلوغ و کوچک به نظر می رسد.

روشنایی دکوراسیون ساختمان

یکی از مهم ترین کار هایی که باید برای بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان انجام دهید، این است که فکری برای نور کنید. نور در ساختمان اهمیت زیادی دارد. هر چقدر نور بیشتر باشد، فضای بهتر و زیباتری را خواهید داشت. برای اینکه این عنصر مهم در ساختمان را در نظر بگیرید، باید به دو نوع نور در ساختمان خود توجه کنید.

بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان
بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان
  • روشنایی طبیعی

روشنایی طبیعی همان نور طبیعی خورشید است که در طول روز وارد ساختمان می شود. پنجره های بزرگ و شیشه ای این نور را به خوبی جذب می کنند. این شیشه ها در دکوراسیون ساختمان نقش مهمی را ایفا می کنند. نور طبیعی، بخش های مهم و زیبای ساختمان شما را برجسته می کند. به یاد داشته باشید که وسایل را جایی قرار دهید که جلوی نور طبیعی را نگیرد. نور باید به صورت مستقیم و گسترده وارد ساختمان شود.

  • روشنایی مصنوعی

با وجود اهمیتی که نور طبیعی در دکوراسیون ساختمان دارد، نباید از روشنایی مصنوعی غافل شوید. برای استفاده از روشنایی مصنوعی از وسایل و تجهیزات مختلفی استفاده کنید. هر یک از آن ها را در بخش های مختلف منزل بچینید و در طول شب از آن ها استفاده کنید. برای اینکه سیستم های روشنایی با سبک دکور داخلی تناسب داشته باشد، از شرکت معماری داخلی کمک بگیرید.

بیشتر بدانیم : تفاوت بازسازی و دکوراسیون داخلی

 بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان و مراحل آن

 بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان می‌تواند در چهار مرحله اصلی انجام شود:

 برنامه‌ریزی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان

در این قسمت از طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی و دیزاین واحد مسکونی لاکچری از مراحل بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان، برنامه‌ریزی دقیق برای بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان صورت می‌گیرد. نیازها و اهداف شما از طراحی داخلی مسکونی و دکوراسیون داخلی خانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و طراحی مفهومی برای فضا انجام می‌شود. در این مرحله، برنامه‌های ساختاری مانند تغییرات ساختاری، تغییر مکان دیوارها و درب‌ها، اضافه کردن فضاهای جدید و طراحی داخلی مورد نظر مشخص می‌شود.

بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان
بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان

 هماهنگی و تهیه مواد و تجهیزات برای دکوراسیون داخلی لاکچری

بعد از تأیید طراحی، نیازمندی‌ها و مواد لازم برای بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان شناسایی می‌شوند. در این مرحله از دکوراسیون داخلی خانه، تجهیزات مورد نیاز مانند مصالح ساختمانی، درب‌ها، پنجره‌ها، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، سیستم‌های برقی و نورپردازی، مبلمان و تزئینات داخلی تهیه می‌شوند.

 اجرا و بازسازی طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان مسکونی

در این مرحله، بازسازی فیزیکی منزل انجام می‌شود. شامل تغییرات ساختاری، ساخت و نصب سیستم‌های مکانیکی و برقی، نصب پنجره‌ها و درب‌ها، نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و دیگر موارد فنی می‌شود. همچنین، در این مرحله کارهای تمیزکاری و پایان‌کاری نیز انجام می‌شود. دکوراسیون داخلی و تزئینات طراحی دکوراسیون داخلی منزل مسکونی: در این مرحله، دکوراسیون داخلی منزل انجام می‌شود. انتخاب مبلمان، رنگ‌آمیزی دیوارها، انتخاب کف‌پوش، روکش‌های دیواری، لوازم روشنایی و تزئینات دیگر به منظور ایجاد جذابیت و هماهنگی با طراحی انجام می‌شود. با انجام این چهار مرحله در دکوراسیون داخلی خانه، بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان شما به طور کامل انجام می‌شود و فضایی جدید، زیبا و به روز برای شما خلق می‌شود.

پیشنهاد مقاله : میکروسمنت (Microcement) در بازسازی خانه

انتخاب شرکت معماری داخلی

برای اینکه بازسازی و طراحی در ساختمان انجام شود، برنامه ای دارید؟ این کار کاملا تخصصی است و بررسی های زیادی نیاز دارد. یک شرکت معماری داخلی دقیقا همان چیزی است که برای این کار نیاز دارید. یک شرکت معماری داخلی به شما کمک می کند تا خانه رویایی خود را بسازید. یک خانه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. همه عناصر، رنگ ها و بافت هایی که در یک خانه وجود دارند، دکوراسیون داخلی منزل را می سازند. انتخاب یک شرکت معماری داخلی حرفه ای به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

در نهایت بازسازی و دکوراسیون داخلی ساختمان نقش بزرگی در زیبایی آن دارد. رعایت کردن هارمونی و هماهنگی در زمان بازسازی و طراحی خیلی مهم است

اگر یک سبک و ترکیب رنگ خاصی را انتخاب کنید، بهتر می توانید طراحی داخلی را انجام دهید. علاوه بر آن مشاوره گرفتن از شرکت ابنیه سازان آدینه در زمینه دکوراسیون سهم بزرگی در طراحی و بازسازی خانه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *