بازسازی مسکونی و بازسازی اداری چه تفاوتی باهم دارند؟

بازسازی مسکونی و بازسازی اداری چه تفاوتی باهم دارند؟


امتیاز شما به این مطلب؟

قبل از آنکه بخواهیم پروژه بازسازی ساختمان را شروع کنیم ابتدا باید ببینیم که پروژه مورد نظر برای بازسازی ساختمان مسکونی است یا اینکه یک فضای اداری را شامل می‌شود. همانطور که می‌دانید نوع معماری سازه، المان‌های داخلی و بخش‌های مختلف سازه های مسکونی و اداری با یکدیگر یکسان نیستند. آنچه را که به عنوان وسایل و تجهیزات نوسازی در منازل استفاده می‌شود هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ هدف استفاده با نمونه‌هایی که در ادارات و فضاهای کاری به کار گرفته می‌شوند فرق دارند.

موضوع مهم این است که تکنسین‌های اجرایی و مجریان حرفه‌ای کار بتوانند تفاوت‌ها را شناسایی کنند و از این طریق به زیباسازی و بازسازی نمای داخلی برای هر دو محیط به طور جداگانه بپردازند. معمولاً برای فضاهای داخلی خانه‌ها همواره سعی می‌شود از جذاب‌ترین و شیک‌ترین کفپوش‌ها، دیوارپوش‌ها استفاده شود. حال آنکه در بخش‌های اداری علاوه بر استفاده از موارد مذکور سعی بر این است تا یک فضای کاربردی ایجاد شود. معمولاً در ادارات استفاده از پارتیشن‌ها بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل زمان زیادی برای پارتیشن بندی یک محیط اداری و کاری صرف می‌شود.

ایجاد یک تفکیک داخلی در نوسازی ساختمان اداری شرایطی را فراهم می‌کند تا کارکنان با تمرکز بیشتری بتوانند به کار خود ادامه دهند. در مجموع آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که باید بتوانیم تفاوت را بین این دو محیط درک کنیم و بر اساس تفاوت‌ها به بازسازی محیط مورد نظر بپردازیم. در کنار این‌ها در ساختمان‌های اداری اصولا سعی می‌شود از سقف‌های کاذب با هدف ایجاد سیستم‌های روشنایی قوی استفاده شود.

بکارگیری از انواع پرده شید برای کنترل نور ورودی در ادارات فوق العاده اهمیت دارد. در طرف مقابل در منازل بیشتر از پرده‌های پارچه بسیار سنگین‌تر با نمای متفاوت استفاده می‌شود. این‌ها بخشی از تفاوت‌هایی بود که بین این دو محیط وجود دارد البته می‌توان صدها المان دیگر را نیز مطرح کرد.

بازسازی فضاهای کوچک در ساختمان

زمانی که صحبت از بازسازی ساختمان می‌شود منظورمان این نیست که فقط بخش‌های اصلی خانه مانند قسمت پذیرایی، آشپزخانه ، اتاق خواب‌ها و سالن‌ها را نوسازی سازی کنید. بلکه المان‌های جزئی‌تری نیز وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود. سرویس‌های بهداشتی بخش مهمی از یک خانه را تشکیل می‌دهند.

اگرچه یک فضای کوچکی دارند اما باید زمان و انرژی مناسبی برای بازسازی آن صرف شود. سرویس‌ها دارای سقف‌های کاذب هستند ما باید ببینیم که آیا سقف مورد نظر دچار آسیب شده است یا خیر؟ در صورت مثبت بودن می‌توانیم یک سقف کاذب محکم و کاملاً استاندارد را برای این بخش از خانه نصب و پیاده سازی کنیم. اجرای یک المان روشنایی نیز تکمیل کننده کار خواهد بود. از طرفی می‌توان کف آنها را نیز با کفپوش اپوکسی سه بعدی پوشش دهی کرد.

این محصولات کاملاً ضد آب هستند و این قابلیت را دارند که علاوه بر زیباسازی داخلی سرویس‌ها باعث افزایش مقاومت سطح کف نیز شوند. از این کفپوش‌ها برای نوسازی کف منزل نیز استفاده می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاری برای بازسازی ساختمان همیشه همه قسمت‌های خانه، فضای اداری و غیره را شامل می‌شود. بخش‌های اصلی و فرعی در کنار هم باید نوسازی شوند.

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان تماس بگیرید

09125282353

021-44033056

021-44034351

021-44033799

021-44022408

مشاهده اطلاعات کامل تماس با شرکت ابنیه سازان آدینه

تاثیر کابینت آشپزخانه در بازسازی ساختمان و نوسازی ساختمان

آشپزخانه یکی از ارکان اصلی هر نوع خانه ای محسوب می شود اگر شما بتوانید بخشی از سرمایه خود را برای بازسازی و نوسازی این ناحیه از ساختمان صرف کنید قطعا در پایان پروژه تاثیر شگرفی را مشاهده خواهید کرد. برخی از آشپزخانه ها به جهت آن که مشرف به محیط پذیرایی می باشند در نتیجه همواره در معرض دید قرار دارند. به همین دلیل است که ما همواره ترکیب می کنیم بازسازی و نوسازی ساختمان در این ناحیه به طور مستقیم بر زیبایی نمای داخلی خانه تاثیر می گذارد. استفاده از طرح های متعدد کابینت آشپزخانه که غالباً از جنس ام دی اف و چوب های فراوری شده هستند می تواند علاوه بر تغییر ظاهر بر مجهز شدن آن نیز کمک کند.

استفاده از انواع دیوارپوش ها در بازسازی و نوسازی ساختمان

دیوارپوش ها از لحاظ نوع ساختار تنوع بالایی دارند. اما دو نمونه از پرکاربردترین آنها دیوارپوش ام دی اف و همچنین دیوارپوش پی وی سی می باشد. نمونه اول همانطور که گفته شد از جنس چوب های فرآوری شده می باشد. اما نمونه دوم تشکیل شده از پلیمرهای به نسبت فشرده هستند که مقاومت بسیار زیادی دارند. بر روی این دیوارپوش ها می توان طرح ها و رنگ های جذاب و ایده آلی را ایجاد کرد. لذا زمانی که بر روی سطوح دیواری نصب می شوند طبیعتاً یک دکور خیره کننده ای را در محیط های بسته ایجاد می کنند. استفاده از آنها در منازل و همچنین محیط های اداری و کاری و پروژه های بازسازی و نوسازی ساختمان بلامانع است و شما می توانید با انتخاب طرح هایی که مورد پسندتان است به زیبایی محیط خود بیفزاید.

بیشتر بدانید: بازسازی خانه از صفر تا صد با شرکت ساختمانی ابنیه سازان آدینه

 بازسازی ساختمان با استفاده از انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها پوشش هایی فوق العاده زیبا و در عین حال مقاوم می باشند. اگر قصد رنگ آمیزی دیوارهای داخلی ساختمان خود را دارید بهتر است دست نگه دارید چرا که می توانید با یک هزینه مقرون به صرفه و خرید کاغذ دیواری هم در بودجه خود صرفه جویی کنید و همین که پروژه را در کوتاهترین زمان به اتمام برسانید. همانطور که می دانید پروژه های رنگ آمیزی دغدغه های خاص خود را دارد و شما باید بعد از پایان پروژه هم بوی رنگ ها را تحمل کنید و هم اینکه به پاکسازی قطرات ریخته شده رنگ به کف بپردازید. اما انتخاب یک کاغذ دیواری می تواند به بهترین شکل کار شما را سهل و آسان کند. البته نمونه های تصویردار دیگری نیز هستند که غالباً با عنوان پوستر دیواری معروف هستند و می‌توانند یک نمای شیک و منحصر به فردی را به وجود آورند.

چرا کفپوش ها اولویت اصلی در نوسازی ساختمان می باشند؟

سطح بسترهای فوق العاده مهمی که همواره در معرض دید قرار دارند کفپوش‌های یک محیط می باشند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ناحیه کف هیچگاه بر دکوراسیون محیط تاثیر نمی گذارد اما باید بگوییم که این موضوع کاملاً برعکس است. در واقع این سطح کف است که می تواند باعث ارتقا یا نزول دکوراسیون محیط شود. کفپوش های متعددی برای بازسازی ساختمان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به انواع کفپوش pvc مانند کفپوش وینیفلکس و کفپوش آرتا اشاره کرد. البته نمونه های متعدد دیگری نیز هستند که شما می توانید در بخش محصولات مشاهده کنید.

طرح های ناب و خاصی که کفپوش های pvc دارند می توانند ظاهر طبیعی چوب را برای شما تداعی کنند. البته اگر می خواهید کفپوش شما دارای بافت چوبی طبیعی باشد می‌توانید از انواع پارکت لمینت استفاده کنید. این کفپوش ها به صورت تایل عرضه می شوند و دارای مغزی HDF یا فیبر چوبی فشرده می باشند. طبیعتاً هر کدام از این ها مشتریان خاص خود را دارد و شما می توانید متناسب با بودجه و ذوق و سلیقه خود هر یک از آن ها را انتخاب کنید. دلیل اصلی اولویت قرار دادن کفپوش ها در یک سازه این است که از لحاظ میدان دید بسترهای کف بیشتر جلب توجه می کنند. در واقع این موضوع جنبه ی عادت و ذهنی برای مخاطب دارد که همواره سطح کف را در معرض توجه خود قرار دهد.

بیشتر بدانید: بازسازی خانه در غرب تهران با ابنیه سازان آدینه

چگونه می توانید با استفاده از انواع پرده برقی ظاهر شیکی به محیط ببخشید؟

پرده های برقی یکی از محصولات بسیار پرفروش و پرطرفدار می باشند که همانطور که از نام آن مشخص است به صورت برقی قابلیت حرکت دارند و مجهز به یک موتور هوشمند می باشند. در گذشته معمولا این پرده ها به صورت دستی باز و بسته می شدند. اما امروزه نوع ساختار و همچنین کنترل و تنظیم آنها متفاوت شده است. بسیاری از افراد تمایل دارند که با یک ریموت کنترل پرده را به حالت باز یا بسته درآورند. حال آنکه برخی تمایل دارند با ارائه یک برنامه زمانی و بدون دخالت دستی پرده ها به صورت اتوماتیک باز و بسته شوند.

به عنوان مثال شما می توانید طبق یک زمانبندی مشخص و بدون آنکه حتی ریموت کنترل را در دست بگیرید پرده ها را باز یا بسته کنید. این قابلیت مرتبط با موتورهای هوشمند این پرده ها می باشد. تفاوتی ندارد نوع پرده شما چگونه است. چرا که شما می توانید بر روی انواع پرده های کناررو یا بالارو و یا نمونه های از وسط بازشو نیز موتورهای برقی را نصب کنید. طرح های بسیار جذاب و شیکی که بر روی پرده ها وجود دارد می تواند یک حس مسرت بخش ایده آلی را برای مخاطبین القا کند.

مزیت دیگر این نوع پرده ها این است که علاوه بر تاثیر بالا در بازسازی و نوسازی ساختمان قابلیت کنترل نور ورودی را نیز دارند. بنابراین علاوه بر زیبایی ظاهری بالایی که دارند به صورت یک پوشش کاربردی و هوشمندسازی شده بر روی پنجره ها قرار خواهند گرفت.

بیشتر بدانید:

بازسازی ساختمان اداری

در بازسازی ساختمان اداری معمولاً پارتیشن‌ها جایگاه ویژه ای دارند چرا که اینگونه فضاها نیاز به تفکیک و شخصی سازی دارند. البته المان های دیگری نظیر پوشش دهی سطح دیوار‌ها و بازسازی سقف نیز جزو اولویت های کار می‌باشد. ساختمان های اداری به منظور ارائه خدمات بهتر نیاز به بار تبلیغاتی بالایی دارند. به عنوان مثال شرکت هایی که در حوزه دکوراسیون فعالیت می‌کنند دارای یک لوگو می‌باشند. بسیاری از عوامل اجرایی همواره این ایده را مطرح می‌کنند که می‌توان این لوگوی شرکت را بر روی انواع پرده های برقی اجرا کرد.

این ایده هوشمندانه فضای تبلیغاتی محیط را چندین برابر ارتقا پیدا می‌دهد. اصولاً موضوع ایده پردازی از جمله مواردی است که حتماً باید در بازسازی ساختمان اداری لحاظ شود. هر چقدر بتوان طراحی جدیدی را در این محیط های بسته اجرا کرد نتیجه کار رضایت بخش خواهد بود. نه تنها برای فضاهای اداری بلکه برای ساختمان های مسکونی، تجاری نیز این موضوع صدق می‌کند.

به بیان دیگر تنها هدفی که در فرایند بازسازی و نوسازی ساختمان دنبال می‌شود این است که بتوان با استفاده از طرح های مناسب یک منظره زیبا و کاملاً جدید و جذابی را خلق کرد. از طرفی زیباسازی نمای داخلی رابطه مستقیمی با هزینه‌ها ندارد بلکه این ذوق هنری طراح است که بتواند نتیجه قابل قبولی را ایجاد کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *