بازسازی خانه های تهران

بازسازی خانه های تهران


امتیاز شما به این مطلب؟

خانه های قدیمی در طول زمان دچار فرسودگی می شوند. بسیاری از آن ها مشکلات جدی دارند و علاوه بر زیبایی، باید از نظر بنا و بازسازی ساختمانی هم مورد بررسی قرار گیرند. این کار بسیار مهم و حیاتی می باشد.خانه های داخل تهران بعد از ۱۵ سال به علت آلودگی هوا و گرد و خاک کم کم نیاز به فرسودگی می کنند و نشانه هایی مانند زرد شدن دیوار ها پدیدار می شود شما با بازسازی خانه قدیمی خود با هزینه خیلی کمتر خانه ی خود را به یک خانه مدرن و جدید تبدیل می کنید. در ادامه کاملا با جزئیات بازسازی خانه بیشتر آشنا می شویم.

چرا خانه خود را بازسازی کنیم؟

مصالح خانه به مرور زمان دچار فرسایش و کهنگی می شوند. بروز این اتفاق اجتناب ناپذیر است. با توجه هزینه ها بالای خرید و فروش ملک چگونه می توان این مشکل را حل کرد؟ ما به شما بازسازی خانه را پیشنهاد می دهیم. بازسازی خانه فقط مخصوص خانه ای که در آن زندگی می کنید نیست. گاهی شما خانه نسبتا قدیمی را با قیمت مناسبی خریداری می کنید؛ اما ظاهر آن را دوست ندارید و نیاز به بازسازی و طراحی دکوراسیون دارید که در این زمان ها می توانید با شرکت مهندسی ابنیه سازان آدینه تماس بگیرید و از ما برای بازسازی محل مورد نظر کمک بگیرید.

مشاهده و بازدید : بازسازی خانه های تهران

فرق بازسازی و نوسازی و تعمیر خانه

شاید فکر کنید سه مفهوم یا عبارت بازسازی، نوسازی و تعمیر تقریبا به یک معنا هستند. اما اینطور نیست. در واقع هر کدام از این سه عبارت سه مفهوم جداگانه دارند و شامل کارهای متفاوتی می شوند. بازسازی خانه همانطور که از کلمه اش پیدا است. به معنای دوباره ساختن می باشد. مرحله بازسازی، بیشتر شامل نازک کاری و کار های جزئی اعم از کاشی کاری، سنگ کاری، نصب در و پنجره، نقاشی، برق کاری و به طور کلی کارهایی که بعد از سفت کاری انجام می شود. سفت کاری به معنی ساخت اسکلت کلی سازه می باشد. کار هایی از جمله ( ریختن بتن فونداسیون، دیوار چینی، تیر و ستون و..) اعمالی که شکل و پایه و بنای ساختمان را تشکیل می دهد. بنابراین در بازسازی سفت کاری انجام نمی شود.

بازسازی خانه های تهران
بازسازی خانه های تهران

نوسازی

در برخی شرایط، برای مثال زمانی که یک خانه خیلی قدیمی باشد یا بنای اصلی ساختمان دچار مشکل باشد. حجم دوباره سازی افزایش می یابد و لازم است که برخی مراحل سفت کاری هم دوباره انجام شود. یعنی اسکلت اصلی سازه دچار تغییر می شود که این مفهموم نوسازی خانه است. همان طور که اشاره کردیم، در بازسازی بنا اسکلت سازه تغییر نمی کنه و فقط نازک کاری انجام می شود. از این رو هنگامی که حجم بازسازی زیاد می شود و نیاز به تغییر ستون ها و اسکلت های سازه می شود، مرحله نوسازی پیش می رود.

تعمیر خانه

گاهی اوقات هم حجم بازسازی بسیار کم می باشد. یعنی نه تنها اسکلت ساختمان احتیاج به تغییر ندارد. بلکه نازک کاری هم نیاز نیست. در چنین مواردی که برای مثال مقداری از گچ دیوار ریخته است یا قسمتی از کاشی ها آسیب دیده است. به جای بازسازی خانه، تعمیر خانه انجام می شود. هزینه تعمیر خانه قطعا از بازسازی کمتر است و هزینه بازسازی هم از نوسازی به مراتب کم تر می باشد. مدت زمان انجام فرآیند تعمیر نیز کوتاه تر است. اما طول زمان بازسازی و نوسازی به متراژ خانه، مواردی که شامل بازسازی می شوند و .. بستگی دارد. به طور کلی کیفیت متریال ساختمان، متراژ زیر بنا، موارد نیازمند دوباره سازی در قیمت و زمان آن تاثیر گذار است.

پیشنهاد مقاله : بازسازی ساختمان شامل چه مراحلی میشود و چه مزایایی دارد؟

بازسازی خانه شامل چیست؟

بازسازی شامل مجموعه ای از کارها می شود که پس از سفت کاری خانه به انجام می رسند. البته در برخی موارد لازم است تا تغییراتی در زمینه سفت کاری خانه انجام شود و دیوارها تخریب یا ساخته شود. در این شرایط لازم است مجوز نوسازی از شهرداری بگیرید.

اندودکاری، عایق کاری، سنگ کاری، کاشی کاری، نقاشی، برق کشی و رنگ کاری از جمله کارهای نازک کاری به حساب می آید. افزون بر آن تعمیر و تعویض تاسیسات، نصب در و پنجره، تغییر پوشش کف و تغییر کابینت ها از جمله فرآیندهایی است که در بازسازی خانه انجام می شود.

بازسازی خانه های تهران
بازسازی خانه های تهران

هزینه های مربوط به بازسازی چگونه است؟

هزینه بازسازی خانه با ابعاد خانه، متریال های مورد نیاز نوسازی منزل، کیفیت مواد اولیه، تجهیزات که نیاز به تعمیر دارند، تغییر پلان خانه (تخریب دیوار) و… می باشد. تیم بازسازی ساختمان از محیط بازدید به عمل می آورند، سپس حدود هزینه ها را برآورد می کنند. سپس مبلغ حدودی بازسازی به شما اطلاع داده می شود. البته گروه مهندسی ابنیه سازان آدینه بودجه و سلیقه شما را برای برنامه ریزی بازسازی منزل در نظر می گیرند.

هزینه بازسازی خانه به عوامل مختلفی بستگی دارد. لازم به ذکر است که این هزینه بسته به موقعیت مکانی شما متغیر است. جهت دریافت مشاوره رایگان برای بازسازی خانه با کارشناسان گروه مهندسی بازسازی خانه ابنیه سازان آدینه در ارتباط باشید.

مزیت های بازسازی به کمک شرکت ابنیه سازان آدینه

از جمله مزیت هایی که بازسازی خانه می توان به موارد زیر اشاره داشت که عبارتند از:

  1. بهبود کیفیت زندگی
  2. افزایش طول عمر خانه
  3. افزایش امنیت ساختمان
  4. بالا بردن ارزش مالی خانه
  5. تعمیر و نوسازی تاسیسات
  6. تقویت احساس زیبا شناسی
  7. استفاده از جدید ترین ایده های بازسازی خانه

بازسازی خانه چه قدر طول می کشد؟

زمان این کار به عواملی بستگی دارد که برای هر خانه متفاوت است. بازسازی خانه و زمان آن به متراژ خانه، کاری که قرار است انجام شود و مقیاس پروژه مربوط است. اما در حالت کلی می توان برای نوسازی منزل زمانی بین ۴ تا ۸ ماه را در نظر داشت. بیشتر بازسازی ها در این مدت زمانی انجام می شوند.

برای تعیین زمان بازسازی، باید مدت زمانی را که برای انجام هر کدام از مراحل بازسازی لازم است را در نظر داشته باشید. این مراحل بر روی هم از شروع تا پایان ۵ مرحله هستند. این مراحل شامل مرحله تحقیق، مرحله برنامه ریزی، مرحله قبل از ساختن، مرحله بازسازی و مرحله تکمیل پروژه است. هر کدام از مراحل نام برده، نیز به مدت زمانی نیاز دارد تا پروژه بازسازی کامل و انجام شود که تخمین زده شده است که در بازه زمانی ۴ تا ۸ ماه می توان این کار را تمام کرد.

بیشتر بدانیم : نکات مهم در بازسازی ساختمان

در بازسازی خانه چه کارهایی انجام می شود؟

بازسازی خانه را تقریبا می توان مشابه با نازک کاری دانست. در بازسازی هیچ وقت به بخش های اصلی ساختمان دست نمی زنیم و فقط دیوار ها و دکوراسیون را دستخوش تغییر می کنیم. استفاده از رنگ های شاد در صورتی که قبلا از رنگ های معمولی استفاده می کردید، نمای ساختمان و خانه شما را به کلی تغییر می دهد.

بازسازی خانه های تهران
بازسازی خانه های تهران

هزینه کم بازسازی خانه

اگر علاقمند به ایجاد تغییر و تحول در خانه خود هستید و می خواهید تغییر دکوراسیون برای خانه خود داشته باشید و یا بازسازی خانه داشته باشید اما از هزینه آن می ترسید، بهتر است به شما بگوییم که با هزینه کم هم می توان خانه خود را بازسازی نمایید. اگر از اینکه هزینه‌های سرسام‌آور مانع شود تا فضای آرام بخش و برای بهبود حال روحی خود داشته باشید منصرف گردید، فقط از ایده های ناب و خلاقانه باید استفاده شود.

یکی از ایده های خلاقانه برای بازسازی خانه با هزینه کم می تواند تغییر رنگ دیوار باشد. رنگ کردن همه دیوارهای خانه هزینه زیادی دارد برای همین بهتر است قسمت هایی از آن را رنگ آمیزی نمایید یا فقط می توانید یک دیوار یا فقط سخت با رنگ آمیزی کنید یا کاغذ دیواری نمایید. در این صورت است که روح تازه به خانه شما بخشیده میشود و آرامش خاصی را ایجاد می کنید.

از راه های ساده و ارزان برای بازسازی خانه می تواند تغییر نورپردازی در خانه باشد که تغییر زیادی در خانه ایجاد می شود. می توان لامپ های قدیمی و از کار افتاده را تعویض نمایید و لامپ های جدید و مدرن را به جای آنها استفاده نمایید. برای بازسازی خانه بهتر است از لامپ هایی پرنور و با طراحی مدرن استفاده شود.

بازسازی شیرالات با هزینه کم

یکی دیگر از روش های بازسازی خانه که البته هزینه بیشتر از موارد پیشین دارد تعویض شیرآلات شیرآلات قدیمی با جدید است. می توانید هم خانه خود را زیبا تر نمایید و هم راحتی و آسایش را تضمین کنید. هر چند وقت یکبار شیرآلات دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شوند که می توانید آنها را با شیرآلات جدید با طراحی مدرن تعویض نمایید که تأثیر فوق‌العاده‌ای در زیبایی خانه شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانیم : انواع شیرآلات ساختمانی از نظر جنس و نحوه تمیز کردن اصولی آن

بازسازی خانه قدیمی با هزینه ای کم

بازسازی خانه های قدیمی از آن جهت بسیار پر اهمیت است که پروسه تخریب در آن باید با کمترین قصور و بی تجربگی انجام شود. اگر بازسازی خانه قدیمی به دست افراد مجرب و کارشناس و مهندسین باتجربه به انجام نگردد، احتمال ایجاد خطرات مالی و جانی را در پی خواهد داشت. برای تخریب اصولی و پیشگیری از آسیب های ناشی از تخریب حتماً با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید.

بازسازی خانه های تهران
بازسازی خانه های تهران

بازسازی خانه قدیمی با کمترین هزینه

از موارد مهمی که در بازسازی خانه قدیمی باید در نظر داشت ایجاد پنجره های بزرگ در قسمت پذیرایی و نشیمن است که باعث می شود نور بیشتری وارد خانه گردد. البته پنجره ها باید از نوع دوجداره باشند که در طراحی داخلی مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید از گیاهان طبیعی در طراحی و بازسازی فضای خانه قدیمی هم استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که تاسیسات و لوله کشی خانه های قدیمی باید تعمیر و بازسازی گردند.

مراحل بازسازی خانه قدیمی

از مراحل بازسازی خانه قدیمی می توان به برنامه ریزی و اقدام نمودند برای بازسازی اشاره داشت. در ادامه باید سبک دکوراسیون خانه انتخاب شود و در رنگ یا دیوارپوش و تعمیر کردن یا اجرا کردن کفپوش انتخاب صورت گیرد. تغییرات در نقشه ساختمان و تعویض کردن جای اتاق ها و افزایش آن ها می تواند از موارد مهم در مراحل بازسازی خانه قدیمی باشد که با کمترین هزینه انجام گردد.

مقاله بیشتر: کفپوش پلیمری چیست و کاربردهای آن در صنعت ساختمان

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خانه با هزینه کم

برای بازسازی خانه خود با هزینه کم می توانید سرویس های بهداشتی و حمام را بازسازی نمایید. از کاشی هایی برای دیوارها و کف استفاده نمایید که بتوانند روی همان کاشی های قبلی چسبیده شوند. با این کار تا حد بسیار زیادی از هزینه بازسازی خانه کم خواهد شد.

برای بازسازی خانه از کجا شروع کنم؟

چرا برای خیلی از افرادی که قصد بازسازی خانه خود را دارند سوال باشد که برای بازسازی خانه از کجا شروع کنم؟ بهتر است ابتدا به این موضوع اشاره شود که، برای بازسازی خانه باید برنامه ریزی و زمانبندی کارها صورت گیرد. بدون برنامه ریزی و در ادامه تعیین بودجه توسط افراد متخصص و با تجربه، بازسازی خانه موفقیت‌آمیز نخواهد بود. پس قبل از اینکه بخواهید بازسازی خانه را شروع نمایید بهتر است یک تیم حرفه ای و یک مشاور با تجربه برای بازسازی خانه خود انتخاب نمایید. در ادامه قسمت هایی که قرار است بازسازی شود توسط کارفرما مشخص شود و در جلسه بیان گردد.

برای شروع بازسازی خانه باید مواردی چون ارزیابی وضعیت خانه برای بازسازی، بررسی قانونی و دریافت مجوز ها برای بازسازی خانه، تایید شدن بازسازی توسط کارشناسان و مهندسین، دریافت مجوز برای بازسازی خانه از نظام مهندسی، اطمینان از پایداری سازه و بنا در بازسازی و شروع کار تخریب و مقابله با آن به ساختمان و دیگر موارد که در ادامه به آنها اشاره می شود، مشخص گردد.

بازسازی خانه های تهران
بازسازی خانه های تهران

انتخاب بهترین شرکت مهندسی جهت بازسازی

پیمانکار کسی است که وظیفه دارد امور را که برای او مشخص شده است در بازه زمانی که برای او تعیین شده است، تحویل دهد. برای ارزیابی پیمانکار می تواند به سراغ بازخورد مشتری های قبل و یا نمونه کارهای گذشته او بروید. شرکت مهندسی ابنیه سازان آدینه نمونه کارهایش در زمینه بازسازی خانه را در سایت خود به نمایش گذاشته است. همچنین می توانید بر اساس نظر کاربران قضاوت کنید که ابنیه سازان آدینه تا چه اندازه در این حیطه حرفه‌ای اند.

مشاهده و بازدید : نمونه های مرمت و بازساری آثار باستانی

شناسایی قسمت هایی که به بازسازی نیاز دارند

در زمینه بازسازی خانه برخی از قسمت ها به هم مرتبط اند. مثلا وقتی سرامیک و کاشی حمام عوض می شود، مهم است که لوله ها آب نیز چک شوند. اگر لوله ها دچار مشکل باشند و شما متوجه آنها نشوید، تمام کار بازسازی کاشی ها بی ثمر می شود.

انتخاب قسمت های مختلف خانه که به بازسازی نیاز دارند، مربوط به کارفرما است. البته لازم است تا در این زمینه از یک متخصص نیز مشورت گرفته شود. در آخر طبق بودجه و زمانتان مراحل و مقدار بازسازی هر بخش را تعیین کنید.

خصوصیات یک تیم خوب برای بازسازی خانه

وقتی قصد نوسازی خانه ای را دارید حتما به دنبال یک تیم خوب برای این کار هستید. اما یک تیم خوب برای این کار باید چه ویژگی هایی داشته باشد. اصلا از کجا متوجه شویم که تیمی خوب است یا خیر؟ از آنجائیکه این مسئله از فاکتورهای مهم در بازسازی موفق یک خانه است باید به این مورد خیلی خوب پرداخته شود. برای اینکه یک تیم خوب برای بازسازی خانه خود انتخاب نمایید می توانید از طریق سرچ گوگل و یا پرس و جو از آشنایان پیدا کنید. اما در هر صورت ویژگی ها و خصوصیات یک تیم خوب را باید بدانید که شامل موارد زیر است.

  • بررسی نمونه پروژه های اجرایی و مشاهده آنان که نشان از تجربه و قدرت و مهارت آن تیم است.
  • بازسازی توسط تیمی پر ایده و ماهر که متخصص و تحصیل کرده در این زمینه هستند.
  • باید سطح سلیقه مشتریان مختلف را بشناسد و بداند که باید برای هر کدام چه ایده ای را پیاده نماید.
  • یک شرکت خوب بازسازی و تعمیر خانه، دارای قیمت های منطقی و معقولانه ای است. البته که انتخاب مصالح هم در هزینه این کار بسیار تاثیرگذار است.
  • داشتن نمونه کارهای زیاد و موفق در کارنامه کاری یک تیم بازسازی خانه.
  • داشتن سرعت عمل همراه با دقت در انجام کار
  • تضمین تحویل اتمام کار به موقع و متعهد به قراردادهای کاریشان. می توانید نمونه قراردادها را مشاهده نمایید تا مطمئن شوید.
  • وجود تیم قوی و کادری حرفه ای و منظم و منضبط

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *