انواع قرارداد های بازسازی خانه

انواع قرارداد های بازسازی خانه


امتیاز شما به این مطلب؟

شرایط قرارداد بازسازی

برای تعیین قرارداد باید طرفین قرارداد مشخص شوند. روابط آن ها هم باید کاملا مشخص باشد. طرفین قرارداد بازسازی خانه می توانند هم افراد حقیقی و هم افراد حقوقی باشند. باید نمایندگان قانونی هم در هنگام اخذ قرارداد وجود داشته باشند. مدارک احراز هویت هر طرف باید وجود داشته باشد و بررسی گردد. بهتر است از این مدارک نسخه کپی برداشته شود. اگر طرفین قرارداد و یا هر کدام از طرفین شخص حقوقی باشد، کنترل مدارک از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

در قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان، محاسبات و مشخصات فنی پروژه باید مشخص شود. شرایط پرداخت تعیین می گردد و اسناد و مدارکی از سوی کارفرما به پیمانکار داده می شود. مدت زمان انجام کار هم در شرایط قرارداد ذکر می شود و جریمه تاخیر در کار از طرف پیمانکار هم تعیین می گردد. موضوع دیگری که در قرارداد بازسازی خانه باید مشخص گردد، دیرکرد طرفین در انجام پروژه است. دیرکرد اگر از هر سمت از طرفین باشد باید به صورتی برای طرف مقابل، قابل جبران باشد. نگهداری از کارهای انجام شده، تعهدات پیمانکار، تعهدات کارفرما، ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار، مالیات پروژه و موارد فسخ قرارداد پیمانکاری بازسازی ساختمان، از دیگر مفاد قرارداد و شرایط قرارداد برای بازسازی خانه است.

پیشنهاد مقاله : آیا بازسازی ساختمان نیاز به مجوز دارد؟

سود بازسازی خانه

بازسازی خانه را میتوان با بودجه‌های متفاوتی انجام داد عوامل بسیار زیادی در هزینه بازسازی خانه نقش دارد .اگر شما به دنبال هدف سرمایه گذاری برای بازسازی خانه خود هستید؛ باید با مشاوران و کارشناسان ابنیه سازان آدینه در ارتباط باشید تا شما را با هزینه‌های بازسازی و سودآوری از بازسازی خانه آگاه سازند.

انواع قرارداد های بازسازی خانه
انواع قرارداد های بازسازی خانه

انواع قرارداد های بازسازی خانه

در زمینه بازسازی خانه نکات قانونی و حقوقی وجود دارد که باید به آنها توجه شود. برای بازسازی هر سازه شما باید برای سه منظور خرید مصالح و اقلام، عملیات اجرایی و حقوق پیمانکار هزینه پرداخت کنید. مجموع این سه مبلغ برآورده شده و یک رقم حدودی در قرارداد بازسازی نوشته می شود.

قرارداد بازسازی بدون هزینه مصالح

در این مدل قرارداد بازسازی خانه، فقط دستمزد پیمانکار و هزینه اجرا پروژه در نظر گرفته می شود. در این مدل قرار داد ها مصالح مورد نیاز به صورت مقطعی خریداری می شود و هزینه آنها به صورت جداگانه محاسبه می شود.

قرارداد دستمزدی برای بازسازی

در این مدل قرارداد پیمانکار بر اساس مبلغی که دریافت می کند کار بازسازی خانه را پیش می برد. سایر هزینه ها از جمله هزینه خرید مصالح و هزینه ها ی اجرایی به صورت مقطعی پرداخت می شوند.

قرارداد بازسازی بنا به صورت درصدی

دراین مدل قرارداد بازسازی خانه هزینه ها بر اساس هزینه مصالح و اجرا پروژه برآورد می شود. در نهایت مبلغی که پیمانکار دریافت می کند شامل درصدی از هزینه هایی است که برای خرید مصالح و اجرای پروژه داده شده است.

بیشتر بدانیم : بازسازی خانه های تهران

نکات مهم در بستن قرارداد بازسازی خانه

از مهم ترین کارها و معمول ترین کارها در امر بازسازی، بستن قرارداد است. قرارداد سند و ضمانتی است که خاطر طرفین را راحت می کند. اگر در مفاد قرارداد موارد زیر خیلی واضح و روشن درج شود، در بازسازی خانه متحمل ضرر نخواهید شد.

  1. درج اطلاعات و مشخصات هر دو طرف
  2. موضوع نمونه قرارداد بازسازی آپارتمان یا خانه
  3. درج مشخصات فنی پروژه در نمونه قرارداد
  4. درج مدت زمان بازسازی ساختمان در نمونه قرارداد
  5. درج هزینه ها و هزینه کلی که به توافق طرفین رسیده است باید در مفاد قرارداد حتما ذکر گردد.
  6. چگونگی پرداخت هزینه ها
  7. وظایف و تعهد پیمانکار در حین انجام کار بازسازی که متعهد شود تمام آن ها را به موقع و با دقت انجام دهد.
  8. وظایف و تعهدات کارفرما هم باید در نمونه قرارداد بازسازی حتما درج گردد. در واقع کارها و مسئولیت هایی که کارفرما بر عهده دارد، در این قسمت باید درج گردد و روشن باشد.
  9. موارد فسخ قرارداد ذکر گردد.
انواع قرارداد های بازسازی خانه
انواع قرارداد های بازسازی خانه

دلیل ضرورت بازسازی برخی خانه ها

برخی از خانه ها به دلایل مختلفی بیشتر از سایر موارد نیاز به بازسازی دارند. خانه های قدیمی که نیاز است تا کارایی و بهره وری از آنها بالاتر برود، نیاز به بازسازی خانه دارند. خانه هایی که صاحبان آنها علاقه به تنوع در طراحی دکوراسیون دارند و تمایل دارند تا سبک طراحی خانه شان مطابق با مد روز پیش برود، به سراغ نوسازی خانه می آیند.

در برخی از خانه ها نیاز است تا با درنظرگیری نیاز ساکنین منزل و اصول طراحی دکوراسیون در نقشه ساختمان تغییراتی ایجاد شود. همچنین برخی از خانه ها نیاز دارند تا در آنها مقاوم سازی صورت بگیرد. در همه موارد فوق اشاره شد که برای دستیابی به خواسته های بالا به سراغ بازسازی خانه بروید. البته برای خانه ها قدیمی که نقشه مناسبی ندارند و تاسیسات در آنها دچار مشکل شده، ضرورت بازسازی بالاتر است.

بیشتر بخوانیم : کاربرد کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی

تکنیک های کوتاه کردن زمان بازسازی منزل

یکی ساده ترین روش ها برای کاهش زمان بازسازی این است که پیش از شروع بازسازی، تمام مصالح مورد نیاز فرایند را تهیه کرده باشید. از نیرو کاربلد و حرفه ای استفاده کنید تا یک کار با کیفیت را در زمان کوتاه به شما ارائه دهند و نیاز نباشد تا با دوباره کاری زمان صرف کرد. سعی کنید از بحث کردن با پیمانکار در حین اجرای پروژه پرهیز کنید تا او نیز بتواند طبق قرداد کار را به شما ارائه دهند. نکته دیگری که پیش از شروع بازسازی خانه باید به در نظر گرفته شود؛ این است که از اغلب پلن های اجرایی طراحی شده باشند.

اهمیت اولویت بندی بازسازی و نوسازی خانه

گاهی لازم است تا بازسازی خانه را در مکانی که در آن زندگی هم می کنیم انجام دهیم. شرایط گاهی سخت تر از چیزی که انتظار آن را داریم می باشد. به طور مثال شما نمی توانید هنگام انجام عملیات نوسازی ساختمان خود به مکان دیگری جابجا شوید تا بازسازی ساختمان به پایان برسد. این موضوع باعث می شود تا شما مراحل ساخت خانه را اولویت بندی کنید.

بهتر است اولویت ساخت خانه را با قسمت هایی که خرابی بیشتری دارند و نیاز به تعمیرات اساسی تری دارند بگذارید. در بازسازی خانه بحث هزینه هم مطرح است. این که این کار چقدر برای شما صرفه اقتصادی دارد. در مواردی این بازسازی برای شما به صرفه نیست و لازم است که خانه را به طور کامل تخریب کرده و از نو بسازید. استفاده از دیزاین های بروز و چشم نواز باعث می شود که شما از پایان کار از زیبایی منزل خود لذت ببرید.

انواع قرارداد های بازسازی خانه
انواع قرارداد های بازسازی خانه

بازسازی خانه های ویلایی قدیمی

خانه های ویلایی قدیمی که با چوب ساخته شده اند و به سقف های شیروانی معروف هستند هنوز هم دیده می شوند. بازسازی خانه برای این دسته از خانه های ویلایی از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه بسیاری از مالکان این خانه ها به فکر افتاده اند تا این خانه ها را نوسازی و بازسازی کنند. به دلیل این که در دیوار این خانه ها از گچ پیش ساخته استفاده شده است، کار بازسازی آن بسیار راحت می باشد. سقف کاذب در این مدل ویلا ها استفاده شده که کار تغییر آن را بسیار راحت کرده.

مقاله بیشتر : معماری آینده در خنک کردن فضای داخلی واحدهای ویلایی

برای عوض کردن سقف کاذب لازم نیست هزینه زیادی کرد و اگر ستون ها سالم هستند نیازی به تعویض آنها نیست فقط با کمی محکم کاری آنها سر جای قبلی می توانید سقف کاذب جدید را نصب کنید و تغییر را در خانه خود حس کنید.

خانه های ویلایی معمولا دارای استخر می باشند که با نورپردازی استخر می توان نمای بسیار زیبایی به آن داد. در استفاده از چمن های مصنوعی و صندلی های استراحت غافل نشوید. این ها از جمله تغییرات لاکچری است که برای بازسازی ویلا قدیمی خود می توانید استفاده کنید. بازسازی خانه ویلایی بسیار آسان است و هزینه کمی دارد پس بهتر است انجام این کار را به تیم اجرایی ابنیه سازان آدینه بسپارید تا با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان کار شما به پایان برسد.

روشنایی خانه چقدر در نوسازی خانه تاثیر دارد؟

اگر در بازسازی خانه اقدام به تغییر یا دستکاری در سقف خانه کردید بهتر است که از روشنایی و نور جدید استفاده کنید. روشنایی در دیده شدن تغییرات خانه بسیار تاثیر دارد. هرچه روشنایی خانه بهتر باشد زیبایی خانه نیز بیشتر به چشم می آید. پیشنهاد می شود از لوستر های پر نور و البته کم مصرف استفاده کنید تا نمای خانه شما به کلی عوض شود. استفاده از انواع نورپردازی های ۷ رنگ که قابلیت تنظیم به وسیله کنترل های مخصوص را دارد بسیار در زیبایی دکوراسیون خانه شما کمک می کند.

انواع قرارداد های بازسازی خانه
انواع قرارداد های بازسازی خانه

مشاوره بازسازی منزل و یا آپارتمان

بازسازی خانه یا آپارتمان و یا نوسازی آن باید بر اساس اصول و قواعد خاصی انجام شود. باید قبل از بازسازی ار اصول و قوانین و شرایط آن آگاه بود تا دقت لازم در انجام این کار وجود داشته باشد. مشاوران این امر در زمینه اطمینان شما از صحت اجرا و و کیفیت و چگونگی انجام کار، اطلاع رسانی می کنند و شما را با با ارائه اطلاعات جامع یاری داده و آگاه می سازند.

بهتر است قبل از اقدام به بازسازی و نوسازی خانه و یا آپارتمان خود، با مشاوران، جلسه ای داشته تا پروژه را بررسی و آنالیز نمایند. در ادامه اگر توجیه اقتصادی داشته باشد و انجام کار به صلاح باشد، طرح ها را با شما در میان خواهند گذاشت. به هر حال بازسازی هر خانه با دیگر خانه ها و خانه های قدیمی و فرسوده با ساختمان های نه خیلی قدیمی، بسیار تفاوت دارد.

بیشتر بخوانیم : کجاهای خانه نیاز به بازسازی دارد؟

چگونه از بازسازی خانه پشیمان نشویم؟

قبل از اقدام به بازسازی و نوسازی خانه و یا آپارتمان خود، حتما با تیمی مجرب و متخصص مشاوره داشته باشید. تیم متخصص این امر، در صورتیکه بازسازی خانه شما توجیه اقتصادی داشته باشد، شروع به انجام این کار خواهند کرد و در غیر اینصورت در همان ابتدا شما را قانع خواهند کرد که ممکن است از این کار پشیمان شوید و بهتر است که اقدام نکنید.

انواع قرارداد های بازسازی خانه
انواع قرارداد های بازسازی خانه

اگر بعد از تصمیم به انجام کار بازسازی خانه، می خواهید پشیمان نشوید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

  • داشتن قرارداد و متمم قرارداد بین کارفرما و پیمانکار . اینکه چه قسمتی از خانه و در چه زمانی باید کار بازسازی انجام شود حتما باید از ابتدا در طی قراردادی مشخص شود. تا در اینده مشکلی پیش نیاید.
  • برای اینکه ضرر و پشیمانی در کار به وجود نیاید باید، از همان ابتدا، طرح اولیه وجود داشته باشد.
  • در این امر از متریال با کیفیت و جنس خوب استفاده نمایید. متریال بی کیفیت باعث می شود تا هزینه های دوباره کاری را متحمل شوید.
  • تخریب غیر اصولی باعث می شود که هزینه های بازسازی چند برابر شود و پشیمانی به بار آورد.
  • کار با نیروی کار بی تجربه و غیر حرفه ای باعث می شود که وقت و انرژی بیخودی از شما گرفته شود.

سخن پایانی

شرکت ابنیه سازان آدینه در کمترین زمان با بهترین طرح های مطابق با سلیقه شما کار بازسازی خانه شما را به انجام می رساند. ابنیه سازان آدینه شامل افراد متخصص در زمینه بازسازی، طراحی، تاسیسات و… می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *