انواع شیرآلات در بازسازی خانه

انواع شیرآلات در بازسازی خانه


امتیاز شما به این مطلب؟

در بازسازی خانه های قدیمی توجه به جزئیات و اکسسوری ها و… یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه ی لازم را داشته باشید به همین منظور در این نوشته قصد داریم شما را با انواع شیرآلات در بازسازی خانه آشنا کنیم تا در هنگام انتخاب و خرید دچار مشکل نشوید پس تا انتهای این نوشته همراه ما باشید.

انواع شیرآلات در بازسازی خانه

در ابتدای معرفی انواع شیرآلات در بازسازی خانه باید بگوییم که به صورت کلی شیرآلات را به دو دسته بندی واشر دار و بدون واشر تقسیم می شوند. شیرآلات بدون واشر شامل: شیرهای توپی، شیرآلات دیسکی، شیرآلات کارتریجی می باشند و شیرآلات واشر دار شامل شیرآلات فشاری می شوند.

پیشنهاد مقاله : تعویض شیرآلات در فرآیند بازسازی ساختمان

پیشنهاد میکنیم قبل از این که به دنبال خرید شیرآلات برای خانه ی خود باشید ابتدا به خوبی تحقیق کنید که مکان مورد نظر شما چه خصوصیاتی باید داشته باشد و به چه نوع شیرآلاتی نیازمند هستید زیرا باید توجه کنید که این شیرآلات معمولا دارای طول عمر بسیار زیادی می باشند و شما ممکن است در صورت انتخاب نادرست دچار پشیمانی شوید.

انواع شیرآلات در بازسازی خانه
انواع شیرآلات در بازسازی خانه

1- شیرآلات توپی

در معرفی انواع شیرآلات در بازسازی خانه اولین مدلی که میخواهیم به شما معرفی کنیم مدل توپی می باشد که در اکثر آشپزخانه ها موجود می باشد و جز اولین شیرآلات بدون واشر در ایران محسوب می شود. این شیرآلات دارای یک اهرم برای باز و یا بسته شدن می باشد که روی یک توپک سوار است و قابلیت چرخش نیز دارد.

انواع شیرآلات در بازسازی خانه
انواع شیرآلات در بازسازی خانه

2- شیرآلات دیسکی

دومین مدل که جز انواع شیرآلات در بازسازی خانه به حساب می آید شیرآلات دیسکی می باشد که از مدرن ترین ها است. این نوع از شیرآلات دارای یک اهرم استوانه ای شکل عریض می باشد که علاوه بر زیبایی راحتی را نیز برای مصرف کنندگانش به ارمغان آورده است. باید بدانید که این مدل از شیرآلات از کیفیت بی نظیری برخوردار هستند و طول عمر بالایی نیز دارند.

بیشتر بخوانیم : جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه در بازسازی خانه

3- شیرآلات کارتریجی

سومین و یکی از بهترین انواع شیرآلات در بازسازی خانه همین مدل است. این نوع بسیار مشابه ی نمونه ی شیرآلات فشاری می باشد با این تفاوت که بدون وار است و همین تفاوت سبب شده است که با یک لمس کوچک به راحتی جریان آب با سرعت زیاد قطع و یا وصل شود.

انواع شیرآلات در بازسازی خانه
انواع شیرآلات در بازسازی خانه

4- شیر آب لمسی

چهارمین مدل که از انواع شیرآلات در بازسازی خانه است مدل لمسی می باشد که دارای سنسور های حرکتی می باشد و سبب می شود در مصرف آب صرفه جویی شود و فقط به مقدار لازم از آب استفاده کنید. شما فقط کافی است دست خود را بر زیر این شیرآلات تکان دهید تا جریان آب وصل شود. از دیگر ویژگی های این شیرآلات میتوانیم به بالا بردن سطح بهداشت اشاره کنیم زیرا دیگر شما با آن تماسی نخواهید داشت.

انواع شیرآلات در بازسازی خانه
انواع شیرآلات در بازسازی خانه

5- شیر آب فشاری

و آخرین مدل از انواع شیرآلات در بازسازی خانه شیرآلات فشاری می باشد که دارای واشر است و از زمان های قدیم تا به امروز از آن ها در خانه ها استفاده می شده است البته که امروزه نیز با تغییر دادن شکل و شمایل آن در بسیاری از خانه های مدرن نیز از این شیرآلات استفاده خواهد شد.

بیشتر بدانیم : انواع شیرآلات ساختمانی از نظر جنس و نحوه تمیز کردن اصولی آن

انواع شیرآلات از نظر جنس

حال که با انواع شیرآلات در بازسازی خانه آشنا شدید و ویژگی های هر یک را دانستید میخواهیم انواع این شیرآلات از نظر جنس را نیز با شما بررسی کنیم که عبارتند از:

  • شیرآلات برنجی
  • شیرآلاتی از جنس استیل ضد زنگ
  • شیرآلات مسی
  • شیرآلات برنزی
  • شیرآلات پلاستیکی
  • شیرآلات از جنس روی
انواع شیرآلات در بازسازی خانه
انواع شیرآلات در بازسازی خانه

کلام آخر

ما در این نوشته ی آموزشی از سایت ابنیه سازان آدینه سعی کردیم با زبانی ساده شما را با انواع شیرآلات در بازسازی خانه آشنا کنیم و هر یکی از آن ها را به صورت جداگانه با ویژگی هایی که دارند مورد بررسی قرار دهیم و سپس انواع شیرآلت از نظر جنس را نیز به شما معرفی کردیم.

شما با داشتن این اطلاعات و با در نظر گرفتن سبک دکوراسیون و مدل خانه های خود میتوانید هر یک از این شیرآلات را که مدنظرتان است را خریداری و نصب کنید. توجه فرمایید که از مارک ها و برند های معتبر شیرآلات استفاده کنید تا راحتی را برای خود رقم بزنید و دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *