اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان


5/5 - (2 امتیاز)

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان و اشتباهات رایج آن

در این مقاله قصد داریم به اشتباهات رایج در بازسازی خانه و ساختمان بپردازیم و راه کارهایی برای جلوگیری از وقوع آن‌ها ارائه دهیم. همانطور که می‌دانید خانه‌هایی که مدت زیادی از ساختشان می‌گذرد احتمالاً دچار فرسودگی‌ها و کاستی‌هایی می‌شوند که ظاهر و عملکرد فضای منزل را تحت الشعاع قرار می‌دهد. از این جهت، بازسازی برای آن‌ها ضروری است.

بازسازی به منزل شما چهره ای دیگر می‌دهد و روح تازه ای در فضا می‌دمد. این کار یک فرآیند پیچیده‌ای است که نیاز به توجه دقیق دارد تا ساخت و سازها با موفقیت انجام شود و نتایج مورد انتظار بدست آید. اگر در هنگام بازسازی به برخی موارد توجه نداشته باشید، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و باعث صدمات و آسیب‌هایی در طراحی جدید منزل شود.

پیش تر در مفالات حوزه اجرائیات ساختمان به اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا پرداخته ایم.

برای بازسازی خانه باید به جنبه‌های مختلف نظر داشت و با دقت و برنامه ریزی این کار را انجام داد تا از اشتباهات در بازسازی ساختمان پیشگیری شود و همچنین در وقت و هزینه شما نیز صرفه جویی شود. بازسازی منزل و ساختمان در خیلی از مواقع ممکن است هزینه بسیار زیادی داشته باشد، مخصوصا در مواقعی که هزینه‌های پنهان آن زیاد شود.

به همین دلیل است که بازسازی منزل مسکونی باید به صورت اصولی انجام شود. اشتباهات می‌توانند در کوتاه مدت و بلند مدت عواقب جدی ایجاد کنند. به همین دلیل، در ادامه برخی از اشتباهات معمول که در بازسازی ممکن است اتفاق بیفتد را خواهیم گفت تا از آن‌ها جلوگیری شود.

بازسازی ساختمان و اشتباهات رایج آن
بازسازی ساختمان و اشتباهات رایج آن

اشتباه در تعیین طرح بازسازی

یکی از اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان سنتی فکر کردن است! برای بازسازی ساختمان، شما قرار است هزینه ی زیادی کنید، قرار است بسیازی از بخش‌ها را تخریب نمایید و آن‌ها را تعمیر کنید. برای این کار لازم نیست همواره به گزینه‌های سنتی فکر کنید، طرح‌های جدید را ببینید و از فکر کردن به طرح‌های نامتعارف ترسی نداشته باشید.

در این باره می‌توانید با یک شرکت پیمانکاری جهت بازسازی منزل خود مشورت بگیرید تا بهترین نتیجه را از بازسازی خود داشته باشید، می‌توانید با مجموعه‌ای که با به‌روزترین و بهترین روش‌های بازسازی آشنا است و می‌تواند زودتر از همه شما را با بهترین انتخاب‌ها برای خانه آشنا کند، قرارداد ببندید.

بازسازی ساختمان و اشتباهات رایج آن
بازسازی ساختمان و اشتباهات رایج آن

عدم جستجو برای پیدا کردن پیمانکار مناسب

یکی از اشتباهات رایج دیگری که در بازسازی ساختمان ممکن است پیش بیاید عدم جستجو برای پیدا کردن پیمانکار مناسب است. در تغییر دکوراسیون داخلی و بازسازی منزل و ساختمان ها حتما در انتخاب شرکت معماری و یا پیمان کاردقت زیاد باید داشته باشد و برای اینکار حسابی تحقیق کنید.

در مورد همه موارد چیدمان، روند ساخت، هزینه و… با طراح و معمار و یا پیمانکار مورد نظرخود صحبت کنید و به جهت ارزان بودن قیمت پیشنهادی، پیمانکار را انتخاب ننمایید. نمونه کارهای او را ببینید و به دقت بررسی کنید. بعد از مقایسه آن‌ها با هم و آگاهی کامل شرکت معماری و یا پیمانکار خود را انتخاب کنید.

پروژه های شرکت ابنیه سازان آدینه در زمینه بازسازی ساختمان را مشاهده نمایید.

نداشتن برنامه ریزی و زمانبندی درست

داشتن برنامه زمانبندی به روند بازسازی شما جهت می‌دهد و باعث کاهش اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان خواهد شد. همچنین تمامی عوامل به موقع و سر وقت کارهای خود را انجام دهند. این نکته یکی از نکته‌های مهم برای کارفرمایان است به خصوص در مواقعی که کارفرما قصد دارد در حین بازسازی در محل پروژه زندگی کند.

بنابراین یک روز اضافه تر هم ممکن است موجب نارضایتی کارفرما شود. از این رو توصیه می‌کنیم از همان ابتدا ریز به ریز کارها و زمان تقریبی انجام آن را در برنامه زمانبندی خود لحاظ کنید. همچنین ما می‌دانیم تیم‌هایی مانند کابینت کارهای عزیز اندکی خوش قول نیستند پس حتماً چند روزی را برای تاخیرها و بدقولی‌ها نیز اختصاص دهید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان
اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

استفاده از مصالح و مواد ضعیف

بازسازی خانه جایی برای صرفه‌جویی زیاد نیست. چرا که اگر در بازسازی به خاطر ارزان بودن، از مواد و مصالح بی‌کیفیت استفاده کنید، بعدا خرج اضافی روی دستتان می‌گذارد. مواد و مصالحی به کار ببرید که تا چندین سال نیازی به تعویض و تعمیرات اساسی نداشته باشید. فرض کنید شما برای بازسازی خانه خود یک طرح بسیار زیبا و مهندسی شده در اختیار دارید.

همچنین اکیپ اجرایی حرفه ای و مجربی نیز قرار است در این امر به شما کمک نماید. اگر به جای استفاده از مصالح درجه یک از مصالح و متریال درجه ۳ استفاده نمایید، ممکن است کار نهایی مورد پسند واقع نشود. علاوه بر این در آینده ای نه چندان دور خرابی‌هایی پیش می‌آید که باید برای بار دیگر امر بازسازی را انجام دهید و این دوباره کاری قطعاً هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

اگر نمی‌خواهید همه مواد را از مصالح درجه یک تهیه نمایید، می‌توانید در برخی از قسمت‌های خانه که پر رفت و آمد است و بیشتر در معرض دید قرار دارد از مصالح و متریال مقاوم و با کیفیت تر بهره بگیرید و در مقابل در قسمت‌های تو کار از مصالح ارزان تری استفاده نمایید.

با انواع سقف ساختمان و بررسی تخصصی آن بیشتر آشنا شوید.

نداشتن یک برنامه مشخص

این اشتباه زمانی پیش می‌آید که در شروع کار بازسازی و قبل از هر اقدامی، تحقیقات و برنامه‌ریزی کافی را انجام ندهید. اگر برنامه مشخصی نداشته باشید در حین کار دائما نظر خود را تغییر خواهید داد و همین امر باعث می‌شود هزینه‌های شما افزایش یابد. از طرفی این تغییر عقاید، پیمانکار شما را نیز آزار خواهد داد. بهتر است در صورت پیش آمدن اختلاف بین شما و پیمانکار، یک برنامه جایگزین نیز داشته باشید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان
اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

عدم تحقیق درباره مواد و مصالح

مواد و مصالح ساختمانی نقشی خیلی مهمی در ظاهر و عملکرد خانه دارند. سازندگان، معمولا همیشه از مصالحی استفاده می‌کنند که قبلا تجربه استفاده از آن را داشته‌اند و کمتر پیش می‌آید که به دنبال مواد جایگزین و مناسب برای پروژه شما بگردند.

باید خود را نشان دهید و درباره مصالح مختلف و گزینه‌هایی که در دسترستان قرار دارد تحقیق کنید. تحقیق باید درباره ظاهر، قیمت، مزایا و معایب، تناسب آن‌ها، دوام و محل‌های مناسب برای به کارگیری آن‌ها باشد. سپس اطلاعات گردآوری شده را به پیمانکار خود انتقال دهید. با داشتن این اطلاعات هر دوی شما می‌توانید به تصمیم‌گیری پرداخته و بهترین مواد را برای پروژه انتخاب کنید.

پیش تر در مقالات حوزه طراحی و دکوراسیون داخلی به سبک های مختلف دکوراسیون داخلی پرداخته ایم.

عدم توجه به معماری اصلی ساختمان

در نظر داشته باشید که طراحی جدید شما بهتر است تکمیل کننده معماری قبلی باشد یا حال و هوای خانه قبلی را در خود داشته باشد. اینکار علاوه بر اینکه به افزایش ارزش مالی ساختمان اضافه می‌کند، باعث می‌شود احساس خوبی با زندگی در خانه جدید داشته باشید.

اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان
اشتباهات رایج در بازسازی ساختمان

عدم توجه به نکات ایمنی هنگام بازسازی

عدم توجه به نکات ایمنی هنگام بازسازی ساختمان ممکن است به جای خاطره ای دلنشین و جذاب، خاطره ای تلخ و ناگوار به جای بگذارد. به همین دلیل توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است، به همین دلیل توصیه می‌شود اگر نقشه‌های ساختمان در دست است قبل از اقدام به بازسازی به صورت دقیق نقشه‌های سازه ای، برق و تاسیسات ساختمان را مورد بررسی قرار دهید.

از آنجا که معمولاً بازسازی در ساختمان های قدیمی صورت می‌گیرد، این نقشه‌ها موجود نمی‌باشند در این صورت مهندس مربوطه باید به قدری تجربه داشته باشد که بتواند با بازدید از محل پروژه محل‌های داکت برق و لوله کشی‌ها را تشخیص دهد و با توجه به آن کار بازسازی خانه را آغاز کند.

نادیده گرفتن نورپردازی

حتما در برنامه طراحی و بازسازی خانه، چگونگی نورپردازی خانه را لحاظ کنید. اینکه از چه وسایلی و در کجا می‌خواهید استفاده کنید و این وسایل چه تاثیری در روشنایی خانه شما دارند، نکته خیلی مهمی است که هنگام بازسازی ساختمان باید رعایت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *