مشارکت در ساخت در شمال تهران

مشارکت در ساخت در شمال تهران


امتیاز شما به این مطلب؟

مشارکت در ساخت شمال تهران یکی از مهم‌ترین قراردادهایی است که هر فردی می‌تواند در زندگی کاری و تجاری خود تجربه کند چرا که با بستن این قرارداد سود زیادی برای هر دو طرف معامله حاصل می‌شود. این قرارداد زمانی بین فرد مالک و فرد سازنده بسته می‌شود که مالک خانه یا زمین پول کافی برای ساخت‌وساز را نداشته باشد و در عوض فرد سازنده با بودجه‌ای که در اختیار دارد به صورت مشارکتی با مالک پروسه ساخت‌وساز را شروع می‌کند. عقد قرارداد مشارکت در ساخت در شمال تهران کمک می‌کند تا سهم هر یک از آن‌ها به درستی تقسیم شده و هیچگونه درگیری و اختلافی به وجود نیاید.

برای اطلاع از هزینه مشارکت در ساخت شمال تهران و کسب اطلاعات مفید بیشتر درباره این شراکت پرسود تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

بیشتر بخوانیم : نکات طلایی درباره قرارداد مشارکت در ساخت

قوانین مشارکت در ساخت تهران

در زمان عقد قرارداد مشارکت در ساخت شمال تهران باید با یک سری قوانین در این حیطه آشنایی داشته باشید، این قوانین شامل موارد زیر می‌شود:

  1. فرد سازنده باید متعهد شود که حتما در طول زمان ساخت‌وساز مکانی مناسب را برای فرد مالک مهیا کند یا مبلغی را به عنوان بلاعوض برای اجاره بها یا پول پیش به او بدهد.
  2. سازنده باید در برابر بسیاری از خسارت‌ها مانند خسارت به خانه‌های همسایه اطراف مسئول باشد.
  3. فرد سازنده در قبال تمامی حوادث ناشی از فرایند ساخت‌وساز و بیمه تامین اجتماعی مسئولیت دارد.

نحوه محاسبه درصد مشارکت در ساخت شمال تهران

از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از مشارکت در ساخت تهران باید انجام دهید می‌توان به تعیین سهم طرفین اشاره کرد؛ به‌طورکلی سهم هر یک از طرفین قرارداد بر اساس ارزش زمین یا ملک و میزان آورده‌ای که مالک و سازنده در اختیار پروژه قرار می‌دهند مشخص می‌شود.

از جمله عوامل تعیین‌کننده در سهم طرفین می‌توان به نوع قرارداد، کاربری بنا، تعداد واحدهای ساختمان، سهام و تعویض با ملک جدید اشاره کرد. اما همان‌طور که می‌دانید یکی از رایج‌ترین سوال‌ها در بین افرادی که قصد مشارکت دارند. نحوه محاسبه درصد سهم و تقسیم تعداد واحدهای ساختمان است و قبل از هر چیز باید بدانید که هیچ قانون مشخص و ثابتی به این منظور وجود نداشته و همه چیز به صورت توافقی بین طرفین تقسیم می‌شود.

پیشنهاد مقاله : نحوه تقسیم واحد‌ها در مشارکت در ساخت

در زمان محاسبه درصد مشارکت در ساخت باید به فاکتورهای مختلفی از جمله متراژ زمین، ارزش ملک، موقعیت جغرافیایی آن، تعداد طبقات و واحدهای ساختمان جدید، نوع متریال و مصالح به کار رفته، نما و معماری ساختمان توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که بدانید اکثر مواقع قدرالسهم‌ها به شکل 50-50، 60-40 یا 45-55 تقسیم می‌شود.

در ارتباط با هزینه مشارکت در ساخت شمال تهران در صورتی که نحوه مشارکت 40-60 باشد مالک باید حتما مبلغی را به عنوان بلاعوض از سازنده دریافت کند تا زمانی که پروژه در حال اجرایی شدن است خانه‌ی دیگری را به عنوان محل سکونت اجاره کند.

در هنگام عقد قرارداد حتما توجه داشته باشید که تعداد واحدها، تعداد طبقات، سهم طرفین از انباری و پارکینگ‌ها و… باید به‌طور کامل مشخص شوند. میزان درصد سهم مشارکت در ساخت به شکل زیر محاسبه می‌شود:

سهم مالک= ارزش ملک / (هزینه ساخت‌وساز+ ارزش ملک)

سهم سازنده= هزینه‌های ساخت‌وساز / (هزینه ساخت‌وساز+ ارزش ملک)

بیشتر بدانیم : نکات بسیار ضروری درباره شرایط مشارکت در ساخت آپارتمان

مشارکت در ساخت شمال تهران با چه چالش هایی همراه است؟

 در طول مشارکت در ساخت ممکن است با چالش‌های زیر روبرو باشید؛ به‌این‌ترتیب اگر می‌خواهید کمترین ریسک و چالش را در روند کاری خود داشته باشید و از وقوع کلاهبرداری جلوگیری کنید، حتما از کارشناسان ابنیه سازان آدینه مشاوره بگیرید:

  • پیچیدگی نظارتی
  • رقابت
    • ریسک‌های مالی
    • محدودیت‌های زیرساخت
  • متخصص و متعهد نبودن سرمایه‌گذار
    • عدم تحویل به موقع ساختمان از طرف سازنده
    • عدم مطابقت کیفیت ساختمان در پایان پروژه با کیفیت تعیین شده در ابتدای عقد قرارداد
    • اختلافات ناشی از تقسیم واحد غیرمنصفانه
    • ساختن ملک برخلاف نقشه تعیین شده توسط مهندس ناظر
    • انتقال سند مشارکت در ساخت در شمال تهران
    • وقوع نوسانات اقتصادی، تورم یا ورشکسته شده یکی از طرفین قرارداد
    • پیش فروش آپارتمان بدون اطلاع مالک و انجام کلاهبردی از سمت فرد سازنده

پیشنهاد مقاله : خطرات مشارکت در ساخت (بخش اول)

مزایای مشارکت در ساخت شمال تهران با ابنیه سازان آدینه

برای جلوگیری از شروع پروژه‌های نیمه تمام و همچنین استارت پروژه با سرعت بالا بهترین راهکار مشارکت در ساخت شمال تهران با کمک یک مجموعه‌ی ماهر و خبره در این زمینه است

 مجموعه‌ای که روی خدمات آن حساب باز می‌کنید باید مجوزهای رسمی لازم از مراجع حقوقی را داشته و خدمات مناسبی در راستای مشارکت در ساخت به شما ارائه کند.

که ما سایت ابنیه سازان آدینه را به عنوان چنین مجموعه‌ای به شما معرفی می‌کنیم که با داشتن متخصصین و نیروهای حرفه‌ای آماده خدمت‌رسانی به شما مشتریان عزیز است.

این مرکز به عنوان معتبرترین و خوش سابقه‌ترین در زمینه افزایش سرمایه پیمانکاران و کارفرماها شناخته می‌شود و برای دریافت خدمات آن‌ها می‌توانید با شماره 02144022408 تماس گرفته و همچنین از مزایایی که در ادامه برایتان نام می‌بریم برخوردار شوید:

  1. جایگزین کردن ساختمان‌های نوساز و مدرن با ساختمان‌های قدیمی و فرسوده
  2. سودآوری برای مالکان ساختمان جدید
  3. امکان ساخت‌وساز در زمین‌های خالی بلا استفاده و تبدیل آن‌ها به ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی و…
  4. فراهم کردن امکان تبدیل سرمایه‌های خوابیده به پول نقد
  5. امکان برخوردار شدن از سازه‌های زیبا، مدرن، جذاب و بادوام
  6. سرعت بالا در ساخت و کاهش هزینه‌های پروژه

 

مزایای مشارکت در ساخت شمال تهران چیست؟

از جمله مزایای مشارکت در ساخت شمال تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ایجاد ارزش افزوده افزایش استحکام بنا تغییر کاربری ساختمان بهبود شرایط زندگی میزان وجه بلاعوض بر چه اساسی محاسبه می شود؟ میزان وجه بلاعوض معمولا به صورت توافقی بین طرفین قرارداد مشخص می‌شود و برای هر منطقه‌ای متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *