اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

امتیاز شما به این مطلب؟

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

نوسازی ویلای قدیمی

با توجه به اینکه هر ویلایی با گذشت زمان در قسمت‌های مختلف خود دچار فرسودگی می‌شود، بنابراین نوسازی ویلا یک روش بسیار مناسب جهت تغییر ساختار ویلا به شکل امروزی به شمار می رود. جهت نوسازی ویلای قدیمی می بایست تغییرات عمده‌ای به لحاظ ظاهری در بنا اعمال شود. در این صورت شما می‌توانید ظاهر ویلای خود را با جذابیت بیشتر و به صورت یک ساختمان نوساز مشاهده کنید.

هرآنچه در زمینه مراحل بازسازی نمای ساختمان و آشنایی با انواع آن باید بدانید.

در نوسازی ویلا علاوه بر این که قسمت‌های بیرونی ظاهری نو پیدا می‌کنند، قسمت‌های درونی نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. بدین ترتیب تجهیزات داخلی اعم از لوله‌کشی‌ها و سایر سیستم‌های پوسیده که مشکل دارند به بهترین نحو ممکن بازسازی و ترمیم خواهند شد.

با روش‌های اصولی که در مراحل نوسازی ویلا بکار گرفته می شود، در نهایت ایرادات موجود تا حد امکان رفع می‌شوند و عیوب ظاهری به میزان زیادی برطرف خواهند شد. با استفاده از متریال جدید و شیوه‌های اصولی که در این زمینه وجود دارد عمر ویلا بیشتر شده و مشکلات عدیده‌ای که در اثر فرسایش در آن ایجاد شده است حل می‌شوند. در یک نوسازی اصولی، قسمت‌هایی که مربوط به زیرسازی ساختمان هستنند و در بخش‌های درونی ویلا واقع شده‌اند،تعویض شده و در برخی موارد کل فضا مورد تغییر قرار می‌گیرد. ویلای نوسازی شده در نهایت با متریال جدید و فضای خاص قابل ارائه می باشد.اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

روش های انجام نوسازی ویلای قدیمی مختلف می باشد. شما می‌توانید بعضی از کارها را خودتان انجام دهید و یا اگر ویلای شما قسمت های آسیب دیده ی زیادی دارد، نوسازی و بازسازی ویلای خود را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار کنید. در اینجا به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع به نوسازی ویلای قدیمی خود، با تیم مشاوران شرکت ابنیه سازان آدینه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان با متخصصان این حوزه بهرمند شوید.

به صورت کلی نوسازی در قسمت‌های داخلی ویلا، آشپزخانه، بالکن و تراس و حتی محوطه سازی و زیباتر کردن حیاط ویلا امکان‌پذیر می باشد. باید ابتدا تصمیم بگیرید که ویلای قدیمی شما قرار است به چه مدلی، نوسازی و بازسازی شود. در ادامه به برخی از راهکارهای موجود جهت نوسازی ویلای قدیمی خواهیم پرداخت.

پروژه های شرکت ابنیه سازان آدینه در زمینه نوسازی ویلای قدیمی را مشاهده نمایید.

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

راهکارهای نوسازی ویلای قدیمی

جهت نوسازی ویلای قدیمی، همیشه نیاز نیست هزینه بالایی پرداخت کنید تا بتوانید آن را مرمت کنید. گاهی اوقات با هزینه‌های به صرفه می‌توان یک ویلای قدیمی را نوساز جلوه داد و ظاهری شیک به آن بخشید. امروزه هزینه خرید و فروش ویلا نسبت به گذشته به مراتب افزایش یافته است و کسانی که جزء اقشار متوسط جامعه هستند و در یک ویلای قدیمی زندگی می‌کنند ممکن است نتوانند از پس خرید یک ویلای جدید برآیند. حتی در حال حاضر تخریب و ساخت دوباره ویلا با توجه به افزایش هزینه‌های خرید مصالح ساختمانی می‌تواند بسیار زیاد باشد، اما راهکارهایی وجود دارد که همان ویلای قدیمی‌تان را به راحتی به کمک طراحی داخلی به ویلای نوساز تبدیل کنید.

از پروژه های تخریب و نوسازی ویلای قدیمی شرکت ابنیه سازان آدینه دیدن فرمایید.

بازسازی نمای ویلای قدیمی‌

از همان درب ورودی، بخشی که خودنمایی می‌کند، نمای ویلا است. اگر این بخش حالتی بی‌روح و فرسوده داشته باشد، دیگر بخش‌ها نیز به چشم نمی‌آید. از این‌رو باید ابتدا از این بخش شروع کنید. بسته به این که نمای اولیه ویلا از چه جنسی باشد، کاری که باید انجام دهید متفاوت است. به عنوان مثال نمای آجر را به راحتی با یک پولیش سطحی می‌توان تازه و نو کرد و حالتی زیبا به آن داد. سنگ نیز در این مورد دست کمی از آجر ندارد و با یک پولیش سنگ تمیز و زیبا می‌شود. از این رو هزینه زیادی در این بخش بر عهده‌تان نیست.

البته اگر نماهای جدید مانند کامپوزیت، چوب، سمنت برد و … را بپسندید، می‌توانید آن‌ها را بر روی نماهای قدیمی نیز به کار ببرید؛ اما بهتر است بدانید برخی از نماها مانند چوب برای مناطقی که رطوبت بالایی دارند به خصوص شهرهای شمالی کشور گزینه مناسبی نیست و بهتر است قید آن را بزنید. قطعاً اگر نمای جدیدی را برای نوسازی ویلای خود برگزینید، هزینه بیشتری دامن گیرتان می‌شود.

تعویض درب‌های ویلای قدیمی

اگر از ابتدا به فکر تغییر دکوراسیون و طراحی داخلی ویلای قدیمی خود باشید، بهتر است یک سری المان‌ها مانند رنگ، طرح و … را تا حدودی در ذهن خود داشته باشید و بر این اساس دیگر جزئیات را متناسب با آن طراحی ایجاد کنید. معمولاً درب‌ها به علت استهلاک بالایی که دارند سریع‌تر دچار فرسودگی می‌شوند. از این‌رو بهتر است در زمان نوسازی ویلا یا ترمیم آن، درب‌ها را از یاد نبرید.

در گذشته تنوع زیادی در طرح و جنس درب‌های ساختمانی وجود نداشت، اما امروزه می‌توانید طیف وسیعی از درب و پنجره را ببینید که برخی از آن‌ها هزینه خرید مناسبی نیز دارند. شما می‌توانید از درب‌های ضد سرقت برای ورودی ویلای خود استفاده کنید. درب‌های ضد سرقت نیز می‌توانند علاوه بر زیبا کردن ویلای قدیمی، امنیت ویلای خود را هم تامین کنند.

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

بازسازی دیوارهای ویلای قدیمی

حجم عظیمی از محیط داخل منزل‌تان را دیوارها تشکیل داده‌اند، اگر این بخش را به خوبی مدیریت کنید قطعاً بهتر از پس نوسازی و ترمیم ویلای قدیمی خود برمی‌آیید و تغییرات زیادی در این ویلای خود احساس می‌کنید.

بسته به این که تا چه اندازه می‌توانید هزینه کنید، متنوع‌ترین مصالح را در این بخش در اختیار دارید. از نقاشی دیوارها با هزینه کم تا کناف و دیوارپوش‌های گران قیمت و کاغذ دیواری‌های بسیار متنوع همگی در دسترس هستند تا بتوانید بیشترین تغییرات را در بخش اعظم منزلتان ایجاد کنید. معمولاً دیوارهای یک ویلای قدیمی فرسوده است و نیاز به ترمیم دارد. همچنین ممکن است رنگ و رو رفته و کثیف باشد. از این‌رو با قرار دادن یک پوشش بر روی آن جان تازه‌ای به دیوارهای ویلا می‌بخشید و آن‌ها را نیز مانند یک خانه جدید ترمیم و بازسازی می کنید.

مقالات تخصصی در حوزه نظام مهندسی ساختمان را مطالعه نمایید.

توجه به کفپوش‌ها در ویلای قدیمی‌تان

ممکن است کفپوش‌هایی از جنس سنگ‌های گران قیمت در ویلای قدیمی خود داشته باشید که کمی رنگ و رو رفته شده باشند. در این صورت به جای تعویض کامل آن‌ها که در اکثر اوقات هم هزینه بیشتری برمی‌دارد هم زمان بر است، می‌توانید از پولیش دادن آن‌ها بهره ببرید و با دستگاه های مختلفی که سطح سنگ‌ها را تمیز و صیقلی می‌کنند، آن‌ها را کاملاً نو و براق کنید.

اما اگر قصد دارید کامل کفپوش ویلا را عوض کنید و آن را با طراحی داخلی جدید ویلای خود هماهنگ کنید، می‌توانید از دیگر مصالح ساختمانی جدید و امروزی استفاده کنید. چوب، کف پوش پی وی سی و لمینت، انواع سمنت برد و … همگی در این مورد به کمک شما می‌آیند تا جالب‌ترین و زیباترین کف پوش‌ها را برای کف ویلای خود برگزینید. در این صورت شاید متحمل هزینه‌ای بیشتر شوید ولی کاملاً خانه خود را عوض می‌کنید.

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

نوسازی سقف ویلای قدیمی

یکی از بخش‌های مهم در ساختمان‌ها، سقف است. معمولاً اکثر تاسیسات مانند سیستم‌های سرمایشی، کابل‌های برق، نورپردازی‌ها، دریچه‌های کولر و فن و … در سقف قرار دارند و اگر به درستی مدیریت نشوند شکلی نامناسب به این قسمت می‌دهند. از این‌رو امروزه از سقف‌های کاذب برای پوشش دادن و زیباسازی سقف‌ها استفاده می‌شود.

سقف کاذب یکی از اصلی‌ترین بخش‌هایی است که در طراحی داخلی ویلای قدیمی خود و نوسازی آن باید مد نظر قرار گیرد. این بخش می‌تواند با نورپردازی و طراحی‌های زیبایی همراه باشد که کاملاً به شما احساس ورود به یک منزل جدید را می‌دهد. مصالحی که در این قسمت به کار می‌رود مانند دیگر بخش‌ها تنوع بالایی دارد. کناف، پی وی سی، سمنت برد، کامپوزیت و … قابل استفاده در سقف هستند و به کمک آن‌ها می‌توان سقف را به زیبایی طراحی کرد. در این صورت علاوه بر تغییرات ظاهری، تأسیسات نیز زیر این سقف پنهان می‌شوند و جلوه داخل خانه را دچار خدشه نمی‌کنند. از این‌رو بهتر است نظری هم به این بخش از نوسازی ویلای قدیمی خود بیندازید و آن را در برنامه‌های تغییرات طراحی ویلا بگذارید.

پیشنهاد مقاله؛ کناف کاری ساختمان و کاربردهای آن در طراحی داخلی

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

اضافه یا کم کردن دیوارهای ویلای قدیمی

از دیگر کارهایی که ویلای شما را دگرگون می‌کند، اضافه یا کم کردن دیوار به محیط‌های داخلی می باشد. در برخی از ساختمان‌های قدیمی آشپزخانه‌ها کاملاً جدا بودند اما امروزه با اپن کردن این قسمت فضای منزل بازتر است و امکان ارتباط کسانی که در این محیط مشغول هستند با دیگر بخش‌های خانه راحت‌تر است.

در صورتی که آشپزخانه ویلای قدیمی دارای دیوارهای کامل است می‌توانید با اپن کردن آن‌ها به راحتی تغییراتی شگرف در فضا ایجاد کنید. این کار سبب می‌شود تا فضای آشپزخانه و کل منزل بزرگ‌تر به نظر برسد و خانم‌ها راحت‌تر بتوانند در آشپزخانه فعالیت کنند. تنها کاری که می‌کنید برداشتن دیوارهای اضافی و بزرگ کردن فضا نیست، ممکن است سالن‌های بسیار بزرگ و کمبود اتاق در محیط احساس شود. از این رو می‌تواند دیوار کاذب را در این مواقع به کار گرفت و بهترین فضا را برای ایجاد محیط‌های مجزا تدارک دید.

پیش تر در مقالات حوزه مواد و مصالح ساختمان به انواع فولاد، روش های تولید و کاربرد آن پرداخته ایم.

بازسازی آشپزخانه در ویلای قدیمی

آشپزخانه قلب خانه است و جزء بخش‌های مهم از نظر طراحی است. یک آشپزخانه قدیمی ممکن است فضاسازی خوبی نداشته باشد و المان‌هایی مانند کابینت‌ها، هود، آبگرمکن و … از نوع قدیمی باشند. با توجه به این که این ابزار در دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی دارند و به عنوان عضو ثابت این محیط هستند، می‌توانید روی آن‌ها کار کنید.

کابینت‌های قدیمی را با کابینت‌های جدید و مدرن جایگزین کنید. البته می‌توانید همان کابینت‌ها را یک بار دیگر رنگ بزنید و به آن‌ها رنگ و رویی متفاوت ببخشید. اگر بدنه آن‌ها سالم است و قصد ندارید تغییراتی در سایز و طراحی آن‌ها بدهید می‌توانید فقط درب‌ها را رنگ بزنید و روی آن‌ها کار کنید. در این صورت فضایی زیباتر و متناسب‌تر با دکوراسیون جدید ویلای قدیمی خود خواهید داشت.

می‌توانید طراحی اپن را تغییر دهید یا فضاهایی دکوری برای آشپزخانه جدیدتان تدارک ببینید. هود آشپزخانه را در صورت نیاز تعویض کنید. می‌توانید در بخش کف آشپزخانه و دیوارهایتان از دیوارپوش‌های سه بعدی و زیبا استفاده کنید تا فضایی متفاوت ایجاد کنید.

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

تعویض لوستر و چراغ های ویلای قدیمی

دیگر زمان استفاده از لامپ‌های قدیمی و پرمصرف گذشته است. امروزه اکثر لوسترها با لامپ‌های ال ای دی و کم مصرف و در عین حال با نور بیشتر کار می‌کنند. بهتر است نگاهی هم به لامپ‌های ویلای قدیمی خود بیندازید. اگر هنگام تدارک دیدن سقف کاذب نورپردازی لازم را انجام داده باشید که نیازی به تعویض لامپ‌ها ندارید و کار نورپردازی داخلی را انجام داده اید.

ولی هنگامیکه هنوز این لامپ‌ها سر جای خود قرار دارند بهتر است آن‌ها را با لوسترهای شیک و پرنور عوض کنید تا زیبایی فضای داخلی ویلای قدیمی شما که حالا کاملاً نو و جدید شده است بسیار لوکس و امروزی شود.

پیش تر در مقالات حوزه تخصصی به بررسی تخصصی انواع بتن و کاربردهای آن پرداخته ایم.

بازسازی محوطه بیرونی ویلای قدیمی

زیبایی و اهمیت ویلا به محیط بیرونی آن است. این کار با محوطه سازی بهتر می‌شود. احتمالاً در ویلای قدیمی خود درختان زیادی دارید که کمتری کسی قصد دارد این بخش را از بین ببرد؛ اما می‌توان به کمک محوطه سازی و ایجاد فضای سبز بیشتر، تدارک دیدن آلاچیق و باربیکیو و مواردی از این قبیل محیط بیرونی و حیاط ویلای قدیمی خود را رنگ و رویی دوباره ببخشید و آن را به سبک ویلاهای مدرن طراحی کنید.

نورپردازی و فضای ورودی ویلا نیز جای خود دارد و باید روی آن‌ها نیز کار کنید تا از همان بدو ورود به ویلا، نمایی متفاوت و زیبا ببینید.

ممکن است نوسازی ویلای قدیمی هزینه زیادی داشته باشد اما قطعاً به نسبت ساخت یک ویلای جدید کمتر خواهد بود. از این‌رو می‌توانید تمام قسمت‌های مطرح شده یا بخشی از آن را برای نوسازی ویلا به کار بگیرید و آن را جدید و شیک کنید.

پیشنهاد مقاله ؛ لند اسکیپ ویلا چیست؟ مزایا و معایب آن

اصول نوسازی ویلای قدیمی و روش‌های اجرا

جمع بندی مطالب

در نوسازی ویلای قدیمی، همه بخش‌های درونی و بیرونی ویلا اعم از محوطه مورد توجه قرار می‌گیرند. در این شیوه همه قسمت‌هایی که پوسیده شده‌اند و نیاز به ترمیم دارند به شکلی ویژه با متریال جدید جایگزین خواهند شد. امر نوسازی نیاز به تجربه و تبحر بالایی دارد تا در نهایت نتیجه دلخواه حاصل شود. بدین ترتیب با نوسازی ویلا هزینه دوباره ساختن ویلا کمتر شده و شما بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت می‌توانید ظاهری شگفت‌انگیز برای ملک خود ایجاد کنید. علاوه بر این تمامی بخش‌های درونی به لحاظ ساختاری مورد ترمیم قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *