نکات مهم بازسازی پارکینگ ساختمان

نکات مهم بازسازی پارکینگ ساختمان


5/5 - (1 امتیاز)

نکات مهم بازسازی پارکینگ ساختمان

بازسازی پارکینگ

بازسازی پارکینگ یکی از موضوعاتی است که شاید کمتر به آن توجه شده است. پارکینگ‌ها اغلب در طبقات زیرین ساختمان تعبیه می‌شوند. با توجه به متراژ و کاربرد ساختمان، برخی از پارکینگ‌ها طبقاتی هستند که جهت ایجاد فضای بیشتر برای خودروها در نظر گرفته می‌شود. این مکان در معرض انواع فشارها و آلودگی‌ها قرار دارد و یکی از مکان‌هایی است که ضرورت بازسازی در آن، بسیار است.

پیش تر در مقالات حوزه اجرائیات ساختمان به مراحل نازک کاری ساختمان پرداخته ایم.

تردد فراوان خودورها و تحمل فشار بالا، انواع آلودگی‌ها مانند نشت روغن خودروها، سائیدگی و ترک خوردگی و قرار داشتن در معرض سرما و گرما موجب می‌شود تا هر چند وقت یکبار، نیاز به بازسازی و تعمیر پارکینگ به‌وجود آید. برای بازسازی پارکینگ ساختمان در هر ابعادی که باشد، باید نکاتی را پیش گرفت که بازسازی بهینه‌تری انجام شود. بهتر است برای شروع هزینه‌های مورد نیاز را در نظر گرفته و به نسبت آنها لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

بازسازی پارکینگ
بازسازی پارکینگ

چرا باید پارکینگ را بازسازی کرد؟

از آنجایی که کف پارکینگ ها از سختی زیادی برخوردار است. پارکینگ روزانه در هر ساعت فشار زیادی که بر آن ها از طریق خودروها وارد می شوند را باید تحمل کنند همچنین گرمای زیاد و یا پس دادن روغن ماشین ها آن‌ها را دچار ترک خوردگی و تغییر شکل می کند و یا به بدترین شکل ممکن باعث ایجاد شکاف های بزرگ در آن ها می شود به همین دلیل در صورت مشاهده هرگونه از علائم خسارت باید برای بازسازی پارکینگ اقدام کرد.

با انواع تاسیسات در بازسازی ساختمان بیشتر آشنا شوید.

چرا باید پارکینگ را بازسازی کرد؟
چرا باید پارکینگ را بازسازی کرد؟

مصالح مورد نیاز در بازسازی پارکینگ

به طورکلی مصالحی که در بازسازی پارکینگ مورد نیاز می باشد به زیرسازی، سطح تقویت کننده و سطح نهایی تقسیم می شوند. در زیر سازی در صورتی که خاک محل به طور مناسب نباشد باید به خاک ریزی جدید و سپس تراکم خاک اقدام کرد. همچنین منظور از سطح تقویت کننده سطح بتن مسلح می‌باشد و سطح نهایی معمولا اپوکسی و رنگ است.

توجه داشته باشید که محاسبه نوع و مقاومت فشاری بتن، اندازه میلگردها، همگی براساس نقشه های اجرایی صورت می گیرد. در پوشش نهایی شامل دو نوع مختلف رنگ و اپوکسی می باشد. این دو پوشش را به اسانی می توان نصب کرد زیرا هر دو با استفاده از غلطک و برس بر روی کف قرار خواهند گرفت. آن ها در واقع از نظر شیمیایی و عملکردی با یکدیگر تفاوت دارند.

اگر میخواهید بدانید بازسازی یا نوسازی، کدام مناسب ساختمان شماست؟ این مقاله را مطالعه نمایید.

اگر رنگ آمیزی کف پارکینگ با روغن، گریس و مواد ضد زنگ انجام شده باشد می توان اطمینان حاصل کرد که استفاده کردن از رنگ در کف بتونی نسبتا ارزان است و به آسانی قابل نصب شدن می‌باشد. برای سطوحی که سخت، استاندارد و زیبا هستند باید حتما کفپوش اپوکسی را مورد استفاده قرار داد. کفوش اپوکسی از نظر اجرایی نسبت به رنگ کمی پیچیده تر است در واقع اپوکسی و رنگ محصولات مختلفی می‌باشند که ترکیبات شیمیایی آن‌ها متفاوت است.

مصالح مورد نیاز در بازسازی پارکینگ
مصالح مورد نیاز در بازسازی پارکینگ

هر آنچه در زمینه نقاشی ساختمان و نکات مهم و کاربردی آن باید بدانید.

نکات مهم در بازسازی پارکینگ

برای بسیاری از صاحبان ملک و طراحان بازسازی پارکینگ امر بسیار حساس و جذاب به شمار می‌رود. چرا که بسیاری از المان‌های متنوع را می‌توان در این بازسازی به کار برد تا در نهایت پارکینگی منحصر به فرد برای ساختمان مورد نظر ایجاد کرد.

جهت بازسازی پارکینگ نکاتی را باید رعایت کنید که برخی از آن‌ها را در زیر برای شما شرح خواهیم داد:

نورپردازی

امروزه در دکوراسیون داخلی نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما می‌توانید از نورپردازی مناسب به بهترین شکل بر روی بزرگتر دیده شدن و یا حتی از بین بردن بسته بودن و خفه بودن پارکینگ نیز استفاده کنید. البته برای صرفه جویی در انرژی می‌توانید از منابع نور سنسور دار استفاده کنید. با این روش از هدر رفتن انرژی برق جلوگیری می‌کند روشنایی ایجاد می‌شود.

پیش تر در مقالات حوزه مواد و مصالح ساختمانی به تعریف بتن شاتکریت و ویژگی های آن پرداخته ایم.

در بازسازی پارکینگ نورپردازی را جدی بگیرید. یکی از روش‌های عالی برای بازسازی پارکینگ ساختمان و یا حتی بسیاری از فضاهای دیگر نورپردازی مناسب است. از نورپردازی می‌توانید برای دیوارها و سقف و یا حتی کف پارکینگ استفاده کنید. ایده جالبی که می توانید از آن برای منحصربه‌فرد کردن محیط پارکینگ خود استفاده کنید، نورپردازی در قسمتی است که هر ماشین در آن قرار می‌گیرد.

نکات مهم در بازسازی پارکینگ
نکات مهم در بازسازی پارکینگ

بازسازی سقف پارکینگ

یکی از موضوعات بسیار مهم که در هنگام بازسازی پارکینگ باید به آن دقت داشته باشید، بازسازی سقف پارکینگ می‌باشد. پارکینگ علاوه بر اینکه جلوه مناسبی را ایجاد می‌کند، باعث می‌شود که قرار گرفتن ماشین ها برای ساعاتی در پارکینگ با امنیت کافی باشد. حتماً در بازسازی پارکینگ سقف را نیز بازسازی کنید و اطمینان داشته باشید که ایجاد ریزش سقف و نم دیوار پیشگیری خواهید کرد.

همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که لوله کشی‌های ساختمان از قسمت سقف پارکینگ عبور می‌کنند. بنابراین باید این قسمت از پارکینگ را در بازسازی کاملاً جدی بگیرید. ترجیحاً رنگ خنثی برای سقف انتخاب کنید و با نورپردازی آن را از یکنواختی و بی روحی در آورید.

هر آنچه در زمینه انواع سقف ساختمان و بررسی تخصصی آن باید بدانید.

سیستم تهویه

ابعاد پارکینگ چه بزرگ باشد و چه کوچک باید تهویه مناسبی داشته باشد. سیستم تهویه پارکینگ مهم ترین بخش تهویه هوای ساختمان به حساب می آید. ساختمان ها در طبقه های بالایی خود حتی اگر از سیستم تهویه استفاده نکنند نیز برای نیاز های اولیه خود پنجره ها را دارند اما پارکینگ از فضای کاملا بسته استفاده می کند و به یک سیستم کارامد نیاز دارد. سیستم تهویه پارکینگ با توجه به اندازه و نوع پارکینگ طراحی و نصب می شود.

سیستم تهویه پارکینگ می توانند تعیین کننده میزان ایمنی و همچنین اهمیت شما برای ساکنین ساختمان باشد. پارکینگ ها یکی از الوده ترین بخش های ساختمان ها به شمار می روند و در صورتی که به خوبی تهویه نشوند می‌توانند برای سلامت افراد و ساختمان مضر باشند. سیستم تهویه پارکینگ با تعویض هوای آلوده موجود در پارکینگ با هوای تازه و تمیز موجب می شود هم تنفس افراد بهتر شود و هم سلامت ساختمان و ایمنی آن رعایت شود.

پیش تر در زمینه اجرائیات ساختمان به ضرورت بازسازی تکمیلی ساختمان پرداخته ایم.

نکات مهم در بازسازی پارکینگ
نکات مهم در بازسازی پارکینگ

نصب دوربین

هدف از بازسازی پارکینگ مدرن سازی آن می‌باشد. برای اینکه بتوانید امنیت پارکینگ را بالا ببرید، لازم است که برای قسمت های مختلف آن دوربین تهیه کنید. برای اینکه تاسیسات، محل قرارگیری دوربین، تجهیزات دوربین و سیم‌کشی آن مشخص باشد حتماً نیاز است در حین بازسازی پارکینگ بخش‌های مورد نظر ایجاد نمایید.

هر آنچه در زمینه کاربری ساختمان و شرایط تغییر کاربری باید بدانید.

نقش ورودی در بازسازی پارکینگ

بعد از بازسازی فضای داخلی پارکینگ زمان و هزینه‌ای را برای انتخاب درب ورودی در نظر داشته باشید. این موضوع از سمتی منجر به امنیت پارکینگ می شود و از طرفی دیگر نقش مهمی را در اولین ورود به پارکینگ دارد. در برخی از موارد شما می‌توانید با رنگ زدن درب ورودی این مشکل را حل کنید یا در مواردی لازم است که آن را به طور کامل عوض کنید.

دقت داشته باشید که درب ورودی پارکینگ از امکانات مدرن و به روز برخوردار باشد. این امکانات شامل سنسور محسوس برای عبور ماشین، ریموت کنترل دار و قفل برقی است. در بازسازی پارکینگ نقش درب ورودی را جدی بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *