ضرورت بازسازی تکمیلی ساختمان

ضرورت بازسازی تکمیلی ساختمان


4.9/5 - (24 امتیاز)

ضرورت بازسازی تکمیلی ساختمان

در این مقاله قصد داریم به بازسازی تکمیلی ساختمان، اوج هنر یک مرمت‌گر بپردازیم و با انواع بازسازی و ضرورت انجام بازسازی تکمیلی آشنا شویم.

اگر بنا یا ساختمانی دارید که بخشی از آن تخریب شده است و اجزای ساختمان دچار کمبود هستند، می‌توانید با مراجعه به یک شرکت بازسازی ساختمان و دریافت مشاوره از متخصص بازسازی ساختمان، از او بخواهید تا بعد از مطالعه همه‌جانبه ساختمان شما، این بخش‌ها را مجدداً بازسازی تکمیلی کند تا بنا بتواند مجدداً هویت خودش را بدست آورد. از آنجایی که انجام بازسازی تکمیلی ساختمان، ابعاد گسترده‌ای دارد و دقت و مهارت زیادی را نیز می طلبد، کار هر فردی نیست و نباید کوچک‌ترین خدشه‌ای به اصالت و هویت بنا وارد شود. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با بازسازی تکمیلی و نکات مربوط به آن آشنا شویم.

هر آنچه در زمینه زمان بندی صحیح در بازسازی آپارتمان باید بدانید.

ضرورت بازسازی تکمیلی ساختمان
ضرورت بازسازی تکمیلی ساختمان

انواع بازسازی ساختمان

انواع بازسازی ساختمان در سطوح اجرایی مختلفی انجام می‌شود و میزان تغییرات در هر نوع از بازسازی، با دیگری متفاوت است. در ادامه شما را با انواع بازسازی آشنا می‌کنیم و سپس به بررسی ضرورت اجرای بازسازی تکمیلی می‌پردازیم. انواع بازسازی ساختمان عبارت‌اند از:

البته پیش تر در مقاله ای با عنوان 6 روش بازسازی ساختمان ، تمامی روش های فوق را به طور مختصر در یک مقاله شرح داده ایم، که میتوانید آن را مطالعه نمایید.

انواع بازسازی ساختمان
انواع بازسازی ساختمان

ضرورت اجرای بازسازی تکمیلی

از آنجایی که ما بخشی از هویت‌مان را از گذشته و اجدادمان به ارث می‌بریم، حال اینکه گذشته علاوه بر نسل انسانی شامل فرهنگ، تاریخ و بناهای تاریخی‌مان نیز می شود، بنابراین بازسازی تکمیلی برای حفظ گذشته بناهای فرسوده و قدیمی که قصد نگهداری از آنها را بدون کوچک‌ترین تغییراتی داریم، امری ضروری است. در ادامه توضیح مختصری از بازسازی تکمـیلی ارائه خواهیم داد.

در مورد مراحل بازسازی نمای ساختمان و انواع آن بیشتر بدانید.

ضرورت اجرای بازسازی تکمیلی
ضرورت اجرای بازسازی تکمیلی

بازسازی تکمیلی چیست؟

روش بازسازی تکمـیلی را می‌توانیم یکی از ظریف‌ترین انواع بازسازی بدانیم که به دقت بالایی نیاز دارد. معمولا در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی و فرسوده شهری، از این روش برای بازسازی و احیای مجدد ساختمان‌ها استفاده می شود.

بنابراین اگر با ساختمان یا بنایی مواجه شدین که بخشی از آن ویران شده، آسیب‌دیده و یا اجزایی را از دست داده، اما میخواهید این بنا حفظ شود و به حیات خودش ادامه دهد، بهترین راه‌حل اجرای بازسازی تکـمیلی می باشد. که در ادامه به چگونگی آن خواهیم پرداخت.

پروژه های شرکت ابنیه سازان آدینه در زمینه بازسازی تکمیلی ساختمان را مشاهده نمایید.

بازسازی تکمیلی چیست؟
بازسازی تکمیلی چیست؟

اقدامات بازسازی تکمیلی

تا اینجا با این نوع بازسازی تکـمیلی آشنا شدیم، در ادامه به بررسی روند انجام آن خواهیم پرداخت:

  • روند انجام بازسازی تکمـیلی بدین صورت است که شما باید در وهله اول خودتان را به جای معمار اولیه تصور کنید و بفهمید که در فکر او چه چیزی می‌گذشته.
  • برای انجام این کار، مطالعات گسترده از زمینه‌ای که بنا در آن قرار گرفته تا فرهنگ، اجتماع و …. به شما کمک می‌کند که در زمان سفرکنید و خودتان را در نقش معمار اولیه ببینید.
  • اگر بتوانید اسناد و مدارکی از شکل و ویژگی‌های اولیه بنا را به دست آوربد، ادامه کار ساده‌تر خواهد شد.
  • در ادامه، بازسازی قسمت‌های از بین رفته مهم‌ترین وظیفه شما محسوب می شود. فقط باید نهایت مهارت و دقت‌ خود را به کار ببرید، زیرا کوچک‌ترین اشتباه یا غفلت، شما را از مسیر اصلی بازسازی تکمیلی دور می‌کند و به جای یک بنای اصیل، نسخه دومی از آن را ارائه می دهد.

بنابراین در هنگام اجرای بازسازی تکمیلی و مرمت بنا، حتما به این نکته توجه کنید که تغییرات شما نباید آنقدری زیاد باشند که اصالت اولیه بنا را از بین ببرند.

هر آنچه در زمینه تغییر کاربری خانه مسکونی به تجاری باید بدانید.

اقدامات بازسازی تکمیلی
اقدامات بازسازی تکمیلی

جمع بندی مطالب

در این مقاله متوجه شدیم بازسازی تکـمیلی ساختمان، روشی است که ما برای حفظ گذشته، اصالت و هویت خود به کار می‌گیریم تا بنایی که برایمان باقی مانده را تا حد ممکن حفظ و از آن استفاده کنیم.

همچنین یاد گرفتیم از آنجایی که ذات همه انسان‌ها با گذشته ی آنها گره خورده، اگر هر نسلی تمام آثار گذشتگان خود را از بین ببرد تا آثار جدیدی بسازد، احتمالاً همیشه شکافی در هویت نسل‌ها به وجود می آید. در نتیجه کمک گرفتن از بازسازی تکمیلی که نوعی مرمت و بازسازی با کمترین تغییرات ممکن است، بهترین گزینه برای حفظ اصالت و هویت بناها در سالیان طولانی در نظر گرفته می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *