بازسازی خانه یا نوسازی خانه

بازسازی خانه یا نوسازی خانه


امتیاز شما به این مطلب؟

بازسازی خانه چیست؟

بازسازی خانه در واقع به عملیاتی گفته میشه که یک خونه با مشکلاتی که داره به خونه ای قابل استفاده و کاربردی تبدیل میشه و ساکنینش دوباره میتونن از اون خونه استفاده کنن. توی بازار کنونی مسکن خیلی راحت نیست که شما بخوای یه خونه رو با این تصور که دیگه بدرد نمیخوره بفروشی و با پولی که از فروش خونه عایدتون میشه، تو اون محل میتونید خونه ی بهتر بگیرید.

پس در حال حاضر بهترین فکر برای اینکه بتونیم تو همون ملک یا ساختمون زندگی کنیم این هست که بازسازی رو جایگزین تعویض کنیم و با پرداخت یکسری از هزینه ها خونتون رو تغییراتی بدید. جوری که انگار وارد یه خونه ی جدید شدین…!!

بازسازی خانه یا نوسازی خانه
بازسازی خانه یا نوسازی خانه

در این صورت هم از خونه ای که پر از مشکلات بود خلاص شدین و هم خونه ای دارید که قابل استفادست و مشکلاتش برطرف شده از طرفی، وقتی که شما بخواید خونه رو به فروش برسونید می تونید با قیمت بالاتری این کار رو انجام بدید چون شما با بازسازی منزل تون ارزش افزوده روی اون خونه ایجاد کردید (این برای شما تا زمانی که از اون خونه استفاده می کنید عالیه و زمان فروش عالی تر میشه!!)

پیشنهاد مقاله : تاثیر بازسازی بر قیمت خانه

در بازار کنونی مسکن، خیلی راحت نیست که شما بخواید یه خونه رو بفروشید و با این تصور که اینجا دیگه بدرد نمیخوره یا خیلی مشکلات داره و با پول حاصل از فروش خونه تو اون حل می تونیم یه خونه ی بهتر بگیریم.

پس در حال حاضر بهترین فکر برای اینکه بتونیم تو همون ملک یا ساختمون زندگی یا کار کنیم این هست که بازسازی خانه یا بازسازی اداری رو جایگزین تعویض کنیم و با پرداخت یکسری از هزینه ها شما میتونید خونه ی موجودتون رو جوری تغییر بدید که انگار وارد یک خونه ی جدید شدید.

بازسازی خانه یا نوسازی خانه
بازسازی خانه یا نوسازی خانه

در این صورت هم از خونه ای که پر از مشکلات بود رها شدید و هم خونه ای دارید که میشه ازش استفاده کرد و تبدیل به مکانی کاربردی تر و مفید تر شده. اما سمت دیگر ماجرا، زمانی که شما بخواید خونه رو به فروش برسونید میتونید با قیمت بالاتری این کار رو انجام بدید چون شما ارزش افزوده روی اون خونه ایجاد کردید ( این برای شما تا زمانی که از اون خونه استفاده می کنید عالیه و زمان فروش عالی تر خواهد شد!)

چرا بازسازی خانه ؟

دلایل خیلی مختلفی داره که ما خونمون رو بازسازی کنیم. یکی از دلایل اصلی این هست که یکسری از مشکلات وجود داره که قابل تحمل نیست و خلل زیادی رو توی زندگی روزمره افراد خانواده به وجود میاره مثل: نم دادن قسمتی از خونه، شکسته شدن یک در، از بین رفتن یک سری از زیر ساخت ها مانند خرابی پکیج، خرابی آیفون، چراغ ها، لامپ ها و روشنایی ها، دلمردگی، قدیمی شدن سبک خانه، یکنواخت شدن طراحی داخلی خونه، از مد افتادن خیلی از چیزها و…

بیشتر بخوانیم : اشتباهات رایج در بازسازی خانه

مثلا:

–  شما زوجی هستید که ساکن خونه ای بودید و قراره یک فرزند به خانواده شما اضافه بشه. در اینجا میتونید با انجام بازسازی خانه یه فضای جدید به خونه اضافه کنید که کودک بتونه در اون فضا بزرگ بشه یا اتاقی برای خودش داشته باشه.

مثلا شما زوجی هستید که ساکن خونه ای بودید و قراره یک فرزند به خانواده شما اضافه بشه.

– پدری که تصمیم می گیره در محیط خونه کار کنه و فضای مجزایی رو برای خودش داشته باشه، میتونه یه اتاق کار جدیدی رو داخل خونه اضافه کنه. یا حمامی که دوست دارید بزرگتر باشه و داخلش وان هم قرار بدید و استفاده کنید.

پس میشه گفت دلایل خیلی زیادی برای بازسازی خونه وجود داره و اهداف هرکسی جهت بازسازی خونه متفاوته. اما نکته خیلی مهم در بحث بازسازی منزل این هست که دیگه مثل سابق توان جابجایی سریع وجود نداره که با خودمون بگیم سریع این خونه رو بفروشم پولی که از فروشش به دست میاد واحد مشابه یا شرایط بهتر گرفت. یکی از دلایل مهم بازسازی خانه شاید بتوان گفت که همان کمبود بودجه می باشد.

بازسازی خانه یا نوسازی خانه
بازسازی خانه یا نوسازی خانه

فرق بازسازی، نوسازی و تعمیرات

بازسازی، نوسازی و تعمیرات با هم فرق دارن و مدت زمان و هزینه ای که براشون صرف میشه با هم فرق داره.

بازسازی خانه چیه؟ خونه ی شما یکسری مشکلات داره که تصمیم گرفتید با بازسازی اونا رو تغییر بدید. توی بازسازی کف ها، دیوارها، سقف، برخی تاسیسات دستخوش تغییر میشن. تغییرات فضایی مثل ایجاد و حذف یک اتاق، تعویض کابینت ها، شیرآلات، درب ها، کلید پریزها و … به وجود میاد. به طور کلی، تغییرات خیلی زیاد، بنیادی و زیر ساختی رو بهش بازسازی میگن.

پیشنهاد مقاله : انواع شیرآلات در بازسازی خانه

نوسازی چیه؟ یه وقتایی هست که شما خونتون مشکلی نداره و صرفا میخواید بهش برسید و یک سری تغییرات در ظاهر ایجاد کنید. مثل جایگزینی کاغذ دیواری به جای رنگ، تعویض روکش درب کابینت و درب ورودی، تعویض پرده ها، رنگ آمیزی برخی فضاها، نصب تابلوها و در کل تغییراتی که در ظاهر اتفاق میفته و صرفا برای نو کردن خونه استفاده میشه که بهش نوسازی میگن.

بازسازی خانه یا نوسازی خانه
بازسازی خانه یا نوسازی خانه

تعمیرات چیه؟ میشه گفت که تعمیرات همون بازسازیه ولی در مقیاس خیلی کوچیک. یعنی چی؟ مثال میزنم، یعنی این که یکی از دیوارها مقداری از گچش ریخته و قصد داریم اونو درست کنیم یا لوله های سرویس بهداشتی نم داده و فقط میخوایم اون قسمت رو درست کنیم و با قسمت های دیگه کاری نداریم. قسمتی از کف شکسته و قصد داریم فقط همون قسمت رو تعویض کنیم. به این عملیات تعمیرات گفته میشه.

همانطور که گفتیم هر کدوم اسمشون روشه:

  •  بازسازی به معنی دوباره ساختن
  •  نوسازی به معنی نو کردن
  • تعمیرات هم همون تعمیر.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *