اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال


امتیاز شما به این مطلب؟

اگر تصمیم گرفته‌اید ویلایی در شمال کشور بسازید یا بازسازی کنید این مطلب را با دقت مطالعه کنید تا شما مرتکب اشتباهات رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال نشوید. متاسفانه نداشتن تجربه کافی، نبود تیم پیمانکاری حرفه‌ای و یا خودرای بودن فرد سرمایه‌گذار، مهم‌ترین عواملی هستند که باعث می‌شوند اشتباهات رایج در ساخت و بازسازی ویلای شمال اتفاق افتاده و بعد از اتمام کار، فرد کارفرما یا سرمایه‌گذار از نتیجه کار اصلاً راضی نباشد. پس چند بار این مطلب را مطالعه کنید تا با آگاهی کامل برای ساخت و بازسازی ویلا در شمال دست به کار شده و بتوانید یک ویلای کاملاً استاندارد با ساخت ‌ایده‌آل داشته باشید.

اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال
اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

بررسی اشتباهات رایج در ساخت و بازسازی ویلای شمال

گاهی اوقات اشتباهاتی که در ساخت و بازسازی ویلا رخ می‌دهد تنها بر روی زیبایی ظاهر آن تاثیر می‌گذارد. اما برخی از اشتباهات به قیمت آسیب به اسکلت ساختمان و کاهش مقاومت آن در برابر شرایط جوی و حتی زلزله تمام خواهد شد. به همین دلیل ما در این قسمت از مطلب اشتباهات رایج در ساخت و بازسازی ویلای شما را برای شما ذکر می‌کنیم تا از بروز چنین اشتباهاتی در ساخت و بازسازی ویلا جلوگیری نمایید:

پیشنهاد مقاله : بازسازی ویلا در شمال با اصول مهندسی

1- نقشه مناسبی برای طراحی ویلا در نظر گرفته نشده است.

مهمترین اشتباهی که سرمایه‌گذاران برای ساخت و بازسازی ویلا در شمال مرتکب می‌شوند این است که به نظر مهندس طراح توجه نکرده و دوست دارند نقشه‌ای که خودشان انتخاب کرده‌اند برای ساخت ویلا پیاده شود. شاید شما به گوگل مراجعه می‌کنید و با دیدن چند نقشه ویلا تصمیم می‌گیرید ویلای خود را براساس آن‌ها بسازید. ولی باید متراژ زمین، قواره آن، موقعیت جغرافیایی، شیب زمین و فاکتور‌های دیگر در نظر گرفته شوند تا براساس آن‌ها شما بتوانید یک طراحی درست برای ویلا داشته باشید. پس اجازه دهید مهندسین طراح به صورت تخصصی این کار را انجام دهند.

2- تناسب زمین و نقشه ساخت رعایت نمی‌شود.

وقتی شما می‌خواهید ویلایی در شمال کشور بسازید باید به ابعاد و اندازه زمین، خوش قواره بودن آن و همچنین جهت شیب زمین توجه داشته باشید. بار‌ها این اتفاق افتاده است که مشتری می‌خواهد در یک زمین ۲۰۰ متری ویلایی با متراژ ۳۰۰ متری بنا کند. قطعاً در چنین شرایطی اصلاً طراحی مناسبی به دست نخواهد آمد. به طور کلی  تناسابات در طراحی، بسیار مهم است. باید نسبت حیاط به بنا، رعایت شود. اگر زمین 200 متری است و برای آن بنای 120 متری در نظر گرفته شده است، باید 80 متر هم حیاط داشته باشد تا سلسله مراتب برای ورود به فضای ساختمان را داشته باشیم.

اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال
اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

3- از متریال مناسب در نمای ساختمان استفاده نمی‌شود.

نمای ساختمان تعیین‌کننده زیبایی ویلای شما خواهد بود. برخی از سنگ‌ها کیفیت خوبی ندارند و با چند بار بارندگی خوردگی در آن‌ها اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر برخی از سنگ‌هایی که برای نما استفاده می‌شوند رنگ شده‌اند و در برابر بارندگی یا تابش نور خورشید رنگ آن‌ها از دست می‌رود. باید کارشناسان متخصص را در زمان خرید سنگ‌های نمای ساختمان در کنار خود داشته باشید تا مطمئن شوید که این سنگ‌ها از کیفیت بالای برخوردار هستند و به هیچ عنوان رنگی بر روی آن‌ها استفاده نشده است.

4- به جهت‌گیری جغرافیایی توجه نمی‌شود.

در مناطق شمالی کشور عمده سال بارندگی اتفاق می‌افتد. پس باید ویلا به گونه‌ای ساخته شود که جهت بارش به سمت پنجره‌ها و درب‌ها نباشد. در غیر این صورت درب‌ها و پنجره‌ها پوسیده می‌شود و به مرور زمان آب وارد ساختمان شده و پوسیدگی و نم اتفاق می‌افتد. در مناطق شمالی کشور باید ساخت و بازسازی به گونه‌ای انجام گیرد که ویلا دقیقاً پشت به بارندگی باشد. همچنین در انتخاب زمین، زمین شمالی را انتخاب کنید تا بیشترین نور جنوب وارد ساختمان شود.

بیشتر بخوانیم : قبل از فروش ویلای شمال بازسازی کنیم یا نه؟

5- ویلا به درستی عایق‌بندی نمی‌شود.

در مناطق شمالی کشور چون هوا بسیار مرطوب است. بنابراین استفاده از عایق‌های رطوبتی در دیوار‌های ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد وگرنه رطوبت به مرور زمان وارد بافت ساختمان می‌شود و شاهد رشد قارچ‌ها و کپک‌ها در کفپوش ساختمان و حتی دیوار‌ها خواهید بود. از طرف دیگر سقف ساختمان نیز باید به درستی عایق‌بندی شود. علاوه بر اینکه سقف باید شیبدار باشد، لازم است حتماً از عایق‌های مناسب استفاده گردد تا باران به داخل ساختمان نفوذ نکند. اگر برای ساخت و بازسازی ویلا در شمال از ساندویچ پنل استفاده شود به راحتی می‌توان از فوم‌هایی استفاده نمود که در برابر صدا، حرارت و رطوبت عایق هستند. بنابراین هم رطوبت و صدا وارد ساختمانی نمی‌شود و هم از پرتی انرژی جلوگیری خواهد شد. به هر حال وقتی شما در زمستان وسایل گرمایشی را روشن می‌کنید و یا در تابستان کولر راه‌اندازی می‌شود، اگر ساختمان شما به درستی عایق‌بندی نشده باشد بحث بهینه کردن انرژی زیر سؤال می‌رود.

اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال
اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

6- از پنجره‌های بزرگ در ساخت ویلا استفاده نمی‌شود.

اشتباهی که برخی از پیمانکاران مرتکب می‌شوند این است که برای مدیریت هزینه‌ها به سراغ پنجره‌های کوچک می‌روند ولی پنجره‌ کوچک هم زیبایی ساختمان شما را به شدت کم می‌کند و هم نور طبیعی کمتری به داخل ساختمان نفوذ خواهد کرد. به خصوص برای سالن بهتر است از پنجره‌های بزرگ استفاده شود تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن از ویوی طبیعی در مناطق شمالی کشور استفاده کنید و بحث نورگیری هم رعایت شود. به ویژه اگر شما ویلایی در مناطق جنگلی دارید قطعاً پنجره‌های بزرگ ویوی جذابی را برای شما به ارمغان می‌آورد. توجه داشته باشید که در نمای کلاسیک،  پنجره ها کوچک هستند و این موضوع به دلیل سبک طراحی و استفاده از تزئیات در نما است. پس اگر کلاسیک پسند هستند، سطح نما را کم کنید تا نور بیشتری وارد ویلا شود.

بیشتر بدانیم : راه های افزایش نور خانه در بازسازی

7- تقسیم‌بندی فضا‌های داخلی ویلا به درستی انجام نشده است.

وقتی در مورد طراحی ساختمان صحبت می‌کنیم یعنی مهندس طراح باید به بهترین شکل ممکن تقسیم‌بندی فضا‌ها را انجام دهد تا ویلای شما به اصطلاح خوش نقشه باشد. در غیر این صورت هم ویلا فضای دلگیر خواهد داشت و هم اگر بخواهید روزی ویلای خود را بفروشید مشتری مناسبی نصیب شما نخواهد شد. همچنین نداشتن نقشه مناسب ممکن است باعث پرتی فضا در ساختمان شود. بنابراین برای تهیه نقشه ویلا اصلاً عجله نکنید. حتی اگر لازم است از چند مهندس بخواهید در این زمینه به شما کمک کنند.

8- برای طراحی نمای ساختمان به ساختمان‌های موجود در منطقه توجه کنید.

شاید تا به حال شما نیز با چنین صحنه‌ای روبرو شده‌اید که در یک منطقه تعداد زیادی ویلای کلاسیک وجود دارد و در این بین، یک ویلا به صورت مدرن ساخته شده است. در نتیجه همین ویلا به شدت به چشم می‌آید. شاید برخی از افراد دوست دارند بنا به سلیقه خود ویلایی را طراحی نمایند ولی وقتی طراحی نمای بیرونی متفاوت از ساختمان‌های کناری باشد این موضوع بر روی زیبایی ساختمان شما و حتی مشتری پسند بودن آن تاثیر می‌گذارد. اگر در اقلیمی هستید که عمده ساختمان‌ها به صورت کلاسیک ساخته شده‌اند مسلماً وقتی ویلای شما نیز کلاسیک باشد، زیباتر به چشم می‌آید.

اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال
اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

9- ویلا‌های هوشمند ساخته نمی‌شوند.

در چند سال اخیر ساخت ویلا‌های هوشمند بسیار مورد توجه قرار گرفته است ولی هنوز هم پیمانکارانی هستند که به سراغ این قبیل ویلا‌ها نمی‌روند. ویلای هوشمند مجهز به وای فای بوده و شما می‌توانید از راه دور فضای داخلی آن را کنترل کنید. همچنین اغلب امور به کمک کنترلر‌ها انجام می‌شود. برای مثال پرده‌های هوشمند، سیستم روشنایی کاملاً هوشمند، امنیت ساختمان، نصب سنسور‌ها برای تنظیم دما، سنسور‌های جهت تشخیص آتش سوزی و… از جمله ویژگی‌های ویلا‌های هوشمند هستند. حتی شما برای آبیاری فضای سبز ویلا می‌توانید از سیستم آبیاری هوشمند استفاده کنید. در این صورت در هر منطقه که باشید می‌توانید به راحتی درختان خانه خود را آبیاری کنید بدون اینکه به باغبان نیاز باشد. پس اگر شما در شهر‌هایی غیر از شمال کشور زندگی می‌کنید بهتر است ویلای خود را به صورت هوشمند بسازید.

پیشنهاد مقاله : خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟

10- از رنگ‌های تند و زننده در طراحی ویلا استفاده می‌شود.

اگر به هارمونی بین رنگ‌ها و دکوراسیون داخلی و بیرونی ساختمان توجه نشود، زیبایی ظاهری ویلای شما به شدت افت خواهد کرد. همچنین محیط برای شما نیز کسل‌کننده می‌شود و حتی اگر روزی بخواهید ویلا را بفروشید مشتری چندانی جذب نخواهید کرد. در انتخاب رنگ‌هایی که در ساختمان استفاده می‌کنید، حتما به رنگ مصالح ساختمانی، سبک ویلا، میزان نور ورودی به داخل ویلا، مساحت آن و ارتفاع سقف‌ها توجه داشته باشید.

اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال
اشتباه رایج در ساخت و بازسازی ویلا در شمال

11- برای ویلا, نورپردازی مناسب در نظر گرفته نمی‌شود.

نه تنها برای قسمت داخلی بلکه برای محوطه بیرونی شما باید یک نورپردازی مناسب داشته باشید. برای طراحی و نورپردازی محوطه، فضای سبز، لابی، انواع استخر، آلاچیق و دکوراسیون داخلی از افراد متخصص کمک بگیرید تا ویلا در هنگام شب بهترین نورپردازی را داشته باشد.

کلام آخر

برای اینکه بهترین نتیجه را از ساخت و بازسازی ویلا در شمال به دست بیاورید و کمترین اشتباه در آن رخ بدهد، شما به یک تیم حرفه‌ای در ساخت و ساز نیاز دارید. می‌توانید روی کمک شرکت ابنیه سازان آدینه حساب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *