نکات مهم برای انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه

نکات مهم برای انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه


امتیاز شما به این مطلب؟

شاید برای شما هم این سؤال پیش اومده که بالاخره بهترین کابینت آشپزخانه که در بازار وجود داره چه کابینتیه؟! در این مطلب میخوایم به دنبال پاسخی برای این پرسش باشیم. همیشه پیدا کردن بهترین ها، کاری سخت است. چرا که افراد مختلف تعریف متفاوتی از واژه بهترین دارن. این مسأله باعث میشه که هرکسی از دیدگاه خودش به معرفی بهترین کابینت آشپزخانه بپردازه.

بعضی از افراد کابینت های پرکار و سلطنتی رو بهترین کابینت میدونن و معتقدند کابینت های کلاسیک، بهترین مدل کابینت است. بعضی دیگر از افراد کابینت های مدرن رو بهترین کابینت میدونن. بعضی دیگر هم معتقدن فرقی نداره نوع طراحی کابینت چی باشه، بلکه این متریال کابینت است که تعیین میکنه بهترین کابینت چیه؟

در این مطلب می‌بینین که بهترین مدل کابینت میتونه همه ی این مدل ها باشه و میتونه هیچ کدوم از این مدل ها هم نباشه. عجیب شد؟! ایراد نداره چون در آخر مقاله موضوع رو براتون شفاف میکنیم. پس در این مقاله در مورد موضوعات زیر صحبت میکنیم:

  • انواع مختلف بهترین کابینت ها از قدیم تا به الان رو باهم بررسی کنیم.
  • ببینیم که هر کابینت کجا بهترینه و بدرد کی میخوره؟
  • در انتها هم میگیم از نظر سبک (کلاسیک یا مدرن) و قیمت کدام کابینت بهتره؟

برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان تماس بگیرید

09125282353

021-44033056

021-44034351

021-44033799

021-44022408

مشاهده اطلاعات کامل تماس با شرکت ابنیه سازان آدینه

بهترین کابینت فلزی و استیل

بهترین کابینت در زمان های قدیم کابینت فلزی بوده است. این مدل یکی از قدیمی ترین هایی هست که در گذشته کاربرد خیلی زیادی در منازل ایرانی داشت. اما به دلیل معایبی که کابینت های فلزی داشتند، کاربرد اون ها کاهش پیدا کرد. کابینت های فلزی برای محیط های مرطوب مناسب نیست. در برابر رطوبت خیلی راحت زنگ زده و دارای خوردگی میشه. همچنین این کابینت ها دارای طرح و رنگ های بسیار محدود است.

یکی از انواع کابینت های فلزی کابینت های استیل هستند. این نوع از کابینت های فلزی برای استفاده در منازل مناسب نیستن. علت این مساله اینه که کابینت های استیل هم دارای طرح و رنگ بسیار محدودی هستن و هم این که بسیار گران قیمت می باشند و در کل بیشتر برای رستوران ها و بیمارستان ها استفاده میشن و کمتر برای منازل مورد استفاده قرار می گیره.

به عنوان یک جمع بندی میشه گفت که کابینت های فلزی حتی نوع استیل اون که قیمت خیلی بالایی داره برای افرادی که دوست دارن آشپزخانه منزلشون دارای طراحی قوی و زیبایی باشه مناسب نیست.

به عبارتی میشه گفت که تقریبا همه ی مدل های کابینت فلزی کاربرد خودشون رو از دست دادن بجز یک مورد که کابینت استیل هست و هنوز هم استفاده میشه و میتونه بهترین کابینت برای مکان های خاص مثل آزمایشگاه ها باشه.

بهترین کابینت ام دی اف

کابینت های آشپزخانه ام دی اف بر خلاف کابینت های فلزی پرکاربرد ترین کابینت در حال حاضر هستند. این کابینت ها بهترین انتخاب برای افرادی هستند که می‌خوان محصولی با هزینه کم و به صرفه داشته باشن.

کابینت ام دی اف امکان طراحی مدرن رو داره و میتونه با یک اجرای مناسب توسط افراد متخصص، آشپزخانه بسیار زیبا و خیره کننده ای برای شما بسازه. مزیت اصلی کابینت ام دی اف، قیمت مناسب و پایین اون در مقایسه با سایر کابینت هاست.

پیشنهاد مقاله: جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه در بازسازی خانه

کابینت ام دی اف معایبی هم داره که باعث میشه برای برخی از افراد، انتخاب اول نباشه. مهمترین عیب کابینت های ام دی اف، مقاومت نسبتاً پایین اون ها در برابر آب و رطوبت است. این اتفاق زمانی میفته که روکش روی ام دی اف آسیب ببینه، دراین حالت آب به راحتی به مغزی اون نفوذ کرده و باعث خراب شدن ام دی اف میشه.

نکات مهم برای انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه
نکات مهم برای انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه

بهترین کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس کابینتی محبوب و زیباست. این کابینت بهترین انتخاب برای کسانی است که میخوان کابینت و دکوراسیونی مدرن در آشپزخانه خودشون تجربه کنن. مشخصه اصلی کابینت هایگلاس، درخشش بسیار زیاد اون هاست.

در میان انواع این مدل از کابینت آشپزخانه، هایگلاس سفید بهترین انتخاب برای استفاده در آشپزخانه های کوچک است. به این دلیل که این کابینت نور خورشید رو بازتاب میکنه و نورپردازی در آشپزخانه کوچک رو که جزو پر اهمیت ترین موضوعات هست کیفیت میبخشه و نیاز اشپزخانه به نور های مصنوعی رو کاهش میده. همچنین رنگ سفید اون میتونه باعث بشه فضای مورد نظر دلباز تر دیده بشه و بزرگتر از مقداری که هست، به نظر بیاد. کابینت هایگلاس مقاومت بیشتری نسبت به رطوبت داره. دلیل این مسأله نوع خاص پوشش اون است. اما در صورتی که روکش روی هایگلاس از بین بره یا آسیبی ببینه، به شدت آسیب پذیر میشه. چون مغزی هایگلاس از جنس ام دی افه و اینو میدونیم که ام دی اف در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر است.

بهترین کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از بهترین متریال ها برای ساخت کابینت کلاسیک است. کابینتی که ارزان تر از چوب است اما میتونه نمایی کلاسیک و مشابه با کابینت چوب برای شما ایجاد کنه. کابینت ممبران بهترین انتخاب برای افرادیه که دوست دارن آشپزخانه اون ها نمایی کلاسیک داشته باشه ولی نمیخوان هزینه زیادی بابت کابینت چوب بپردازن. میخوان با یک هزینه کمتر، تجربه فضایی کلاسیک رو داشته باشن.

پیشنهاد مقاله: چگونه در نوسازی ساختمان فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

کابینت ممبران با اینکه زیباست اما معایبی هم داره که باعث میشه برای برخی از افراد، بهترین کابینت نباشه. معایب کابینت ممبران البته مربوط به خود متریال نیست. این معایب بیشتر مربوط به اجرای کابینت است. مثلاً در صورتی که ممبران در یک کارگاه بی کیفیت تولید شده باشه، ممکنه در اثر مرور زمان روکش از مغزی جدا بشه و مشکلاتی مشابه این مورد که گفتیم برای کابینت اتفاق بیفته.

بهترین کابینت چوب و روکش چوب

کابینت روکش چوب، کابینتی است که دارای مغزی ام دی اف با روکشی از جنس چوب طبیعی است. این کابینت ها جزء کابینت های گران قیمت بازار هستن. از نظر زیبایی و فنی البته یکی از بهترین کابینت های موجود در بازارن. کابینت های روکش چوب میتونن روکش هایی از جنس مختلف نظیر چوب گردو، چوب روسی و … داشته باشن. این کابینت ها دارای محدودیت در رنگ و طرح هستن و و نمیتونن هر روکش چوبی رو با هر رنگ دلخواه داشته باشند.

در هرحال اگر میخواین بدونین که کابینت روکش چوب خوبه یا نه، باید بگیم عالیه! ولی ایرادات کوچیکی هم داره که کاملا قابل چشم پوشی است.

در رابطه با بهترین بودن میتونیم بگیم کابینت چوب در بین این کابینت هایی که تا الان گفتیم، بهترین کابینته. از هر لحاظی که شما فکر کنین. تنها مشکل اون ها هزینه بالایی هست که به ازای هر متر طول کابینت چوبی باید بپردازین. در واقع باید بگیم هزینه ی اون بالا نیست، خیلی بالاست.

کابینت چوب برای جاهای بسیار خاص و لاکچری است. هر جایی کابینت چوب رو کار نمیکنن چرا که این متریال بسیار گران قیمت و ارزشمنده.

نکات مهم برای انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه
نکات مهم برای انتخاب بهتر کابینت آشپزخانه

بلاخره بهترین کابینت کدام کابینت است؟

خب شاید تا اینجا هنوزم متوجه نشده باشین که بهترین کابینت یعنی کدوم مدل اون؟؟

طبیعی هم هست چون این موضوع تا میزان زیادی به سلیقه، نظر شخصی هر فرد، بودجه و محل استفاده و … بستگی داره.

بنابراین، اول شما باید مشخص کنین که چه آیت مهایی براتون مهمه؟ مدرن بودن؟ کلاسیک بودن؟ ارزان بودن؟ یا … بعدش بریم ادامه رو بخونیم تا به جواب سوالاتتون برسین.

پیشنهاد مقاله: مهمترین دلایل بازسازی و مقاوم سازی ساختمان ها چیست؟

انتخابی شایسته برای مدرن پسندها

بنظر شما بهترین کابینت در سبک مدرن میتونه از چه متریالی ساخته بشه تا هم بروز باشه و هم با دوام؟ جوابش پیش ماست!

بهترین متریالی که میشه برای ساخت کابینت در طراحی مدرن استفده کرد، کابینت هایگلاس است. با این متریال میشه هم مدرن بود، و هم تنوع و زیبایی رو در کنار مقاومت خوب داشته باشیم.

بعد از های گلاس میتونیم ام دی اف روهم برای این کار مناسب بدونیم. اما ممکنه براتون سوال پیش بیاد که بلاخره ام دی اف برای سبک مدرن بهتره یا هایگلاس؟

در ابتدا اینو بدونین که اگه در هر دو متریال بالا از رنگ های ماتشون استفاده بشه کار فوق العاده شیک تری خواهیم داشت. همچنین در مقایسه ام دی اف و هایگلاس، موارد زیر میتونه کمکتون کنه:

  • زیبایی کابینت های ساخته شده از های گلاس بیشتره چون درخشان تره!
  • های گلاس  قیمت بیشتری نسبت به MDF داره!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *